ve středu dne 26. března 2008 se v sále areálu Beseda uskutečnila veřejná debata, na níž byly diskutovány problémy související s místní školou. Celou záležitost provázely od začátku rozpaky… „Je to správný krok při řešení nesporných potíží, kterými pověst místní školy trpí?“, „ Kolik vlastně přijde lidí?“, „Budeme schopni celou debatu udržet v přípustných mezích?“ To byly otázky, které jistě napadaly každého rychnovského radního. A co se tedy ten večer odehrálo?
V sále se sešla asi padesátka lidí, kteří měli chuť a odvahu se do debaty zapojit. Nutno říci, že zejména jejich zásluhou je, že celý večer proběhl v přátelské a konstruktivní atmosféře a že se po jeho skončení většina zúčastněných snad rozcházela s pocitem, že se podařilo zmapovat nejpalčivější problémy rychnovského školství.
Ani největší optimista jistě neočekával, že se tímto veřejným slyšením podaří nalézt náplast na všechny bolesti… Cílem od počátku bylo pouze transparentně popsat situaci a přenést konečně debatu o pověsti rychnovské školy „z ulice“ na důstojnější fórum.
Samozřejmě… Zněly ohlasy kladné i záporné. Pravda, ty druhé měly mírně navrch… Omezím se pouze na citaci zápisu ze středečního setkání. V něm jsou heslovitě podchycena hlavní témata, o kterých se debata vedla. Tak tedy…
-
Špatná komunikace školy s veřejností, lepší informovanost rodičů
-
Přístup některých učitelů k rodičům – komunikace
-
Výuka cizích jazyků
-
Nepružná personální politika vedení školy (zastupování nemocných kolegů)
-
Malý tlak od zřizovatele na management školy
-
Zlepšit komunikaci přes radu školy
-
Malá prezentace úspěchů školy
-
Pozitivním jevem jsou nadprůměrné výsledky testů Cermat
A jaký bude další postup? Bezprostředně po debatě proběhla pracovní schůzka rady města, na které bylo dohodnuto, že se nyní radní pokusí zformulovat konkrétní úkoly pro ředitele školy, které budou směřovat k řešení naznačených problémů v naprosto jasných termínech. Bude už jen na managementu zdejší školy, jak se se situací vypořádá…
Na rychnovských webových stránkách vznikne sekce školské rady, kde veřejnost nalezne nejen přímé kontakty na její členy, ale i nejčerstvější informace o její činnosti. Školská rada by se pak mohla stát další možností pro rodiče, jak dění ve škole efektivně ovlivňovat.
Vždyť nám jde všem o stejnou věc. Rychnovské a pulečenské děti musí chodit do naší školy rády a měly by z ní odcházet dobře připravené pro svá další studia…