Diskuzní fórum

Téma k diskuzi

Veřejná diskuse aktérů dotčených dostavbou silnice R 35.

Tomáš Vágai  29.06.2009 09:15
Pro všechny ty, kteří se aktivně zajímají o tvář okolní krajiny a nestihli být 21.6. na Kozákově, může být cenná informace o setkání týkajícím se dostavby R 35, jejíž nejdražší a nejdrastičtější varianta (tzv. Super severní, zatím pouze na papíře) těsně míjí Rychnov. To se uskuteční 9.7. od 16h Na Střelnici v Turnově. Je velmi důležité, aby v diskusích zazněly kritické hlasy a připomínky jak odborné, tak laické veřejnosti. Nezůstávejme doma, jde o naši krajinu! Pro zajímavost přidávám, kromě avíza na zmiňovanou diskusi níže, odkaz na odborný text s připomínkami k dokumentu "Doplnění dokumentace Posouzení vlivu konceptu ÚP VÚC LK na životní prostředí o porovnání variant koridorů silnice R 35 v úseku Úlibice – Turnov" adresovaný dr. J. Vávrou v květnu 2005 KÚ LK. Z něj je patrné, jaký vliv a kvalitu má zvolená metodika a provedení studie mj. na její celkové vyznění a možné důsledky. http://www.jaroslavvavra.com/content/view/15/42/lang,cz/ Dobrý den, Představení dokumentu Studie proveditelnosti a účelnosti R 35 proběhne 9.7. od 16 hodin v Turnově Na Střelnici. Tato informace bude dána i do médií. Ing. Jan Čáp Vedoucí oddělení pozemních komunikací
Vložit příspěvek

Milos Zahradnik

06. 07. 2009 15:52
Mne jako Brodaka superseverni varianta tez zajima. Myslim si tedy, ze logicka pro R35 je pouze varianta severni ale kdovi, treba odpor Turnovaku dosahne sveho... a bude se o superseveru vazneji uvazovat. V takovem pripade bych mel navrhy na pripadnou modifikaci tras kolem Brodu a pod Kozakovem :-) je fakt ze Rychnova se netykaji. On ten usek mezi Radelskym mlynem az Bzim je pravdepodobne nejkomplikovanejsim v cele navrhovane trase, i udoli Jizery a Kozakovsky hrbet lze asi prekonat snaze :-) http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/brodsupersevermost.jpg http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/brodnuselskymost.jpg http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/brodsupersevernavrh2.jpg http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/kozakovtunelnavrh1.jpg
Reagovat

M.Z.

08. 07. 2009 16:24
Re: Tyhle nacrtky budou mozna nazorneji ukazovat, co navrhuji http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/supersever/superseverskuhrov.jpg http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/supersever/superseverskuhrov3.jpg http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/brod/supersever/superseverkozakov.jpg netvrdim, ze to tak ma byt :-) tvrdim pouze, ze pokud se v dusledku odporu turnovskych proti severni variante otevre prostor pro variantu "superseverni" stoji za to tu trasu detailne ze vsech stran prodiskutovat
Reagovat

Jiří Horváth

08. 07. 2009 19:44
Re: Re: Ty náčrtky nejsou zřejmě aktuální, alespoň z hlediska Rychnova. Na stránkách libereckého kraje http://www.kraj-lbc.cz/index.php?page=4338 je odkaz na mapu s přehledem koridorů http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf, kde je jasně patré, že silnice by měla vést přímo nad hřbitovem po hraně pole, takže volnému proudění smogu a popílku na Rychnov nebude nic bránit.
Reagovat

M.Z.

08. 07. 2009 21:06
Re: Re: Re: To jsou moje pozmenovaci navrhy, stare dva dny :-) Neberte ale ty predlozene koridory z kraje jako pismo svate. Podeziram ostatne, ze navrh superseverni varianty byl zpracovan se zadanim "Dejte tam co nejvic mostu a tunelu, at kazdy vidi jaky je to ekonomicky nesmysl". Presto muze dojit k situaci, kdy se to bude stavet. Cili vyzyvam k diskusi nad temi koridory, tot vse :-)
Reagovat

M,Skřivánek

16. 07. 2009 23:08
Re: Re: Re: Re: ... něco mi napovídá , když jsem shlédnul presentaci TZV. superseverní varianty , že už je rozhodnuto !!! Či nikoliv ? Nestaví se snad náhodou kruhová křižovatka v okolí kostela , z důvodu přípravných prací na novém koridoru ? ... viz vizualizace...
Reagovat

Tomáš Vágai

25. 07. 2009 10:09
Re: Re: Re: Re: Re: Pane Skřivánek, prohlédnete li si vizualizaci plánované superseverní trasy dostupnou z http://www.kraj-lbc.cz/index.php?page=4339 od cca. 23 min, uvidíte že v současné době realizovaná křižovatka je jednou z mnoha "třísek", které odlétnou "když se kácí les" - konkrétně od 24:15 min. Daleko děsivější je ovšem měřítko celé této doposud ještě stále reálné stavby. 24.7. proběhlo v sále rychnovské Besedy první veřejné setkání občanského sdružení majícího za cíl informovat a působit v zájmu občanů bezprostředně dotčených možností realizace tzv. superseverní varianty. Více informací průběžně naleznete na webu Rychnova a také na http://rychlostnikomunikace-r35.webnode.cz/ Rozhodnuto tedy ještě v žádném případě není. Je třeba se aktivně zapojit do rozhodovacího procesu a k věci se vyjádřit jasně a čitelně tak, aby zůstalo pouze u této hrozivé vizualizace.
Reagovat

O. Baudyšová

28. 07. 2009 01:56
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od pátku 24.07, po schůzce v Besedě jsem v šoku. Jednak z reálné hrozby superseverní a jednak, že jsme žili v naprosté nevědomosti.Čím více se tu probírám dostupnými informacemi o R35, tím více mě realizace superseverního koridoru děsí.V Rychnově se bydlí dobře, jediné negativum, které tu silně vnímám, je často nedýchatelné ovzduší, obzvláště v zimě. Neumím si představit, pokud k tomu přibudou ještě zplodiny z koridoru Drážďany - Vídeň či dokonce v budoucnu Hamburk - Istanbul... Tak mne napadá, jestli by se neměl Rychnov a dotčené obce přidat do koalice 12 obcí SOS Český ráj a společně prosazovat jižní variantu?
Reagovat

o. Baudyšová

30. 07. 2009 10:49
Re: Re: Re: Re: Re: 1.Při zvětšení mapky/viz odkaz níže/ o 75-100% není bohužel pochyb, že nově vznikající kruhový objezd vedle kostela je již plnohodnotnou součástí komplikované dálniční křižovatky R35. http://www.vinkler.net/r35/d7-01_k3-sit_03-11.pdf 2.Krom toho je pozoruhodné, že na mapce chybí v okolí plánované trasy R35 v Rychnově některé stavby postavené v posledních 20 letech,konkrétně:Hřbitovní ulice je prezentovaná ještě bez současné rodinné zástavby,chybí nový Dům s pečovatelskou službou a našlo by se určitě i více objektů.Je pro mě zarážející, z jakých neúplných podkladů se při plánování dálnice vychází....
Reagovat

Barták

08. 08. 2009 23:14
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou pouze 2 možnosti - zakázat s definitivní platností všechny dálnice v České republice, při té příležitosti preferuji i omezení provozu motorových vozidel maximálně na 2 dny v týdnu, občany při cestách do škol, do zaměstnání apod. donutit používat zásadně a bez vyjímky hromadnou dopravu s vyjímkou cest do nemocnice a na hřbitov (tyto podnikat jen pěšky nebo na zádech příbuzných, jdoucích samozřejmě taktéž po svých. Ostatní silnice omezit na 30% - a používat je pouze v sudé dny jedním a v liché dny opačným směrem. Přebytečné silnice rozorat a proměnit v pole na pěstování biomasy či zimoviště chráněných zvířat. Druhá možnost je velmi ohleduplně a pokorně vést dálnici Českým rájem (?) anebo najít a či napojit se na stávající tah mezi Mladou Boleslaví a Jičínem, jenže , a to vám garantuju, všechny řidiče z Libereckého kraje těžko donutíte používat vzdálenou, z jejich pohledu, nově vybudovanou dálnici. A mimochodem Český ráj, myslím, že v naší zemi je celkem dost jiných krásných lokalit a neděláme kolem nich tolik unáhlených a někdy i legračních soudů - viz to provolání o tom Bajajovi co bojuje s drakem. Jo, Turnováci pobiti pod Hrubou Skálou nebo tak nějak ....
Reagovat

Milan Hons

09. 08. 2009 23:36
Reaguji na příspěvek pana Bartáka Pane Barták, nevím, odkud jste a zda žijete tu v rychnovské kotlině. Já ano a jsem zde rodákem. Děkuji Vám za Váš názor, který mi bohužel připomíná období totality, kdy v situaci, kdy došly vedení partaje řádné argumenty, ozval se nějaký anonym, kdo zesměšnil vážnost situace a odvedl pozornost . Naštěstí žijeme již v demokracii a tak máme právo získat podklady o tom , co nás zde vše čeká, když zde bude R35 postavena. Většina lidí nemá přesnou představu, co taková dálnice znamená pro životní prostředí v této naší kotlině. Máme právo vědět mezní limity propustnosti R35, přípustnou normu vzniklých zplodin, aby nedošlo k ohrození zdraví obyvatel a přírody. Mimo věčného hukotu z jízdy automobilu nám zde vniknou nebezpečné karcinogenní zplodiny. Při běžném laickém výpočtu se dostávám k níže uvedeným údajům . Vycházím z předpokladů, že R35 bude napojena na německou dálniční sít s propojením severního Německa z oblasti Berlína a Hamburku do Vídně a Balkán. Je to posílení naší D1. Při výpočtu vycházím z souvislé jízdy cestovní rychlosti 120 km, využití jednoho pruhu. Rozestupu jednotlivých aut 50m. Pak může být propustnost dálnice za 1 hodinu 2.400 aut v jednom pruhu a jednom směru. Denní propustnost v jednom směru cca 30.000 aut (při celodenním polovičním provozu) . R35 bude v rychnovské kotlině od Rádelského mlýnu vedena do Dalešic v úseku cca 6 km. Za tuto vzdálenost bude spotřebováno na trase u každého vozidla 0,6 litru pohoných hmot ( při průměrné spotřebě 10 litrů pohonných hmot všech aut včetně kamionů) . Uvažovaných 2400 vozidel zde spálí 1440 litrů . V obou směrech 2880 litrů. V době bezvětří a inverze zde toto množství vzniklých zplodin v kotlině zůstane a bude se zvyšovat o každou další hodinu provozu na dálnici. Může nastat případ, že za 24 hodin zde 60.000 aut obousměrného provozu spálí 36.000 litrů pohonných hmot. Zplodiny zasáhnou naše zahrady, ovoce , zeleninu, zvířata a budou se postupně ukládat a ohrožovat naše zdraví. Oblast se stane smogovou kotlinou smrti, přestane se rozvíjet, ceny zdejších nemovitostí klesnou , oblast se postupně vylidní. Věřím, že při konečném rozhodování zvítězí zdravý rozum a my všichni nepřijdeme o naše zdravé životní prostředí. Milan Hons Pulečný 73
Reagovat

Daniel P.

10. 08. 2009 07:35
Re: Reaguji na příspěvek pana Bartáka Umm, zajimave propocty, ac laicke (jak je zmineno), tak z meho pohledu az nejak moc presne :). Mohl by jste prosim zverejnit i jakysi "zplodinovy" propocet v obdobi od podzimu do jara tykajici se zplodin ve znacnem mnozstvi vyverajicich z nasich milych kominu, kteryma (vetsinou pod rouskou tmy) prochazi asi uplne vsechno a to v podobe ne zrovna ekologicke?? Dekuji :).
Reagovat

Martin Vágner

10. 08. 2009 12:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výstavba kruhového objezdu logicky musí být součástí superseverní var. R35, ale není to tak, že jeho výstavba je jakousi nultou etapou budování superseverní varianty. To určitě ne. Naopak superseverní var. R35 se v době svého vzniku přizpůsobila již namalovanému a v té době dost možná už schválenému projektu kruhového objezdu. Důkazem toho je budování zařazovacího pruhu na stávající silnici do Jablonce - pochybuji, že by někdo plýtval miliony na vybudování nájezdu, aby ho vzápětí za dva roky úplně přebudoval. Ačkoli, kdoví... Nechci být ničí advokát, ale je jasné že reakci pana Bartáka je nutno brát jako silnou nadsázku a utrčitě tak byla míněna. Problém je hodně složitý. Naprosto zde funguje už jednou popisovaný syndrom N.I.M.B.Y., který dříve zafungoval např. při problému větrných elektráren nebo komplexní bytové výstavby. Troufnu si tvrdit, že drtivá většina z nás bude souhlasit s tím, že R35 v nějaké variantě musí existovat, ale rychnováci budou říkat, že nikoli v podobě superseverní, turnováci budou křičet, že ani v severní nemůže existovat a nakonec lidé z okolí Mnichova Hradiště a Sobotky logicky budou brojit proti dnes zřejmě již mrtvé jižní variantě. Všude se ustanoví(la) příslušná občanská sdružení, získá se podpora místních samospráv a vypracují příslušné studie, dokazující, že "tudy cesta nevede". A co teď? Kudy tu silnici vést? "Bohužel" (bohudík) nemáme za humny Sibiř, aby po ní mohla R35 vést a kde by proti ní neměl krom tygrů sibiřských a usurijských kdo bojovat (a jejich argumenty by mohly být pádné,že?) Je jasné, že silnice přinese mnoho negativ, ale i pozitiva. Pro ta pozitiva je přeci budována. Je potřeba se bez hysterie a předsudků vážně zamyslet, u které z těch tří či dvou variant bude miska vah nahnuta směrem k negativům nejméně a tu variantu přijmout. Než budete reagovat na můj příspěvek, vězte, že jsem byl tuším první, kdo na superseverní variantu na stránkách RZ upozornil a protože jsem rychnovák, tak pocitově také preferuji severní před superseverní. Ale jedním dechem dodávám, měl by zvítězit rozum a fakta nad pocity (a z hlediska těch fakt jsem přesvědčen, že superseverní nemůže být vítězem).
Reagovat

Barták

10. 08. 2009 21:30
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rodáci a odrodilci, nejprve musím reagovat s potěšením na pana Honse, s jednou malou vsuvkou - i za komunistů (období totality 1946-1989)jste mohl projevit svůj názor, bohužel někdy jen jednou.Ohledně anonymity - zásadně se podepisuji příjmením, je v tom třeba úcta k předkům, rodák jsem z Turnova, takže uznáte, že mohu mít i vlohy pro boj s drakem a bydlím v Rychnově. A teď k věci - úcta k přírodě je chválihodná, ale důležitější je zdraví lidí a proto musím souhlasit s těmi, kteří nechtějí dopustit novou Plzeň, (vzpomínáte ?)a podobné lokality, kde fanatici v zelených baretech terorizují lidi, aby se čolek nažral a tráva zůstala obarvená krví .... jsme všichni příliš zahledění do sebe, ohánějíce se demokracií, aniž tušíme, jaké obrovské břemeno tato přináší na naše záda, dnes již neohnutá. Projděte si pozorně možnost severní varianty - úsek Liberec - Turnov stojící včetně odbočky na Jablonec, průjezd Turnovem dodnes nevyřešen - ač to vypadá jinak. Na konci Turnova levotočivá zatáčka a první rovinka s rychlostí 50 km a co 2-3 km obec a tak to jde až do Jičína. A to má být tato silnice tepnou vedoucí až na Slovesnko, do Ostravy atd. Čili nedělejme např. z Českého ráje něco jiného než je - to jest příjemná krajina s několika celkem zajímavými památkami, ale není náhodou právě úsek dnešní silnice mezi Turnovem a Jičínem právě tou ideální stopou v krajině, když už tam je ? Děkuji i panu Vágnerovi, že pochopil mou lehce ironizující poznámku a musím říci, že dnes již jsem trochu dalek sarkasmu, ikdyž nakonec demokracie je hlavně přísná kázeň, že.
Reagovat

J.Dušek

11. 08. 2009 23:56
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Domnívám se, že všechny polemiky narazí na problém "Synerova" = Liberce, který má pochopitelně zájem na co nejnákladnější variantě. Provize z velkých částek jsou zajímavější, než z menších. Jedinou naději vidím v odpůrcích severní varianty. Když se to dařilo bránit se šest let jim, proč ne nám v Pojizeří.
Reagovat

Milos Zahradnik

12. 08. 2009 09:35
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpurci dalnice lici jeji negativni vlivy prilis sugestivnimi barvami a zapominaji na positivni efekty. Strahovsky tunel a navazne komunikace znecistuji Strahov, Orechovku a okolni vilove ctvrti, nejdrazsi a nejlepsi adresy v Praze asi stejne, jak by to cinila dalnice R35 mestskym ctvrtim zasazenych malomest, lezicim vice nez par set metru daleko od jeji osy. Okoli Muzea a sochy svateho Vaclava by melo vlastne byt malem plynovou komorou - a presto se tam dobrovolne tisni davy lidi (jejichz zdravotni stav nebude asi horsi nez u lidi z venkova). Prazdne nejsou byty dokonce ani na prazske severojizni magistrale, coz je pri srovnani s dalnici vedenou volnejsim terenem jiz opravdu udes. Urbanisticky ponicila, rozrezanim te krajiny na kusy, zeleznice roku 1858 blizke okoli Rychnova (a stredniho Pojizeri) asi vic, nez by tak ucinila R35. Je fakt ze Rychnov uz pripojeni na dalnici ma, cili pro nej by vyhody R35 nebyly tak velke, jako pro region napr. Semilska a spis by prevazily nevyhody te stavby. Nema smysl demonizovat radni v Rajchumberku/Synerove. I kdyby tu dalnici R35 stavel cert - tak nez mu v te stavbe marne branit je lepsi snazit se ty jeho plany ovlivnit tak, aby vyhody pro region byly v ramci moznosti co nejvetsi a skody co nejmensi. Zajimava je celkova lhostejnost lidi vuci te stavbe. Krome par aktivistu v Turnove a par znepokojenych obcanu v Rychnove (syndrom "NIMBY") Semilech a jinde ta stavba vlastne nikoho moc nezajima. Nikoho v Sobotce, Lomnici, Kostalove, Hodkovicich... (?) skoro nikoho v dalsich mestech a vesnicich. Akorat radni v Jicine se tusim jasne vyjadrili, ze jeden jizni obchvat mesta jiz maji cili po druhem netouzi.
Reagovat

Marek Drápal

12. 08. 2009 10:45
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Možná že odpůrci dálnic ze zoufalosti opravdu někdy líčí její negativní vlivy příliš sugestivně, nicméně Vy negativní efekty zase zlehčujete. Nedávná studie prokázala, že právě Ti kteří bydlí v okolí Muzea umírají dříve a je u nich zvýšené riziko rakoviny. Na mnoha místech na světě bydlí lidé ve slumech na toxických skládkách, pijí kontaminovanou vodu atd., přesto to ale neznamená, že jim to nevadí a neškodí. Vámi na mnoha místech opakované teze, jak železnice ničí krajinu mnohem víc než dálnice jsou důkazem dekadentního (ne)citu pro krajinu. Železnice přeci není na většině míst vůbec v krajině viditelná, je lehce překonatelná nejen pro člověka ale i zvířata. Ale dálnice? Zkoušel jste jí někdy pěšky překonat, splývá snad s krajinou na hranici rozpoznatelnosti? Dálnice je zdrojem neutuchajícího hluku, který velmi negativně působí nejen na zvířata, ale i na člověka. Pak jsou tu další jevy jako např. dopravní indukce, které také nepřispívají k čistému ŽP.
Reagovat

M.Z.

12. 08. 2009 15:57
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pravda, ze zeleznice Spalov - Plavy za tech 130 let natolik "vrostla do lesa" ze je zeshora z nahorni planiny jiz prakticky neviditelna. Totez ale plati treba pro lokalni silnicku Bozkov - Spalov z roku 1938-39 - ta jiz cela vede lesem. (Idealni na cyklistiku an asi i brusle.) Kdyby na te zeleznici byl provoz srovnatelny aspon s tou malou silnickou byla by videt vic. Z Krkavci skaly nad/pod Semily je porad videt, jak je to kanonovite udoli zeleznici (ruznymi temi betonovymi ochrannymi konstrukcemi apod.) pre/znetvorene :-)
Reagovat

Daniel P.

12. 08. 2009 10:51
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V mnohem s Vami souhlasim pane Zahradniku, jen mam pripominku k tomu, ze se o problematiku zajima malo lidi, spis bych rekl, ze je ZAJIMAT SE a ZAJIMAT SE. U vetsiny aktivistu se povetsinou jedna o typ protestu ve stylu: "mam to za barakem, tak pryc s tim, at uz kdekoliv", coz povazuji za dost mizerny pristup. Ja sam se nepovazuji za odbornika, ale snazim se vec sledovat nestrane a zvazovat ruzne moznosti a ne se pri slove dalnice zaseknout a mavat kolem sebe "100%" podlozenymi argumenty.
Reagovat

M.Z.

12. 08. 2009 17:02
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalnice v jistem smyslu "cisti ovzdusi" :-))) Proti stacionarnim domovnim kominum, z kterych se pri inversi line dolu k zemi smradlavy zluty dym z nekvalitniho uhli a zamoruje okoli, dalnice (ale i bezny silnicni ci zeleznicni provoz) pusobi tak trochu jako "profukovac" terenu. Jedouci auta promichavaji vzduch a vlastne zpusobuji konstantni slaby vitr ve sve trase. Tim se skodliviny sice nelikviduji, ale rozptyluji do mnohem vetsi oblasti a vetsich vysek - kde uz si s nimi lepe poradi vitr. Mluvim hlavne o uzavrenych kotlinkach a jeste lokalneji o "ulicnich kanonech" mest
Reagovat

Marek Drápal

12. 08. 2009 20:07
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlasím s Vámi, že při jízdě automobily promíchávají vzduch. Zbytek beru jako velmi nevhodný žert, který neerudovaného čtenáře může pouze mást. Pozitivní efekt takového víření je nulový, naopak negativní vliv na prašnost je značný, protože se udává, že až devadesát procent prašnosti z automobilové dopravy je tzv. sekundární prašnost tj. právě prašnost vyvolaná zvířením prachu, který zdroj sám o sobě neprodukuje. Zájemce o hlubší vhled do problematiky odkazuji na publikaci "Účinky výfukových plynů z automobilů na lidské zdraví", jejímž autorem je MUDr. Miroslav Šuta.
Reagovat

M.Skřivánek

12. 08. 2009 22:31
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naprosto s Vámi souhlasím Dalo by se vlastně říci , že jste tu definoval jakýsi "Cimmermanův universální samočistič ovzduší"... Zkrátka čím víc vozidel a čím hustší provoz , tím čistší ovzduší,že. V takovém případě by stálo za úvahu na zimní období odklonit přes Rychnovskou kotlinu třeba část dálnice D1 ? Už se těším na pronikavé zlepšení vzduchu v zimních mněsícíh....Jen se trochu obávám , jestli Vás již nepředešel jiný génius na přelomu 19.-20.století???
Reagovat

M.Z.

13. 08. 2009 07:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem rad, ze rozumite nadsazce, dalnice je totiz nejen cistic, ale i odhlucnovac ovzdusi :-) Misto iritujiciho startovani aut stojicich v kolone slysite jen uklidnujici bzuceni, nerusici od prace a napomahajici soustredeni... ;-) Jde proste o to, veci nedemonizovat a v ramci danych podminek prosazovat pro region/obec/ nejlepsi ci nejmene spatne reseni. Pokud nezvitezi Zeleni drtive v pristich volbach (k cemuz diky jejich skvelemu dosavadnimu ucinkovani v politice asi nedojde) tak se R35 asi stavet bude. (Mozna tedy ve variante "hladova zed" ;-) Jizni varianta je dopravni (ale i ekologicky: obrovska kvanta pohonnych hmot spalenych navic na trase skoro o 20 km delsi, nejvetsi zabory nejkvalitnejsi zemedelske pudy v oblasti Ceskeho raje) nesmysl, coz krome casti turnovske verejnosti vidi asi kazdy. Zbyva varianta severni a superdraha superseverni. Rychnovsti by meli uvazit, ktera z techto variant je pro mesto vyhodnejsi - a v tomto smyslu pusobit na ostatni ucastniky te hry (na to, kudy ta trasa nakonec povede)
Reagovat

Daniel P.

13. 08. 2009 09:11
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :) ja navazu na cast jedne z Vasich vet: CIM VICE VOZIDEL, IM HUSTSI PROVOZ... ano ano, myslim, ze jste na to kapl :). Ja se nestacim divit, ta dalnice vznika hlavne z duvodu nahustovani vozidel a soucasti toho nahustovani jsme i my vsichni, tak by mozna bylo dobre brat vpodtaz i tuhle skutecnost a otevrit treba garaz, mozna tam mnohe z nas bude cakat prekvapeni v podobe dvou soukromych vozidel a tresnickou na dortu bude jeste jedno sluzebni pred domem :).Takze reci o ekologii v podobe znecistovani vyfukovymi plyny apd. od jistych "ekologu" nezni moc presvedcive:). Spis treba hledat cestu JAK co nejlepe dalnici vybudovat co se kompromisu tyce a ne se snazit dosahnout vedeni jejiho koridoru treba pres Polsko:)) Ja osobne bych preferoval "tunelovou variantu" (podobne jako napr. ve Svycarsku) Ekonomicky by to byla sice vetsi zatez, ale meli by jsme to zvladnout a to i pres skutecnost, ze v zapadnich zemich je kilometr dalnice 2x levnejsi nez u nas a to i navzdory tomu, ze maji trikrat drazsi pracovni silu :), z toho vyplyva, ze ma nase zeme z tunelovanim bohatou zkusenost, tak proc ji nevyuzit?? :)))
Reagovat

M.Z.

13. 08. 2009 09:56
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz jsem na strankach Turnovskovakci "zautocil" na pany Bursika a Pelce s poznamkou, ze (rekneme ze symbolickych duvodu) mohli aspon na to protidalnicni shromazdeni 21.6. na Kozakove prijit pesky ci na kole... byl jsem za extremistu. Bursik pry vezl starou matku az ze Svycar (po dalnici, ne vlakem :-) a moc spechal, aby stihl podporit kamarady, protidalnicni aktivisty na Kozakove. Pelc ma ve volebnim programu "NE dalnici (v jakekoliv variante) na Kozakov dojel z Turnova pochopitelne taky autem. Jak jinak... Na kole na tu strazni horu Ceskeho raje (zhyzdenou jiz mnoha leta ba desetileti velikym parkovistem na vrcholu, a zvlaste v zime exhalacemi prijizdejicich aut) zato prijeli nekteri dekadentni zastanci dalnic, jako treba ja :-)
Reagovat

Marek Drápal

14. 08. 2009 09:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono zas tak nezáleží na tom kolik aut stojí v garáži, ale naopak kolik je k dispozici silnic a dálnic. Tento jev byl popsán již v 60. letech minulého století na univerzitě v Texasu a jak jsem již zmínil výše, říká se mu dopravní indukce. Více třeba na http://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravní_indukce
Reagovat

Daniel P.

14. 08. 2009 14:04
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemel jsem na mysli, ze auta v garazich stoji na spalcich... :))). Ale pokud by to melo byt podle te tzv. indukce, tak by to mohlo vypadat treba tak, ze pokud budou silnice preplneny, donuti to lidi jezdit treba vice MHD atd. to je jeden z jevu Vami zminovane indukce... ja jen doufam, ze tomu sam neverite :))))
Reagovat

Marek Drápal

14. 08. 2009 18:59
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samozřejmě že tomu věřím. To jsou reálné zkušenosti dopravních podniků. Na tom není nic zvláštního. Je to zobecněný Ohmův zákon.
Reagovat

Petr S.

14. 08. 2009 22:50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přečtěte si na Wikipedii o dopravní indukci ještě jednou a pozorně. Poté to pochopíte a určitě uvěříte :-)))))
Reagovat

Daniel P.

15. 08. 2009 08:49
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cetl jsem to velmi pozorne, jen tedy nevim co jsem nepochopil... :))))
Reagovat

Vystoupil

22. 08. 2009 19:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je přece jasné - dopravní indukce znamená, že místo abychom třeba koukali na televizi, tak budeme nesmyslně jezdit tam a zase zpátky, protože můžeme po dálnici :-)
Reagovat

Daniel P.

23. 08. 2009 20:44
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :))
Reagovat

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.