Vyhlášky a nařízení

Směrnice rady města č. 1/2015 pro zadávání zakázek malého rozsahu

Jan Tomsa  28.01.2015 11:46

Směrnice rady č.  01/2015  pro zadávání zakázek malého rozsahu

 

Rada města Rychnov u Jablonce nad Nisou vydává v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích v platném znění, směrnici č. 01/2015 Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu.

 

Obecná ustanovení

Zadavatelem se rozumí město Rychnov u Jablonce nad Nisou. Radou se rozumí rada města Rychnov u Jablonce nad Nisou. Zadavatel je veřejným zadavatelem veřejných zakázek ve smyslu zákona o veřejných zakázkách.

Veřejné zakázky malého rozsahu není zadavatel povinen zadávat podle zákona č. 137/2006 o veřejných zakázkách v platném znění.

Zadavatel bude při výběru klást důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.

Zadavatel je povinen postupovat dle této vnitřní směrnice. a při svém postupu při jejich zadávání dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace.

Za veřejnou zakázku malého rozsahu se považuje taková zakázka, jejíž předpokládaná hodnota nepřesahuje:

a)      v případě dodávek a služeb 2.000.000,- Kč,

b)      v případě stavebních prací  6.000.000,- Kč.

Veškeré uvedené částky předpokládaných hodnot zakázek je třeba považovat za hodnoty bez DPH. Předpokládanou hodnotou zakázky se rozumí zadavatelem předpokládaná výše peněžitého závazku vyplývající z plnění veřejné zakázky, kterou je zadavatel povinen stanovit pro účely postupu v zadávacím řízení před jeho zahájením. Při stanovení předpokládané hodnoty zakázky se postupuje přiměřeně podle pravidel, která jsou upravena v ustanoveních § 13 až § 16 zákona o veřejných zakázkách.

Zadavatel nesmí rozdělit předmět zakázky tak, aby tím došlo k snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v tabulce této směrnice. Je-li zakázka rozdělena na části, je pro stanovení předpokládané hodnoty rozhodující součet předpokládaných hodnot všech částí zakázky.

V případě zadání zakázky s cenou od 50 001,- Kč (bez DPH) zadavatel uveřejní celé znění smlouvy s vybraným uchazečem včetně veškerých změn a dodatků na profilu zadavatele do 15 dnů od uzavření této smlouvy.

Zadány mohou být pouze dodávky, služby nebo stavební práce, jejichž financování je kryto schváleným rozpočtem města.

Zadávání zakázek, které bude vyňato z působnosti této směrnice, musí schválit rada. Mezi tyto výjimky patří:

●      zadávání zakázek v souvislosti s živelní či jinou pohromou,

●      zadávání zakázek ve výjimečných případech v souvislosti s urychleným řešením nepředvídatelné události (poruchy, opravy, škody na městském majetku),

●      zadávání zakázky na poskytnutí bankovního úvěru s předpokladem využití služeb peněžního ústavu, u kterého má město zřízený běžný účet,

●      aktualizace a upgrade software MYSIS,

●      nákup a uskladnění posypového materiálu pro potřeby zimní údržby.

O zakázkách se vede webová evidence na www.rychnovjbc.cz. Webová evidence zakázek musí mít zakomponovaný RSS kanál tak, aby měli jeho odběratelé možnost automaticky zjišťovat výběrová řízení na nové zakázky, případně změny na již běžících výběrových řízeních na zakázky.

Povinnou součástí každé nabídky účastníka soutěže o veřejnou zakázku od 50.001,- Kč bez DPH bude podepsaný informovaný souhlas se zveřejněním jeho nabídky, která bude použita ve vyhodnocení.

 

 

 

 

 Druh zakázky

Předpokládaná

hodnota zakázky

Popis závazného postupu zadavatele

 

Zakázka malého rozsahu na dodávky, služby, stavební práce

Do 2.000,-Kč

  • O zadání zakázky rozhoduje starosta, místostarosta, tajemník nebo jím pověřený zaměstnanec úřadu.
  • Zakázku lze zadat přímo, nebo si vyžádat více nabídek. Při přímém zadání zakázky je nutno vycházet z informací o trhu, místní znalosti a vlastních poznatků a zkušeností.
  • Tyto „zakázky“ se nezapisují do centrální webové evidence zakázek zadávaných městem.

( jedná se především o drobné přímé nákupy a platby)

 

Zakázka malého

rozsahu na dodávky,

služby,

stavební práce

Od 2.001,-Kč

do 50.000,-Kč

 

 

●      O zadání zakázky rozhoduje starosta, místostarosta, tajemník nebo jím pověřený zaměstnanec úřadu.

●      Zakázku lze zadat přímo, nebo si vyžádat více nabídek případně použít e-aukci. Při přímém zadání zakázky je nutno vycházet z informací o trhu, místní znalosti a vlastních poznatků a zkušeností. Vyhodnocení nebude předkládáno ke schválení radě.

●      Návrh zpracuje odpovědný pracovník úřadu.

●      Návrh poté předloží k připomínkování starostovi nebo  místostarostovi.

●      Po obdržení nabídek sestaví výsledné pořadí dle vyhodnocovacích kritérií a předloží jej starostovi nebo místostarostovi ke schválení.

●      Tyto „zakázky“ se nezapisují do centrální webové evidence zakázek zadávaných městem.

 
 
 

Zakázka malého

rozsahu na dodávky,

služby

Od 50.001,- Kč

do 100.000,-Kč

●      O vypsání výběrového řízení rozhoduje rada nebo zastupitelstvo. Zároveň rozhodne o jednotlivých vyhodnocovacích kritériích a jejich váhách.

●      Postup při vypsání soutěže je uveden v Příloze č. 1 této směrnice

●      Dodané nabídky posuzuje komise pro výběrová řízení.

●      Dodavatele vybírá rada.

●      Zadavatel je povinen formou písemného oznámení o zahájení zadávacího řízení na www.rychnovjbc.cz vyzvat nejméně tři dodavatele k předložení nabídky. Výzva musí být shodná pro všechny dodavatele a musí jim být odeslána ve stejný den. Výzva může být zaslána i elektronicky.

●      Zadavatel je povinen zařadit do hodnocení i nabídky jiných, než přímo vyzvaných uchazečů.

●      Tyto „zakázky“ se zapisují do centrální webové evidence zakázek zadávaných městem. Součástí evidence je oznámení o zadání zakázky, zápis komise pro výběrová řízení  obsahující parametry předložených nabídek účastníků soutěže, číslo usnesení rady, ve kterém vybrala vítěze zakázky, smlouva o dílo (případně objednávka), dodatky ke smlouvě o dílo.

 

Zakázka malého rozsahu na stavební práce

Od 50.001 Kč

do 300.000 Kč

 

 

 

 

 

 

Druh zakázky

Předpokládaná

hodnota zakázky

Popis závazného postupu zadavatele

Zakázka malého

rozsahu na dodávky

a

Zakázka malého rozsahu na služby

Od 100.001,-Kč do 1.999.999,-Kč

●      O vypsání výběrového řízení rozhoduje rada nebo zastupitelstvo. Zároveň rozhodne o jednotlivých vyhodnocovacích kritériích a jejich váhách.

●      Postup při vypsání soutěže je uveden v Příloze č. 1 této směrnice.

●      Dodané nabídky posuzuje komise pro výběrová řízení.

●      Dodavatele vybírá rada.

●      Zadavatel je povinen formou písemného oznámení na www.rychnovjbc.cz, www.AAApoptavka.cz a na  www.epoptavka.cz  oznámit zahájení zadávacího řízení. Zároveň může vyzvat k účasti v soutěži i konkrétní dodavatele.

●      Tyto „zakázky“ se zapisují do centrální webové evidence zakázek zadávaných městem. Součástí evidence je oznámení o zadání zakázky, zápis komise pro výběrová řízení obsahující parametry předložených nabídek účastníků soutěže, číslo usnesení rady, ve kterém vybrala vítěze zakázky, smlouva o dílo (případně objednávka), dodatky ke smlouvě o dílo.

Zakázka malého rozsahu na stavební práce

Od 300.001,-Kč do 5.999.999,-Kč

    

Závěrečná ustanovení

Nedílnou součást této směrnice tvoří Příloha č. 1 - Postup při vypsání soutěže, Příloha č. 2 - Vzor zápisu z jednání komise pro výběrová řízení a Příloha č. 3 - Metodika pro hodnocení nabídek.

Změny této směrnice je oprávněna provádět pouze rada města Rychnov u Jablonce nad Nisou.

Směrnice č. 01/2015, Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu,  nabývá účinnosti dnem 09.01.2015.

 Vydání směrnice č. 01/2015 schválila Rada města dne  08.01.2015 usnesením číslo 6/01/15.

 

 

 

 

…………………………………………..                                        …………………………………………..

Bc. Tomáš Levinský                                                                Ing. Martin Vágner

starosta                                                                                              místostarosta

 

 

 

Příloha č. 1

 

Postup při vypsání soutěže

 

1.     Návrh zpracuje odpovědný pracovník úřadu a předloží jej k připomínkování starostovi, místostarostovi, tajemníkovi, předsedovi výběrové komise.

2.     Připomínkovaný návrh předloží radě města ke schválení.

3.     Oznámení o zahájení zadávacího řízení bude obsahovat:

a.     identifikační údaje zadavatele, kontaktní osobu;

b.    informace o druhu a předmětu zakázky, předpokládaná hodnota zakázky;

c.     zadávací dokumentaci (např. specifikaci prací, rozpočet, návrh smlouvy o dílo atd);

d.    dobu plnění zakázky;

e.     požadavky na splnění kvalifikace;

f.     způsob zajištění plnění předmětu veřejné zakázky;

g.    obchodní podmínky;

h.     platební podmínky;

i.      požadavky na varianty nabídek;

j.      požadavky na obsah, zpracování a uspořádání nabídky;

k.     komunikace mezi zadavatelem a dodavateli;

l.      dodatečné informace k zadávacím podmínkám;

m.   prohlídka místa plnění (u stavebních pracích);

n.     způsob hodnocení nabídek;

o.    lhůta a místo pro podání nabídek;

p.    zadávací lhůta;

q.    čestné prohlášení, že uchazeč není vůči městu Rychnov u Jablonce nad Nisou v prodlení s plněním povinností;

r.      prohlášení uchazeče, že souhlasí se zveřejněním hodnocení nabídek vč. smlouvy.

4.     Oznámení o zahájení zadávacího řízení musí být učiněno dodavatelům v počtu specifikovaným ve Směrnici rady pro zadávání zakázek dle druhu a předpokládané hodnoty zakázky.

5.     Oznámení o zahájení řízení musí být nejdříve vyvěšeno na internetových stránkách města, respektive na webových stránkách AAApoptavka.cz a epoptavka.cz podle specifikace ve Směrnici rady pro zadávání zakázek dle druhu a předpokládané hodnoty zakázky. Poté se rozešle oznámení dodavatelům.

6.     Oznámení zahájení zadávacího řízení musí být zveřejněno nejméně 15 kalendářních dní před uplynutím lhůty pro podání nabídek.

7.     Zadávací podklady se zasílají dodavatelům buďto písemně (doporučený dopis s dodejkou), přes datovou schránku nebo osobně oproti podpisu.

8.     Zasedání komise se uskuteční v den ukončení lhůty pro podání nabídek.

9.     Komise vypracuje zápis, ve kterém vyhodnotí obdržené nabídky a stanoví pořadí nabídek. Zápis obsahuje seznam přijatých nabídek, popis nabídek, popis hodnocení každé z nich podle jednotlivých kritérií a další důležité skutečnosti. Vzor zápisu je uveden v Příloze č. 2 této směrnice, postup vyhodnocení kritérií a vah je uveden v Příloze č. 3 této směrnice.

10.  O výběru dodavatele, s nímž bude uzavřena smlouva, rozhodne rada na základě doporučení komise pro výběrová řízení. V případě, že se rada ve svém rozhodnutí neshoduje s doporučením komise pro výběrová řízení, své rozhodnutí zdůvodní v usnesení. Zároveň může být předložen ke schválení i návrh smlouvy.

11.  Na základě rozhodnutí rady města, bude výsledek výběrového řízení zveřejněn na internetových stránkách města (rozhodnutí o přidělení zakázky a zápis z jednání komise pro výběrová řízení) a budou odeslány výsledky všem dodavatelům, kteří podali svou nabídku.

 

 

 

 

Příloha č. 2

Vzor zápisu z jednání komise pro výběrová řízení

 

ZPRÁVA O POSOUZENÍ NABÍDEK – otevírání obálek a hodnocení

 

 

1.            Název zakázky

 

…………………………………..

 

2.            Termín a místo konání jednání hodnotící komise

Na základě výzvy k podání nabídkové ceny na akci: .…, která byla vyvěšena na úřední desce úřadu, na internetových stránkách a profilu zadavatele, bylo zahájeno výběrové řízení.

 

Jednání komise bylo zahájeno dne ………… v ………..hodin v kanceláři tajemníka městského úřadu, ul. Husova 490, Rychnov u Jablonce nad Nisou.

 

3.            Identifikační údaje o zadavateli

Název zadavatele:        

Sídlo zadavatele:        

Statutární zástupce:     

 

4.            Údaje o složení komise a prohlášení o nepodjatosti

Komise se sešla v níže uvedeném složení v počtu … členů a konstatovala, že je usnášení schopná. Členové komise byli seznámeni se seznamem doručených nabídek, jejich nabídky byly v řádné lhůtě pro podání nabídek doručeny na adresu zadavatele. Dále všichni členové byli seznámeni s celou zadávací dokumentací včetně příloh.

Všichni členové prohlásili, že:

-          Nejsou ve vztahu k této veřejné zakázce podjati,

-          Nemají zájem na zadání zakázky konkrétnímu uchazeči,

-          Nepojí je s nimi osobní, pracovní či jiný blízký vztah,

-          Nepodíleli se na zpracování žádné z nabídek,

-          Zachovají mlčenlivost o věcech, o nichž se dozvěděli v souvislosti s výkonem svojí funkce.

 

Toto prohlášení stvrdili svým podpisem:

 

………………. – předseda komise                     …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

 

 5.           Další účastníci jednání komise a prohlášení mlčenlivosti

Jednání komise byli dále přítomni zástupci uchazeče, kteří svým podpisem stvrdili, že zachovají mlčenlivost o věcech, o nichž se dozvědí v souvislosti se svou účastí na jednání komise.

 

…………………………………………

 

 6.           Seznam posuzovaných nabídek

Zadavatel ve lhůtě pro podání nabídek přijal …. nabídek. Obálky byly doručeny v souladu se zadávací dokumentací zadavatele. Po lhůtě stanovené zadavatelem ne/byla doručena ………. žádná další nabídka.

 

Pořadové číslo nabídky

Obchodní název, sídlo

IČ dodavatele

Datum podání nabídky

Čas podání nabídky

 

 

 

 

 

 

7.            Popis průběhu posouzení splnění kvalifikace a zadávacích podmínek

UCHAZEČ Č. 1 :

 

Komise posoudila doklady prokazující splnění kvalifikace a zadávacích podmínek uvedené v nabídce uchazeče a konstatuje následující:

 

-          Uchazeč ne/splnil kvalifikaci

-          Uchazeč ne/splnil zadávací podmínky zadavatele

-          Komise ne/vyřadila nabídku č. 1 z další účasti v zadávacím řízení

-          Výše nabídkové ceny: (popřípadě další kritéria)

 

Poznámky:

 

VÝSLEDNÉ POŘADÍ NABÍDEK DORUČENÝCH ZADAVATELI V ŘÁDNÉM TERMÍNU PRO PODÁNÍ NABÍDKY

 

Výsledné pořadí nabídek

Pořadové číslo nabídky

Obchodní název, sídlo

IČ dodavatele

Datum podání nabídky

Čas podání nabídky

Celkem bodů

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZÁVĚR:

Komise při své činnosti ne/vyřadila z dalšího posouzení a hodnocení žádnou z doručených nabídek. Komise se dále shodla na pořadí výše uvedeném a podle kritérií uvedených v zadávací dokumentaci podmínky nejlépe splňuje nabídka číslo …. S tímto konstatováním předává komise výše uvedené hodnocení zadavateli, aby rozhodl o výsledku zadávacího řízení.

Komise ukončila své jednání v _______ hodin.

 

Podpis členů komise:

 

………………. – předseda komise                     …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

………………. – člen/ka komise                        …………………………………………….

 

 

V Rychnově u Jablonce nad Nisou dne ……………                                           Zapsal: ……………..

Příloha č. 3

 

Metodika pro hodnocení nabídek

dle kriterií Směrnice rady o zadávání veřejných zakázek.

 

 

Stanovená kriteria a jejich váha:

 

a)    výše nabídkové ceny x%

b)    další podmínky x%

 

 

Hodnocení:

 

Doporučená bodová škála 100 bodů

 

Ø  Dílčí kriterium a) výše nabídkové ceny

 

nejnižší hodnocená

nabídková cena

počet bodů = ------------------------- x 100

cena nabídnutá

 

Pozn.: Jednotlivé posuzované ceny musejí být porovnatelné.

 

Ø  Dílčí kriterium b) další podmínky

 

Toto kriterium se může skládat z více podkriterií při jejichž hodnocení může být použito bodové hodnocení dle jednotlivých kriterií.

1. Pro číselně vyjádřitelná kriteria, pro která má nejvhodnější nabídka minimální hodnotu kriteria (viz. cena) bude počet bodů = poměr min. nabídky k hodnocené nabídce x 100 x váha podkriteria

2. Pro číselně vyjádřitelná kriteria, pro která má nejvhodnější nabídka maximální hodnotu kriteria, bude počet bodů = poměr hodnocené nabídky k max. nabídce x 100 x váha podkriteria

3. Kriteria, která nelze vyjádřit číselně se mohou hodnotit dle pořadí jednotlivých nabídek, nebo dle subjektivního hodnocení členů komise, počet bodů se pak vynásobí vahou jednotlivých podkriterií

 

Pozn. : Pro číselně vyjádřitelná podkriteria může být použito i hodnocení dle bodu 3.

Součet vah jednotlivých podkriterií bude x %.

 

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.