Diskuze k článku
    
	  
    
    
    
    
    
      Milos  Zahradnik
      22. 03. 2010 23:11
      Zajimavy navrh Me tenhle navrh pripada hodny pozornosti (at jiz jsou duvody jeho vypracovani jakekoliv, tedy zrejme asi snaha za kazdou cenu najit "mimoturnovske" reseni R35...) Chapu, ze nevzbudi nadseni u obyvatel Rychnova (ti jiz jednu dalnici maji) a  dovedu si predstavit rozhorceni lidi treba ze Bzi, kteri by byli takhle obkrouzeni betonem bez jedine vyhody (=lepsi dopravni dostupnosti)  pro jejich malebnou, lec dopravne odlehlou obec. Z hlediska Brodaka  se mi ten navrh ale docela libi, znamenal by odlehceni mesta od dopravy na smeru  Semily - Praha a prumyslove zone na Porici by mohl dodat dalsi impuls k revitalizaci.  (Po obnoveni nahonu v techto dnech.) Jen mala aritmetika.  Pri uvazovanych 25 000 autech denne to mame pul miliardy aut za 60 let, pokud  prevyseni o metr navic znamena, u uspornych aut, rekneme mililitr benzinu navic - je to cca pul milionu  usetrenych litru benzinu  (nemluve o mensich exhalacich a  emisich z brzdnych systemu aut) na jeden metr (optimalizovaneho navrhu) za 60 let. (Ta dalnice bude ale slouzit daleko delsi dobu :-)  Cili, estakada  ve Dvirkach vysoka 40 m misto 10 m (chapu li dobre, tak ceny 40 m vysoke estakady a 10 m vysoke estakady jsou dost porovnatelne, vysky podpernych sloupu nejsou hlavni polozkou ceny takove konstrukce) by usetrila cca pul miliardy Kc v dnesni cene benzinu za 60 let. (Hazim ty cisla predbeznym odhadem, nutno upresnit :-) Zaver - zda se mi,  ze by  ekologicky (i  z duvodu lepsiho rozptylu tech skodlivin) bylo lepsi udoli pod Brodem  ve Dvirkach preklenout co nejvyssim mostem. Tim padem by ovsem bylo nutno  vynechat tam  dalnicni krizeni a zbudovat pripojeni na tuhle dalnici pro Brodaky  (asi) nekde v prostoru zapadne od Skuhrova. Tim by ta stavba mohla ale  ziskat i prizen Maloskalaku (z Male Skaly do Splzova a pak 2 km lehce krivolakou silnici na napojeni dalnice nad Skuhrovem :-) V soucasnem navrhu by ta silnice byla pro ne dopravne vicemene nepouzitelna, takze bych se vubec nedivil jejich zavilemu odporu vuci tehle stavbe :-) 
      Reagovat
      
     
    
      Milos  Zahradnik
      22. 03. 2010 23:23
      Zajimavy navrh Me tenhle navrh pripada hodny pozornosti (at jiz jsou duvody jeho vypracovani jakekoliv, tedy zrejme asi snaha za kazdou cenu najit "mimoturnovske" reseni R35...) Chapu, ze nevzbudi nadseni u obyvatel Rychnova (ti jiz jednu dalnici maji) a  dovedu si predstavit rozhorceni lidi treba ze Bzi, kteri by byli takhle obkrouzeni betonem bez jedine vyhody (=lepsi dopravni dostupnosti)  pro jejich malebnou, lec dopravne odlehlou obec. Z hlediska Brodaka  se mi ten navrh ale docela libi, znamenal by odlehceni mesta od dopravy na smeru  Semily - Praha a prumyslove zone na Porici by mohl dodat dalsi impuls k revitalizaci.  (Po obnoveni nahonu v techto dnech.) Jen mala aritmetika.  Pri uvazovanych 25 000 autech denne to mame pul miliardy aut za 60 let, pokud  prevyseni o metr navic znamena, u uspornych aut, rekneme mililitr benzinu navic - je to cca pul milionu  usetrenych litru benzinu  (nemluve o mensich exhalacich a  emisich z brzdnych systemu aut) na jeden metr (optimalizovaneho navrhu) za 60 let. (Ta dalnice bude ale slouzit daleko delsi dobu :-)  Cili, estakada  ve Dvirkach vysoka 40 m misto 10 m (chapu li dobre, tak ceny 40 m vysoke estakady a 10 m vysoke estakady jsou dost porovnatelne, vysky podpernych sloupu nejsou hlavni polozkou ceny takove konstrukce) by usetrila cca pul miliardy Kc v dnesni cene benzinu za 60 let. (Hazim ty cisla predbeznym odhadem, nutno upresnit :-) Zaver - zda se mi,  ze by  ekologicky (i  z duvodu lepsiho rozptylu tech skodlivin) bylo lepsi udoli pod Brodem  ve Dvirkach preklenout co nejvyssim mostem. Tim padem by ovsem bylo nutno  vynechat tam  dalnicni krizeni a zbudovat pripojeni na tuhle dalnici pro Brodaky  (asi) nekde v prostoru zapadne od Skuhrova. Tim by ta stavba mohla ale  ziskat i prizen Maloskalaku (z Male Skaly do Splzova a pak 2 km lehce krivolakou silnici na napojeni dalnice nad Skuhrovem :-) V soucasnem navrhu by ta silnice byla pro ne dopravne vicemene nepouzitelna, takze bych se vubec nedivil jejich zavilemu odporu vuci tehle stavbe :-) 
      Reagovat
      
     
    
      M.Z.
      23. 03. 2010 13:23
      Jeste k MUK Brod Je to asi nejkomplikovanejsi bod cele te navrzene trasy, jak uvadeji i autori studie v prilozenem dokumentu.  Jednou veci je napojit pomerne male mesto (Brod) a druhou vyznacnou mezinarodni silnici (R10). Z tohoto hlediska stavajici navrh situovany do stisneneho prostoru kolem  cisticky v Brode a nadmorske vysky jen asi 280 m n m neni dobry. To uz byl lepsi vysoky most (neprijde o tolik draz a snizi se kriticky velke klesani v tunelech) a hledat napojeni R10 nejakym jinym (asi ne levnym) zpusobem nejspis tedy severne od Brodu. Dobre udelane napojeni R10 na R35 severne od Brodu by mohlo mozna odklonit i velkou cast stavajiciho provozu pres Malou Skalu a Turnov do Prahy - kolem Rychnova, kterazto myslenka by se ovsem Rychnovskym jiste vubec nelibila  ;-)  
      Reagovat