Volby

Diskuze k článku

Volební prezentace SNK Evropští demokraté a nezávislí společně

Tomáš Hofrichter  23.09.2010 10:55
Vložit příspěvek

23. 09. 2010 10:33
Máte to hezky udělané. Škoda jen, že T. Hofrichter už nebydlí s rodinou v Rychnově a žije s milenkou v Jablonci, lituju ty děti. A s touhle morálkou nás chce poučovat. Také se chlubíte městskou policií. Zaměřila se spíše na buzerování normálních lidí. Cožpak špatné parkování je tak společensky nebezpečné? Když se v noci zhasne, tak to už nás moc neochrání a auta se tu kradou dost. Chlubíte se školkou, plno dětí se tam tenkrát nedostalo, ale děti pana Hofrichtera dostaly přednost, protože tenkrát podmínky byly netransparentní. Vaše kandidátka je dost o pokrytectví... Snad se dostanou na radnici konečně noví lidé, aby se to pořádně provětralo jako v parlamentu. Omluva za anonymitu, jedině tak je to možno bez rizika sdělit.
Reagovat

Tomáš Hofrichter

23. 09. 2010 13:02
Ubezpečuji Vás, že nežiji ani s milenkou ani v Jablonci. Nepopírám, že uplynulý rok nepatřil v mém soukromém životě k nejšťastnějším, ale za něj se cítím zodpovědný jen a jen svým nejbližším, nikoliv anonymním pisatelům. V žádném ohledu nemíním nikoho o ničem poučovat a o lítost nad dětmi ze strany statečného pisatele nikdo z výše zmíněných nestojí. K tomuto tématu se již v diskusi vyjadřovat nebudu. Co se týče městské policie trvám na tom, že jevy, kvůli kterým byla zřízena byly za dobu její existence výrazně potlačeny. Nezmizely samozřejmě úplně, ale k pozitivnímu posunu došlo. Společenská nebezpečnost parkování je relativní pojem. Když někdo zablokuje vjezd do školky pro zásobování jen proto, že nemůže dojít z Ještědské, je zásah policisty na místě. Zbytečná buzerace lidí naopak na místě není. Domnívám se, že v tomto ohledu pan Hauer postupuje dostatečně citlivě. Prokazatelnou lží je i tvrzení o odmítnutých uchazečích o školku. Díky jejímu rozšíření mohli být letos přijati všichni, kteří přihlášku podali. V tuto chvíli je ve školce ještě 6 volných míst, která jsou přednostně rezervována pro předškoláky. Transparentnost podmínek přijetí k předškolnímu vzdělávání zajišťuje školský zákon. Ten ukládá zveřejnit kritéria přijetí a postupovat podle správního řádu. Tak proběhlo přijímací řízení i v naší obci. Žádné dítě tedy nebylo do školy přijato nějakým nestandardním způsobem. Prostě napsat anonymně podobný elaborát plný polopravd a lží je jednoduché.
Reagovat

Nowotný E.

06. 10. 2010 22:29
Volební letáček Při své dnešní návštěvě Rychnova jsem měl náhodou možnost nahlédnout do předvolebního letáčku sdružení SNK ED. Musím konstatovat že je moc pěkně, profesionálně provedený...jen kandidát na 1.místě kandidátky až nápadně připomíná železného kancléře z doby německého sjednocení Otto von Bismarcka ...Nebude pak též vládnout "Rychnovské kotlince" železnou pěstí ?
Reagovat

Jirka Kyselka

09. 10. 2010 20:18
Dobrý den či večer vážení rychnovští sousedé. Tak jsem si tu pročetl všechny vaše příspěvky a nechápu jednu věc - diskutujete sice na stránkách Komunální volby 2010, ale nejvíc tu jen řešíte - ten pracuje jako to a to a jak to bude stíhat...?, ten je zas zaměstnán tam a tam... a další zas jen dělá roští.... Probůh - nechte každého dělat v pracovní době to, co dělá! Řešte tu volby a zejména to, co každá z těch 7 kandidátek nabízí a co nás jako občany Rychnova, když jí zvolí většina, čeká!!! Četli jste pozorně jejich volební programy či prezentace, prosím??? Neřešte tedy jména, ale to, za čím si ti lidé stojí a co prosazují. Copak není jedno, zda bankomat, koupání, koše pro psy, silnice či druhého městského strážníka zřídí "Petr" či "Pavel"??? Nebo opravdu všechny jednotlivé kandidáty znáte osobně tak dobře, že díky byť i jednotlivci, vám stačí obratem zavrhnout celou volební stranu??? Svůj příspěvek vložím pod každou stranu a nejsem kandidát žádné z nich, díky.
Reagovat

11. 10. 2010 19:45
kdyby jste to radši dali dětem Zajímalo by mě, z čeho vaše strana hradí volební kampaň. Musí to stát dost peněz... Nenašlo by se pro ty peníze lepší využití?
Reagovat

Tomáš Hofrichter

12. 10. 2010 20:52
je to jednoduché ... je to opravdu jednoduché. Jako neparlamentní malá strana nepřispívá SNK ED do komunálních voleb žádnými finančními prostředky. V komunálních volbách navíc nelze spoléhat ani na to, co je běžné ve volbách parlamentních, totiž že každá strana, která uspěje, dostane nějaké finanční prostředky z veřejných zdrojů. Prostě a jednoduše, naše "volební kampaň" stála 15 tisíc korun.Celý tento náklad jsme si rozdělili mezi sebe. V průměru tedy dal 1 000 Kč každý. Nebylo to sice úplně rovnoměrné, ale každý ze svých prostředků dle možností přispěl. Jsme totiž i po 4 letech dobrá parta. Ostatně tak tomu, co se finančního plánu týče, bude až na výjimky u většiny místních volebních sdružení.
Reagovat

Kouřilová

14. 10. 2010 11:11
Dobrý den, dost mne trápí rychnovské zimní ovzduší. Plánujete v této věci přispět nějakým zlepšením?
Reagovat

Tomáš Hofrichter

14. 10. 2010 13:05
Vzhledem k blížícím se volbám bych teď asi měl napsat, že všechno zařídíme, že to není problém a nabídnout rychlé řešení. Jenže takové neexistuje. Ke znečištění rychnovského ovzduší přispívají nejvíc lokální topeniště na tuhá paliva v soukromých objektech. Jejich kontrola je obtížná, protože do takového objektu soukromník jen tak někoho pustit nemusí. Pravdou ale je, že v současné době se otevírá možnost použít k monitorování alespoň těch nejhorších znečišťovatelů městskou policii. V případě opakovaného znečišťování od jednoho zdroje lze dát například podnět ke kontrole orgánům, kterým vlastník již vstup bude muset umožnit. Otázkou ale je, zda bude takový hříšník v den kontroly zrovna pálit petlahve... Aby město podpořilo ochotu soukromníků investovat do rekonstrukce topných systému do ekologičtější podoby, vypsalo také v letošním roce poprvé možnost získat na takové přestavby výhodnou půjčku od Státního fondu rozvoje bydlení. Uvidíme, zdali to bude alespoň pro někoho motivace dostatečná.
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 13:46
Možnost už tu je dávno Dobrý den. Souhlasím s Vámi pane Hofrichter, že řešení není jednoduché. Ovšem nesouhlasím s tím, že tu nebyla možnost něco řešit už dříve. Pokud se podíváte sem: http://www.rychnovjbc.cz/clanek.php?clid=2187, zjistíte, že již v roce 2008 na město byl zakoupen přístroj k měření tmavosti kouře. Pan starosta dokonce i represe sliboval. Možná se mohla uskutečnit i nějaká prevence?

Ne každý možná ví, že v případě nedokonalého spalování PET lahví vzniká oxid uhelnatý (toxický), těkavé uhlovodíky (methan, ethen, benzen, toluen) a dokonce i PAH (polycyklické aromatické uhlovodíky). Mezi těkavými uhlovodíky je i karcinogenní benzen, mezi PAH je řada karcinogenů (např. benzo(a)pyren). Možná by si ti lidé pak uvědomili, že ten vzduch pak dýchají i oni a jejich děti.
Reagovat

Tomáš Hofrichter

14. 10. 2010 14:10
Obávám se, že představa, že publikováním podobného odborného rozboru dosáhneme toho, že lidé přestanou pálit petlahve, je velmi naivní. Jinak o zakoupení pomůcky na orientační určení tmavosti kouře samozřejmě vím jmenuje se to "Provozní Ringelmannova stupnice". Pro nepoučené je to 8 různě tmavých okének, vedle kterých je díra. Tou dírou koukáme na kouř a porovnáváme ho s tmavostí okénka. Bude to dobrá pomůcka pro monitorování situace městskou policií, ale v důkazním řízení neobstojí.
Reagovat

David Hofrichter

14. 10. 2010 14:27
Pan Palán ve svém příspěvku sice prokazuje svou nepochybnou odbornost, co se chemického rozboru nedokonalého spalování PET lahví týče, nicméně poměrně chabou znalost místních poměrů - což je v jeho případě poměrně logické. Dle mého názoru je z hlediska komunikace s obyčejnými lidmi – včetně mé osoby, v oblasti prevence, osvěty a konečného zlepšení stavu ovzduší výrazně srozumitelnější používat jednoduché principy třeba: „nepalme PET lahve je to škodlivé“ a současně „sežeňme peníze na ekologičtější vytápění objektů v Rychnově“, než odborný chemický rozbor na oxidy, karcinogeny, atp. Vše samozřejmě platí za předpokladu, že chceme věcně mluvit o problému a ne jen psát příspěvky, kde se budou opakovat určitá jména, konstatování co zase všechno radnice kdy udělala špatně a nelogicky a tak pořád dokola. Díky bohu občan není hlupák a prvoplánové rozporování všeho co kdo napíše, řekne a udělá, snadno prohlédne.
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 14:56
Pane Hofrichter, možná Vám přijde můj příklad naivní, ale jste to především Vy, kdo po uplynulé 4 roky mohl něco ze své pozice změnit. Dnes tvrdíte, že se to může zlepšit pomocí městské policie. Možnost dát podnět ke kontrole přislušným orgánům jste mohl i v minulosti. Byla tu policie státní.

Myslím, že prevence je důležitá v mnoha směrech. Osobně jsem se setkal s člověkěm, který prostě nevěděl, že pálit plastové kelímky je nebezpečné. Stejně tak jsem se setkal s lidmi, kteří prostě nevěděli, že na úřadě je možné si vyzvednout pytle na tříděný odpad a ten pak předat k dalšímu zpracování. Lepší informovanost by snad nemusela dát tolik práce?
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 15:01
Pane Davide Hofrichter, ale jste to právě Vy, kdo měl 4 roky možnost něco v tomto směru změnit! :-) Hezký den.
Reagovat

Tomáš Hofrichter

14. 10. 2010 15:12
Nejsme asi v zásadním rozporu o nutnosti prevence, jen je třeba nalézt vhodnou formu. Podíváte-li se na začátek, zněla původní otázka paní Kouřilové, co lze pro daný problém udělat do budoucna. Pokusil jsem se nad tím zamyslet. Váš příspěvek obratem říká "všechno špatně" mělo se něco udělat už dávno. Ano mohlo se udělat víc. Ale tak je to vždycky. Co se oznámení společensky nebezpečných jevů místnímu oddělení státní policie týče konstatuji, že jsem tak činil v uplynulých letech poměrně často. Ne sice kvůli neekologickému spalování, ale často. Zpravidla byla odpověď stejná: "Máme tu zadrženého k výslechu, dále musíme odjet na Rádlo pro to či ono a tak dál.." Spádovost působení rychnovského oddělení PČR je zkrátka veliká a na řešení podobných případů prostě nemá kapacity. Konečně podobné oznámení může učinit kterýkoliv občan. Tedy i Vy. A věřte, že naše oznámení budou mít naprosto stejnou váhu a bohužel i výsledek...
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 15:29
Nemyslím si, že je všechno špatně, to mi jen podsouváte Vy.

Řešíme tady jednu konkrétní věc, kvalitu ovzduší v topné sezóně, a v této otázce tvrdím, že se za poslední čtyři roky prakticky nic neudělalo. Přičemž již v roce 2008 pan starosta inzeroval, že se něco dít bude. Pokud tedy napíšete, že až teď se otevírá možnost to řešit, moc tomu nevěřím.

A nakonec, když už dochází argumenty, jsem napadán, že jsem moc odborný nebo že tu bydlím jen relativně krátce. Myslím ale, že to je výhoda, dává mi to možnost věci vidět jinak, z jiného pohledu. Možná proto se neshodneme.
Reagovat

Tomáš Hofrichter

14. 10. 2010 15:42
Ani by mě nenapadlo někoho napadat za to, že bydlí v Rychnově krátce. Na tom přeci nezáleží. Navrhuji naši korespondenci na těchto stránkách ukončit s tím, že věcnost a dostatek argumentů každého z nás ať posoudí jejich čtenáři.
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 16:25
V prvé řadě bych navrhoval zajistit pravidelné měření ovzduší během topné sezóny, abychom věděli na jaké úrovni se nacházíme.

Vzhledem k tomu, že Rychnov leží v kotlině, případná realizace R35 kolem Rychnova by zapříčinila zhoršení ovzduší. Vyvinout maximální úsilí v argumentaci proti této nákladné variantě rychlostní silnice.

Ve spolupráci s orgány životního prostředí uskutečnit osvětu "Odpad je surovina" a nemá smysl ho pálit.

Informovat o kvalitě ovzduší pravidelně, né jen v době inverzí. Vydávat varovné informace při nepříznivých klimatických podmínkách.

Podpora obyvatel, kteří se rozhodnou topit místo hnědým uhlím kvalitnější surovinou.

Je toho mnoho, co lze dělat. Výsledkem by mělo být, že čistota vzduchu bude natolik motivující pro veřejnost, že bude k jeho ochraně sama přispívat.
Reagovat

David Hofrichter

14. 10. 2010 17:00
No upřímně řečeno, pane Paláne, z toho co jsem dodnes z Vašich úst slyšel a z toho co jsem se dozvěděl z Vámi napsaných či podporovaných písemností jsem nabyl dojmu, že jste spíše nespokojen nežli spokojen a že objektivní náhled na elementární věci, nejsou Vaší silnou stránkou – to je však můj osobní názor (je-li opak pravdou jsem moc rád). Nevím, z jakého důvodu používáte tak silná slova jako „napadání“ atp. Jestli je skutečnost, že žijete v Rychnově relativně krátkou dobu výhodou či nevýhodou, bude asi poměrně subjektivní záležitost a hodně záleží na úhlu pohledu - v každém případě je to pro někoho méně pro někoho více podstatný fakt. V zásadě souhlasím s bratrem - ať věcnost argumentů, názorů, způsobů komunikace a jiných skutečnosti vyhodnotí čtenáři a Vy i já budeme i nadále v klidu a pohodě žít, myslet, psát a hovořit tak jak si myslíme, že je to správné. Že se v mnoha věcech neshodneme, je evidentní, nicméně taktéž Vám přeji příjemný den.
Reagovat

14. 10. 2010 17:21
Je vidět, že pánové jsou pracovití. Polovinu pracovní doby řeší osobní problémy.
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 17:55
Ještě jednou bych upozornil, že z toho, co jste se dozvěděl z námi napsaných či podporovaných písemností, neznamená, že jsme se vším nespokojení a tak je to i uvedeno na první stránce našeho volebníku. Dětské hřiště, podpora nové výstavby bylo určitě krokem správným směrem. My se ovšem profilujeme jako kandidáti, kteři chtějí změnu, kterým vadí podobně podrážděná rétorika na věcnou kritiku (např. Vaše poznámka na mojí délku pobytu v Rychnově), a která se odráží v komunikaci města s občany.
Reagovat

Miroslav Hozák

14. 10. 2010 19:01
Dobrý večer pane Paláne, reaguji na Váš příspěvek ohledeně maximální argumentace proti výstavbě rychlostní komunikace R 35 SSV. Protože jsem jedním ze zakládajících členů sdružení Občané proti R 35 SSV, mohu ohodnotit úsilí vedení samosprávy Rychnova a jeho spolupráci s naším sdružením. Ve spolupráci našeho sdružení se starosty Rychnova a Malé Skály vznikl dokument nazvaný Deklarace starostů proti výstavbě R 35 SSV. Dokument podepsaný starosty obcí nacházejících se po celé délce trasy R 35 SSV byl předán zástupcem našeho sdružení Ing. Štěpánem do rukou hejtmana LK p.Stanislava Eichlera za účasti ministra životního prostředí na jednání zastupitelstva Libereckého kraje. Zastupitelstvo LK po náročném jednání SSV zamítlo.Nyní uvidíme, jak bude reagovat Praha. Úsilí města hodnotím jako velice dobré, svým vyjádřením jasně deklarovalo svůj postoj. Doufám, že nové vedení bude stejně vstřícné jako to "staré". S pozdravem M. Hozák
Reagovat

Jaromír Palán

14. 10. 2010 19:22
Dobrý večer pane Hozáku, souhlasím s Vámi a podporuji současný postoj radnice. Svým příspěvek jsem chtěl zdůraznit, že chceme tímto směrem pokračovat i my. SSV R35 je nejnákladnější a není ani ohleduplná k životnímu prostředí. Zastupitelstvo LK sice navrhlo severní variantu, přesto si myslím, že ještě zcela vyhráno není. Také Vás zdravím.
Reagovat

bývalý volič

14. 10. 2010 20:41
Super, bratr (D.H.) se konečně vyjádřil. Doufám, že pokud se znovu dostane do zastupitelstva, tak tam bude chodit.Těch absencí má šíleně. Já být ředitelem školy, tak mu dám trojku z chování.
Reagovat

budoucí volič

14. 10. 2010 20:51
porovnám-li vedle sebe vyjádření pana Palána a D.H., bojím se, že pan Palán bude podobná moudra produkovat na každém zasedání :-(, raději někdy chybět, ale mít selský rozum
Reagovat

budoucí volič II

14. 10. 2010 22:35
Souhlasím s budoucím voličem. Bratři Hofrichterovi, starosta a paní Čaňková jsou na zasedáních nejaktivnější při řešení problémů města a hledání řešení ať selským rozumem, nebo zkušenostmi z profesního života a budu rád pokud bude v příštím zastupitelstvu takových víc.
Reagovat

bývalý volič II

14. 10. 2010 22:52
Souhlasím s bývalým voličem I, nikoli s budoucím voličem I a II. Budoucí volič II. je viditelně poměrů znalý, neboť právě tato parta je nyní u kormidla se všemi pozitivy a negativy. Kdo je s nynějším stavem spokojen, nechť volí "svatou trojici", kdo ne, ať volí alternativu. Ať žije demokracie!
Reagovat

budoucí volič III

14. 10. 2010 23:01
Lepší "svatá trojice", než skok do neznáma.
Reagovat

David Hofrichter

14. 10. 2010 23:23
Ano, ano, máte pravdu, z hlediska docházky na zasedání zastupitelstva nejsem „premiantem třídy“ nicméně současně asi nebudu ani největším „absentérem“ - prostě několikrát jsem, zejména z pracovních důvodů nemohl, nicméně pevně doufám, že nejsem na „propadnutí“ - snad mi můj prospěch trochu zlepšuje skutečnost, že se na zasedáních snažím být aktivním „žákem“ a hodně se hlásit - dvojka by snad byla ze strany ředitele školy rozumným kompromisem :-). To, že jste v současné době „bývalým voličem“ mne velmi mrzí, nicméně jsem pevně přesvědčen, že psaním „mouder“ na stránky města z Vás „stálého voliče“ stejně neudělám a tak Vám alespoň popřeji šťastnou ruku při výběru. Příspěvky „budoucích voličů“ mne moc potěšily - děkuji za pozitivní hodnocení a obecně za používání „selského rozumu“. Tak jako tak si však myslím, že je většina lidí již dnes rozhodnuta, koho budou zítra a pozítří volit a tak mi prosím, vážení čtenáři městských www, dovolte, abych v mém posledním příspěvku, popřál Rychnovu vysokou volební účast a všem voličům moudré rozhodnutí. Dobrou noc.
Reagovat

Volič pozorovatel

14. 10. 2010 23:55
Pokud by se měl v zastupitelstvu vyskytnout p. Palán a jemu podobní, každé jednaní by skončilo tak akorát hádkou na nože. Snad budou voliči rozumní.
Reagovat

bývalý volič III

15. 10. 2010 00:45
Ano, ano, to dá selský rozum, že svatá trojice jde kamarádům - zejména těm "zasloužilým Rychnovákům" na ruku ve jménu rozvoje a budování přátelských vztahů. Že před volbama umístí radar před školu a omezí rychlost na 30, to dá rozum, že pouze z jedné strany, pro jistotu z té vzdálenější od školy. Podobných příkladů by se našlo víc, nicméně může nás hřát vědomí, že nám nevládnou mafiáni karlovarského či budišovského typu a že jestli nám budou "staří" vládnout i po volbách, tak se SNAD nemusíme obávat nějakých extrémně nepříjemných překvapení.
Reagovat

Kouřilová

15. 10. 2010 12:39
Děkuji za vyjádření k ovzduší. Jsem i pro upřímné sdělení, pane Hofrichtere, že to je složitá záležitost. Co se nadcházejících voleb týče, ráda bych příslib, že si mohu přijít na radnici vyslechnout, že se touto věcí zabýváte. Nemám námitek ani proti chemickému rozboru při pálení pana Palána. Osobně se domnívám, že prosba u neurvalých hříšníků bude marná, ať je k tomu vede neznalost, arogance, nebo nedostatek financí. Jsou prostě tací, kteří kohokoliv vyhodí s tím, že si mohou pálit, co chtějí a protože nemají peníze, nemůže po nich nikdo chtít, aby změnili způsob vytápění. Ovšem, ale dýcháme to všichni, takže já osobně jsem - po marné výzvě ke změně - pro "drsné" pokutování. Ze zkušenosti vím, že pokud k němu nedojde, nic se nezmění.
Reagovat

Daniel P.

15. 10. 2010 13:39
Pani Kourilova, mate jiste pravdu, tohle reseni by bylo nejspise ucinejsi nez-li se jiz predem marne snazit temto "spalovacum" vstepit do povedomi skodlivost spalovanych odpadu formou chemickeho rozboru. To je spise usmevne, kdyz beru vpodtaz o jakou sortu lidi se jedna. (mimochodem, nejedna se jen o skodlive latky uvolnene z PET lahvi, ale o daleko sirsi skalu skodlivin z jeste sirsi skaly materialu :)..). Mne by spise zajimalo, jakym zpusobem by melo dojit ke zjisteni hrisniku pomoci Ringelmannovy stupnice, protoze pokud jsem jeji funkci spravne pochopil, tak je pouzitelna pouze ve dne, maximalne za sera. Problem spociva v tom, ze k paleni dochazi z pochopitelnych duvodu pod rouskou tmy, takze vecer nebo v noci.
Reagovat

15. 10. 2010 14:20
Tezko Vam nekdo, kdo nemá penize, zaplati pokutu. Nejlepsi pokuta je cihla do okna :-))
Reagovat

Tomáš Hofrichter

15. 10. 2010 14:51
Jsem přesvědčen, že se touto otázkou budou nově zvolení zastupitelé jistě zabývat. Než se ale ujmou svých funkcí, bude to chvilku trvat, a tak jsem zařadil projednání konkrétních možností využití městské policie pro monitorování a stíhání znečišťovatelů ovzduší na poslední jednání současné rady města v pondělí 17.října 2010 (rada dle zákona působí až do doby, než je zvolena zastupiteli nová). Bohužel ale musím souhlasit s panem Danielem P., že nebude vůbec lehké ty největší hříšníky přistihnout a potrestat.
Reagovat

Vojtěch Žabka

16. 10. 2010 18:29
poznámka k PET Polutanty citované Ing. Palánem samozřejmě vznikají ve všech otevřených topeništích i s otatními palivy, záleží na podmínkách. Kouření zmiňované na počátku diskuse spíš odpovídá zatápění a topení na výkon výrazně nižší než nominální. Na internetu je dostupných několik článků od renomovaných autorů. Např.: http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-odpovedi/spalovani-plastu-lze-ziskat-konkretni-udaje Dle mého názoru z něj čerpal i Ing. Palán a cituje část týkající se PAH a dalších polutantů. Je tam i necitovaná část o spalování dřeva. Doporučuji přečíst. Zkusil jsem do google zadat "uhlí pah". První odkaz je: http://www.tzb-info.cz/1808-vznik-polycyklickych-aromatickych-uhlovodiku Závěrem je, že dokud se bude topit zejména uhlím (a dřevem), tak tu bude i znečištění. Vzhledem k počtu topenišť a množství běžného paliva v nich spálených, bych viděl podíl znečistění z pálení PET jako nepříliš významný (i když zbytečný). Každopádně s plynofikací v 90. letech došlo v Rychnově k zásadnímu zlepšení.
Reagovat

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.