Téma k diskuzi
Makovcová
01.03.2009 19:02
Dobrý den, prosím o informaci někoho kompetentního, jestli existuje nějaký závažný důvod, proč v Rychnově není bankomat vůbec žádného bankovního ústavu. Myslím, že je dost nepodstatné, která banka by to byla, protože jakýkoliv poplatek by byl jistě nižší, než náklady na urychlený výlet do Jablonce , Liberce nebo nejbližších Hodkovic....ztrátu času a nepohodlí nepočítám.Bydlí tady dost mladých rodin,připadá mi neuvěřitelné, že by v dnešní době ještě lidé nosili peníze po kapsách, copak tady nikomu nechybí přístup k financím?
vevon
04. 03. 2009 14:24
Bankomat určitě chybí v Rychnově mnoha lidem.
Pokud se nemýlím,tak nám ho před volbama jedna strana slibovala.
Reagovat
Nina
04. 03. 2009 16:25
Re: souhlasím s tím, že bankomat v Rychnově velmi chybí. Je nepříjemné jezdit při potřebě větší finanční částky neustále do Jablonce. Ale jsem optimista, jistě se bankomatu brzy dočkáme, že?
Reagovat
Petra Krevňáková
05. 03. 2009 12:02
Re: Re: Bankomatu se asi nedočkáme. Ptala jsem se již před 2 rokama osobně na pobočkách ČSOB, České spořitelny a Komerční banky a bylo mi řečeno, že o bankomat by muselo požádat město, ne občané, a že bankomat se dává do obce, která má nad 2.000 obyvatel. Není to ovšem zadarmo, město by za bankomat muselo zaplatit - nevím kolik. Určitě by byl v Rychnově lepší a využitelnější bankomat než možnost platit na úřadě kartou - tam jde člověk 2x do roka zaplatit poplatky - čímž neříkám, že je to špatně, i mě to vyhovuje. Třeba nám ten bankomat dá měso jako dárek k letošním Vánocům :-) necháme se překvapit.
Reagovat
Martin Vágner
05. 03. 2009 12:51
Re: Dáte-li si do vyhledávání na rychnovských stránkách slovo "bankomat" a pročtete si výsledky vyhledávání, pochpíte, jaká je situace ohledně možnosti umístění bankomatu v našem městě. Od velkých bank aktivitu čekat nemůžete. Při pořizovací ceně více než milion korun jsou poměrně velké nároky na minimální počet transakcí, provedených na tomto zařízení. I přesto se starosta snažil bankomat od bank do Rychnova získat. Před 12 lety bankomat v Rychnově byl. Instalovala jej zde Česká spořitelna. Ale právě kvůli malé vytíženosti jej později opět odvezla. Zřejmě jediná šance, která v současnosti existuje, je provoz soukromého bankomatu některé nebankovní komerční instituce, ale to vedení města před časem zamítlo, protože by za instalaci bankomatu muselo zaplatit nějakou paušální úhradu plus další poplatky za výběr by platili vybírající. Konkrétně to v roce 2007 bylo 82.600,- za instalaci bankomatu, 900 transakcí měsíčně a poplatek 25,- Kč za výběr. Jednalo se o firmu Kingstone. Možná, že se od té doby podmínky změnily, ale téměř jisté je, že bankomat do Rychnova žádná bankovní instituce neumístí.
Reagovat
Martin Vágner
05. 03. 2009 12:56
Reagovat
František Chlouba
06. 03. 2009 18:59
Jen na doplnění Jsou zde dva důvody, pro které rada zamítla instalaci bankomatu firmy Kingston. I tahle firma, stejně jako Spořitelna, chce na bankomatu vydělávat. Proto požadovala od města platbu za instalaci bankomatu a dále platbu za každý neuskutečněný výběr pod limitem (nejsem si v tuhle chvíli jist, jestli to bylo 900 výběrů a 25,- Kč za výběr). Druhý důvod byl ten, že pro každého vybírajícího by to byl bankomat jiné banky, tedy výběr zpoplatněn podle banky někde mezi 25,- až 50,- Kč. Z toho plyne, že každý, kdo má cestu do Jablonce, by vybíral tam u bankomatu vlastní banky. Navíc v té době nikdo široko daleko neměl s firmou Kingston zkušenosti. Jinak dopis Spořitelny, ve kterém nám děkují za zájem o bankomat, mám ještě skovanej;-)
Reagovat
bo
06. 03. 2009 21:26
Re: Jen na doplnění To vypadá skoro jako když se dobře bavíte - Rychnov tedy už bankomat před 12 roky(v době kdy začínaly mobilní telefony) zahlédl, všichni tedy víte,jak vypadá a jestli ho potřebujete,tak si ho domluvte se soukromou firmou,tady máte kontakt.Vážený pane,toto by mělo být především Vaší pracovní náplní,jste za to placen - nebo za co?Já mám plno práce dobrodit se sněhem nebo dírami s loužemi po kolena na dopravu do práce a protože bohužel pracuji v Liberci, tak pak rychle po pracovní době přeskočit z vlaku na jedničku a frčet k bankomatu do Jablonce- v pracovní době totiž pracuji a courat po Liberci k bankomatům nestíhám.Ty peníze jsou pak už k ničemu,všechno je zavřené a na kartu si mohu koupit limču u pumpy ,poté zkusit nakoupit druhý den.Sbírka historických dopisů se Spořitelnou by se mohla dát třeba na nástěnku na úřadě, ne? Bylo by fajn mít pocit, že se o něco snažíte-z reakce Vaší a z předešlého příspěvku ho teda opravdu nemám.
Reagovat
bobobo
07. 03. 2009 08:19
Re: Re: Jen na doplnění Nevím, ale 80.000,- za instalaci bankomatu je dost a ty doplatky za neuskutečněné výběry??? Myslím si, že jsou i jiné věci, do kterých je třeba cpát peníze a věřím, že mnoho rychnováků si raději vybere peníze třeba v Liberci na nádraží (když už jede tím vlakem pane bo).
Reagovat
František Chlouba
09. 03. 2009 19:44
Re: Re: Jen na doplnění Vážená paní bo. Dopis ze Spořitelny je ze 7.4.2008. Není to až zas taková historie. Kontakt na firmu Kingston jsem Vám nedával já, ale pan Vágner. Já bych po Vás opravdu nechtěl, abyste dělala za mne práci, za kterou jsem placen. Proto jsem také vysvětloval, proč jsme nabídku firmy Kingston odmítli. Nehodlám hodnotit náplň Vašeho pracovního dne, ale přeskakovat z vlaku na jedničku kvůli návštěvě bankomatu v Jablonci mi nepřipadá rozumné. To je už lepší jet z Liberce jedenáctkou a vybrat si u Merkuru při přesedání. Mimochodem, na kartu si můžete nejen koupit limču u pumpy. Už nejméně dva roky můžete kartou platit v rychnovské samoobsluze.
Reagovat
Makovcová
06. 03. 2009 21:47
Re: Re: děkuji za odpověď - tedy exkurzi do minulosti,kontakt na firmu s bankomaty a velmi obsáhlý výčet důvodů, proč to nejde. Zřejmě jsem celkově více zaměřená spíše na ty opačné póly - tedy jak by to šlo.V rámci zachování optimismu se tedy nejspíš připojím k té paní nahoře, která věří na Ježíška.
Reagovat
Daniel P.
12. 03. 2009 14:36
Re: Re: Re: Ja tomu asi moc nerozumim, je nepritomnost bankomatu v Rychnove opravdu takovy problem, jak zde predhazujou nekteri obcane, nebo jsem nejakym zpusobem staromodni treba??
Co se tyce vyberu hotovosti v Liberci nebo Jablonci, tak to rozhodne problem neni, osobne vyuzivam karty dvou peneznich ustavu a bankomaty jsou v dnesni dobe doslova na kazdem rohu, az tedy na ten Rychnov :)
Navic (jak bylo jiz zmineno) se da kartou platit na urade a v samoobsluze rovnez...
Reagovat
N
17. 03. 2009 18:39
Re: Re: Re: Re: ..v samoobsluze a na úřadě ano, ale berte také ohled na mládež..účet má dnes téměř každý, větší hotovost nenosíme..představte si tento scénář. je pátek/sobota večer, jdu si sednout do nějakého rychnovského podniku a ejhle, je tu zábava a já bych ráda utratila víc, než mám v peněžence...jenže kartou se tu nikde platit nedá (z mých zkušeností)..to mám nasednout na autobus, dojet do bankomatu a vrátit se s naditou peněženkou? není to sice nejčastější situace, ale mnohokrát jsem se setkala s tím, že si na to lidé v hospodách stěžují, zvlášť když jsou odjinud..a pak jsme za vidláky...
Reagovat
18. 03. 2009 08:27
Re: Re: Re: Re: Re: Prosím Vás, vy snad máte za to že zastupitelům a neméně radě našeho města jde alespoň trochu o podporu místních firem a živnostníků? Nechtějte mne rozesmát.
Reagovat
vevon
18. 03. 2009 11:10
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pročítám si diskuzi ohledně bankomatu.Názory na jeho obhajobu jsou různé a určitě i opodstatněné.
Nejsem si jistá,zda to je k smíchu nebo k pláči,že se taková věc musí obhajovat a vysvětlovat,proč je třeba.
Neměla by to být, tak trochu samozřejmost?
Reagovat
Daniel.P
18. 03. 2009 13:11
Re: Re: Re: Re: Re: Ja mel spis na mysli, jestli by se financni castka nemela investovat do jinych a jiste dulezitejsich veci. Co se tyce tech vidlaku, tak za ty asi stejne budeme i bez bankomatu, jen namatkove: staci si povsimnout napr. velkeho mnozstvi psich exkrementu povalujicich se po celem Rychnove, jen doufam, ze zde zase nekdo nebude psat, ze to neni prace rychnovaku, muzu vas ujistit, ze JE...
Reagovat
David K.
18. 03. 2009 18:37
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlasím s Danem. Těm psím výkalům se už dá těžko vyhýbat. Pokud se při procházce Rychnovem nesoustředíte pouze na to kam šlapete, stěží přijdete domu neposkvrněny touhle "prasečinou".
Reagovat
Martin Vágner
18. 03. 2009 18:45
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dane, myslím, že jsi trochu vedle, NENÍ to práce rychnováků, ale JE to práce rychnovských psů ;-)
I když, kdo ví, třeba tu byl na návštěvě i nějaký čoklík odjinud...
Reagovat
Daniel P.
18. 03. 2009 20:14
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano Martine, mas pravdu, ti psi jsou dneska hrozni.... :))
Reagovat
František Chlouba
19. 03. 2009 11:15
Re: Re: Re: Re: Re: No, nevím, jestli správným argumentem pro bankomat je nutnost dostatečné hotovosti pro mládež v hospodách. Jsem už starší člověk a jako takový bych mládeži spíš doporučil omezit spotřebu, když chytnou slinu. Ale co já mám co radit. I já byl občas v situaci, kdy by se platba kartou hodila. Ale někdy je možná lepší, když ta možnost není. Hospodské jsem už vícekrát přemlouval, aby si nechali instalovat terminály. Ale to já za ně udělat nemůžu. K tomu se musí rozhodnout sami. Možná, když jim víc lidí řekne, že by rádi zaplatili kartou, tak je to přesvědčí.
Reagovat
19. 03. 2009 12:31
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano Franto, je to řešení, ale nás zajímá spíše co pro občany udělá město, nejde přeci jen o restaurace, platí se všude a za všechny služby, když si všechny zivnostníci pořídí terminál, od restaurací, přes drobný podnikatelé až po větší firmy, tak celkové náklady daleko přesáhnou náklady za provoz jednoho bankomatu a pořád se nevyhneme tomu že zkrátka potřebuji hotovost a musím do Jablonce.
Reagovat
19. 03. 2009 15:19
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náklady vzniknou podnikatelům a ne obci - to je podle mě důležité. Banky si za platbu kartou účtují od prodejců kolem 3 procent z účtované částky. To musí zahrnout do ceny prodáveného výrobku nebo služby, takže za Vaše pohodlí si musíte prostě něco málo připlatit. Ale pořád je lepší, když si připlatí každý sám, než tahat další peníze z rozpočtu obce.
Reagovat
Eva F.
19. 03. 2009 17:19
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám jen připomínku k tomu, jak je tu neustále vzpomínáno na to, že si peníze můžeme vybrat kdekoli mimo Rychnov jako je např. Jablonec či Liberec. Zároveň bych se připojila k poznámce , co se týká podpory místních živnostníků. Taky nemám peníze ve štruzoku doma a nejsem nikterak líná si ty penízky vybrat mimo Rychnov. Vím ale, že se tu nachází různorodé obchůdky občas se zajímavým zbožím, ale hotovost v tu chvíli třeba u sebe nemám. Nebo když už opravdu něco potřebuji, v Rychnově to sice k sehnání je, ale prostě zase to koupím někde jinde, i když by prostě jen stačilo skočit za roh do bankomatu. Navíc polemika, co se týká poplatků?! Když něco potřebuji výjde mi nastejno, zda dám 30 Kč za výběr nebo 30 Kč za autobus, či benzín, který kvůli tomu projedu.(Ještě jen na okraj jsme sice majiteli kretitní karty, ale oprávněným uživatelem je jen manžel, takže pokud jsem zrovna sama doma, tak tou kartou v obchodě prostě nezaplatím. Můžu si pouze peníze vybrat.) Jenže když už do toho JBC nebo LBC pro ty peníze jedu, tak si nakoupím prostě tam. A takových nás je asi dost. Takže co se týká podpory místních podnikajících možná by jim to opravdu hodilo nějakou kačku navíc a mě ušetřilo cestu.
Pravdou ale je, jak už tu zaznělo, je možné donekonečna polemizovat o tisíci důvodů, proč to asi nepůjde a ani jeden důvod proč by to šlo.Tedy respektive důvod, proč to pro nás udělat. Koneckonců Rychnov má status města, proč by se měl chovat jako malá obec,kde 90% tvoří důchodci s kontem na místní poště ?
Reagovat
František Chlouba
19. 03. 2009 20:28
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdá se, že pro mnoho příspěvků jsme zapomněli začátek. Rychnov může mít statut jaký chce. Když sem žádná banka bankomat nedá (a to je prověřeno víc než spolehlivě!), tak nám zbývá jen ona soukromá společnost Kingston. Přišla od ní zrovna nová nabídka (jak kdyby tuhle diskuzi četli). Zkusím to dát do zastupitelstva, zda budou zastupitelé ochotni tratit několik desítek tisíc, aby město udělalo něco pro občany. Pak teprve uvidíme, zda problém bankomatu trápí jen několik zde diskutujících nebo víc lidí. Výběr ze soukromého bankomatu totiž vyjde skoro každého na cca 30 korun. A nevybere-li se měsíčně 750 obratů, bude těch 30 korun za každý neuskutečněný obrat platit město. Bylo by smutné, kdybychom platili 750 krát 30 měsíčně a hrdě se bili v prsa, že naše město má bankomat.
Reagovat
Eva F.
19. 03. 2009 21:19
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám slov. I když ještě pár ano, příště, až budu potřebovat peníze na léky, raději si půjčím od sousedů, jako za starých časů.
Reagovat
Daniel.P
20. 03. 2009 08:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ja taktez nemam slov :), zamyslel se tady nekdo nad tou otazkou, jestli by se financni castka za zrizeni bankomatu nemela investovat do neceho uzitecnejsiho ??.. Ano, bankomat je vec pohodlna, ale dle meho nazoru rozhodne ne nutna, respektive jsou veci, ktere by se meli resit prednostneji. Mimochodem, kdyby ke zrizeni bankomatu doslo, uz zive vidim reakce typu: proc ten bankomat neni umisten pobliz nadrazi, nasi radni se zase vyznamenali, ta barva bankomatu je poburujici atd. atd. :)))))
Reagovat
mahdal petr
20. 03. 2009 08:42
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda,že ještě nějaké společnosti jako např.f.Kingston nepochopily dopadek finanční krize na občany a dají městečku Rychnov takovou nabídku na provoz bankomatu.To jsou teda střelci!Zase standartní zneužití monopolu na trhu s ubrečeným tvrzením,že oni vlastně na tom budou ještě prodělávat,cha,cha!
Pane Chlouba bude nutné formou nějaké ankety zjistit počet občanů,kteří mají skutečně zájem o užívání bakomatu a na jeho závěru vyhodnotit průměrnou denní vytíženost a dát výsledky střihounům z f.Kingston.Ti zjistěj,že 750 obratů za měsíc je v Rychnově nereálných.Ale oni,alespoň dle mého nabídku přizpůsoběj.Pak se dá začít o něčem reálně hovořit,doposud to je debata jasnovidců a jedna paní něco.... :-)
Reagovat