J. Černohousová
13.05.2008 18:51
Začátkem měsíce dubna se rodiče dětí sešli v první třídě na třídní schůzce, kde byly projednávány organizační změny a také byli seznámeni s výsledky žáků v psaní, čtení a počítání. Rodiče si prohlédli pomůcky pro činnostní výuku v matematice. Výuka matematiky u prvňáčků se zakládá nejvíce na konkrétních činnostech (žáci skládají, kreslí, vystřihují, lepí, modelují, platí penězi, rozměňují, vrací aj). Pracují s matematickou kostkou, která obsahuje dvacet dvoubarevných koleček, manipulují s číselnými kartami, mají mince, pruhy papíru, kde kreslí svůj matematický příklad na sčítání a odčítání a na podkladě tohoto názoru zapíší příklad, jaký k tomu patří. Žák lépe vnímá, chápe a pamatuje si to co sám dělá! Pro činnostní učení platí zásada: "Šikovnost rukou se mění v šikovnost myšlení!"