Aktuality

Diskuze k článku

Výstavba logistického areálu

Jan Tomsa  07.09.2015 08:29
Diskuze k tomuto článku byla ukončena 10.02.2017 08:25.
Tento příspěvek byl zablokován z důvodu nevhodných zahraničních příspěvku, které zde neustále přibývaly.

x

08. 09. 2015 09:14
Firma závod přesune do nově budované průmyslové zóny v Rychnově u Jablonce. Jen díky tomuto kroku stihne spustit výrobu už během prvního čtvrtletí příštího roku, jak od začátku chtěla. „V Rychnově máme na rozdíl od Vratislavic podporu města a záruky. To, co nám chybělo ve Vratislavicích,“ posteskl si Filip Salač. Průmyslová zóna roste v Rychnově u Jablonce nad Nisou Investorem rychnovské průmyslové zóny je firma Alfa sped spolu s Jablotronem. Hala vyrůstá u výjezdu z Rychnova při rychlostní silnici. Ve městě protesty proti výstavbě nejsou. Zdroj: http://liberec.idnes.cz/tovarna-inteva-odchazi-z-liberce-doo-/liberec-zpravy.aspx?c=A150908_083350_liberec-zpravy_tm

x

08. 09. 2015 10:30
plochy změn Z 73, Z 74 lokalizace: mezi silnicí I/65 a kostelem charakteristika: u změn požadavek na prověření řešení zástavby územní studií, u změny Z 73 se požaduje výsadba zeleně při realizaci velkých zpevněných ploch, vymezení ploch v atraktivním místě při vjezdu do města s vazbou na křižovatku a silnici I/65 dopravní a technická infrastruktura: vazba vymezení ploch na návrh kruhové křižovatky a navrhovanou komunikaci nad kostelem (změny Z 105 a 113), napojení zastavitelných ploch na technickou infrastrukturu * funkční využití: občanské vybavení, sport a rekreace x6

x

08. 09. 2015 11:54
38/03/14 – Zastupitelstvo města schválilo uzavření smlouvy o budoucí smlouvě kupní na prodej pozemku č. 625/1 o výměře 585 m2, 648/1 o výměře 3081 m2, 648/3 o výměře 1820 m2, 649 o výměře 1513 m2, 672/1 o výměře 199 m2, 673 o výměře 929 m2, 674/2 o výměře 333 m2, 630 o výměře 226 m2 a č. 668/20 o výměře 1086 m2 za cenu 100,- Kč/m2 do podílového spoluvlastnictví společnosti JABLOTRON ALARMS, a.s. a společnosti ALFASPED LOGISTIK, s.r.o., každému jednu ideální polovinu, za účelem výstavby rodinných nebo řadových domků. Ve smlouvě o uzavření budoucí kupní smlouvy se budoucí kupující zavážou zaplatit na účet města zálohu na kupní cenu ve výši 100% kupní ceny do 30 dnů od nabytí právní moci územního rozhodnutí na výstavbu logistického areálu na parcelách č. 668/2, 672/4 a 670/1. Každý z budoucích kupujících zaplatí ½ zálohy. Budoucí kupující se zavážou do 1 roku od nabytí právní moci územního rozhodnutí na výstavbu logistického areálu na parcelách č. 668/2, 672/4 a 670/1 získat stavební povolení, popřípadě jiné rozhodnutí, umožňující výstavbu nejméně 7 individuálních rodinných domů nebo řadových domů s nejméně 7 bytovými jednotkami. Kupní smlouvu uzavřou účastníci ve lhůtě do 30 dnů od nabytí právní moci stavebního povolení popřípadě jiného rozhodnutí, umožňující výstavbu nejméně 7 individuálních rodinných domů nebo řadových domů s nejméně 7 bytovými jednotkami. Budoucí kupující se v kupní smlouvě zavážou uvedené rodinné nebo řadové domky zkolaudovat, popřípadě získat jiné pravomocné rozhodnutí, umožňující jejich užívání nejdéle do šesti let ode dne uzavření kupní smlouvy. Ve smlouvě o uzavření budoucí kupní smlouvy bude sjednána sankce pro případ, že budoucí kupující nesplní podmínky k uzavření kupní smlouvy nebo s budoucím prodávajícím neuzavřou v uvedeném termínu kupní smlouvu, ve výši 100% složené zálohy na kupní cenu.x

Abc

10. 09. 2015 23:16
Jeden se diví, co se děje u kruhové křižovatky, aby se z novin dočetl, že nám tu roste montovna.....

Pavel Černý st.

13. 09. 2015 13:57
Tak jsme se konečně dočkali na těchto stránkách nějaké informace o tzv. Logistickém centru,které už dva týdny fakticky morduje těžká technika na ploše bývalého klidného koutu a pole v prostoru nad naším kostelem. Proč se takovýto článek neobjevil zde(nebo ve Zpravodaji)již před půldruhým rokem,kdy se v minulém zastupitelstvu začala projednávat tato hrůza,tak aby se k záměru mohli vyjádřit i obyvatelé našeho města? Můžeme se domnívat že i z těchto důvodů:Výstavba dvou téměř stometrových hal(celková velikost je 180*55 metrů)s výškou 15 metrů a rovnou střechou se do tohoto prostoru vůbec nehodí ale hlavně je v ROZPORU S PLATNÝM ÚZEMNÍM PLÁNEM !!! Dle něj je přípustné funkční využití: OBČANSKÉ VYBAVENÍ,SPORT A REKREACE. Tímto se z pracně a odborně léta vytvářeného Územního plánu stává nezávazný cár papíru,jež si lze při "správně" vytvořených podmínkách či motivaci vyložit dle poptávky. Přestože odborníci varují před alarmujícím úbytkem orné půdy v naší zemi,pole jim prodal místní zemědělec.Bohužel. Původně zde měly být obří sklady dvou firem- Alfaspead Logistik s.r.o. a Jablotron Alarms a.s. Obě firmy mají sídla i adresy jinde,takže i peníze z výnosů daní budou odcházet také jinam. Zaměstnance mají své vlastní a ti budou dováženi autobusy,nebo vlastníma autama. Investoři při prezentaci údajně upozornili,že každý den přijede cca.60 kamionů a bude se z nich vykládat materiál,a to nonstop ve dne v noci! Jak to zkvalitní žití a v létě spánek při otevřeném okně občanům v okolí a možná i v celém městě,to si každý dovede už dnes představit.Avšak ani ten hluk a smog z těchto kamionů i vykládající mechanizace šířícího se z nasvíceného areálu nepřiměl naše zastupitele k tomu,aby alespoň schválili zadání studie vlivu těchto provozů na životní prostředí viz.zápis M.Z. ze dne 17.2.2014! Později firma Jablotron z tohoto projektu odešla ale ihned ji nahradila firma Inteva.Ta má 300 zaměstnanců(svých) a chtěla by zde ve třísměnném provozu vyrábět autosoučástky.Jaký to bude mít vliv na okolí asi nikdo neví a vědět nechce.Přestože součástí provozu bude také lakovna! A už nyní mají plány na dalším rozšíření v této nechtěně(nebo chtěně?)vznikající průmyslové zoně!V Liberci je nikdo nechce,tak jdou sem k nám.Tady prý nikdo není proti.A mají pravdu,jelikož nás občanů se na to ani nikdo nezeptal!Co k tomu dodat? No že podnikatelům se ani nedivím,ti jdou cestou nejmenšího odporu.Spíše mne udivuje přístup většiny zastupitelů,které jsme si volili k tomu,aby nás občany zastupovali v dobrém i ve zlém. A tady to zatím vypadá na to zlé. Ale třeba ti,kteří tento záměr podporovali a podporují nám předloží informace,které je k souhlasu přiměly a které my zatím neznáme? Snad ještě související dovětek k prodeji sousedních obecních stavebních parcel vedle kostela o výměře téměř 10 000 metrů čtverečních.A to za směšnou cenu 100Kč za 1 metr čtvereční!! To by srdce nejednoho potencionálního stavebníka zaplesalo.A obecní rozpočet také-neboť kdyby se prodej uskutečnil za podmínek naší platné cenové vyhlášky,tak by nabobtnal o nějakých 5 milionu korun!A duchaplné využití těchto financí by si uměl jistě představit každý z nás. Děkuji za obnovenou možnost vyjádření(nejen)svého názoru a přestože to není moc optimistické počteníčko,tak i za další názory-ať souhlasné či nikoliv.Neboť diskuze je součást demokracie a jak to dopadá když není umožněna vidíme i na tomto příběhu. Velmi děkuji i za Váš/ne snad zcela ztracený/ čas a pozornost. Také občan Rychnova-Pavel Černý st.

Liška Oldřich

12. 10. 2015 15:12
To je hnus velebnosti já platil 800kč

Václav Bláha

13. 09. 2015 15:38
Vážený pane starosto, Na základě veřejných informací z internetových stránek města Rychnova u Jbc, Vašeho vyjádření v deníku Idnes, a nakonec jako reakci na Váš úvodní článek z RZ 9/2015 bych Vás chtěl požádat o komplexní seznámení občanů a vyjádření k otázce výstavby u kruhového objezdu na příjezdu do Rychnova, tedy - Co se zda tedy skutečně staví a bude stavět (provozně a velikostně) a kdo to staví ? - Co je pro dané území v územním plánu a kdo rozhodl o souladu plánované výstavby s tímto územním plánem (pokud je mi známo výroba a sklady jsou v územním plánu soustředěny v území za viaduktem -což sice podle mne není s ohledem na nutnou dopravu přes Rychnov nijak vhodné ale územní plán je základní a závazný dokument). - Platí pro výstavbu v daném území územní rozhodnutí z 9.9.2014 nebo bylo vydáno ještě nějaké jiné? Podle „stavebního zákona“ se nesmí stavět nic jiného než v územním rozhodnutí definované a to jak do umístění v terénu (např. vzdálenosti od hranic pozemků což v územním rozhodnutí podle všeho chybí) tak do rozměrů délky, šířky a výšky a rovněž i využití stavby (proto se taky v územním řízení vyjadřují všichni k celému obsahu předmětu řízení). Pokud by se tedy na základě výše uvedeného ÚR z 9.9.2014 stavělo něco jiného pak by to podle všeho bylo protiprávní. - Pokud již byla stavba zahájena (jak uvádí pan tajemník a jak všichni mohou vidět) pak je tu otázka zda již bylo vydáno stavební povolení, kým a na jakou stavbu (stavby – ve skutečnosti se jedná se o několik staveb). Podle všeho v místě stavby není žádný štítek s povolením stavby ze kterého by se to dalo zjistit. - Další otázkou je jak je to s výstavbou rodinných nebo řadových domků dle bodu 38/3/2014 z jednání zastupitelstva dne 8.9.2014 – bylo již zahájeno nějaké řízení v dané věci ? - S tím souvisí i otázka ceny prodávaných pozemků pro tento účel – je schválená cena v souladu s cenovými pravidly města Rychnova u Jbc při prodeji pozemků pro účely výstavby ? - V neposlední řadě je tu otázka proč o tak významné stavbě a její zásadní změně nebylo nic v Rychnovském zpravodaji ? V případě logistického centra se jednalo o několik desítek zaměstnanců. V případě výrobního závodu se již jedná o stovky zaměstnanců a i toto bude mít jistě vliv na Rychnov a jeho chod. Nebo toto považujete za bezvýznamnou záležitost v porovnáním s ostatním obsahem zpravodaje ?

Petr Zámek

13. 09. 2015 19:23
Jen pro informaci: K dnešnímu dni, t.j. k 13.9.2015, jsou předmětné pozemky (parcely č. 3002 a 3006) dle údajů v katastru nemovitostí vedeny jako "orná půda" a způsob ochrany nemovitosti "zemědělský půdní fond". Nevěděl jsem, že lze stavět na pozemcích, aniž by byly vyjmuty ze zemědělského půdního fondu...

Martin Vágner

14. 09. 2015 08:36
Jako člen současného vedení města a zároveň člen bývalého zastupitelstva, které se touto výstavbou zabývalo, si dovolím globálně reagovat. Nejdříve od toho jednoduššího, vynětí ze ZPF stavebník není povinen provést před zahájením stavby. Stavba na orné půdě je v pořádku, je-li tento pozemek určen územním plánem k zastavění.
Jsme u druhé námitky a sice té, že stavba je v rozporu s platným Územním plánem. Předchozí zastupitelstvo si extra vyžádalo písemné stanovisko stavebního úřadu k této stavbě a její slučitelnosti či neslučitelnosti s Územním plánem. A stavební úřad ve svém písemném stanovisku sdělil, že tato výstavba je v souladu s platným Územním plánem.
Co se týče informovanosti občanů při projednávání stavby, tak minulé zastupitelstvo se této výstavbě věnovalo minimálně na třech svých zasedáních. Zasedání zastupitelstva je vždy veřejné, projednávané materiály jsou vždy k dispozici na webových stránkách města, tj. opět veřejně dostupné. Minimálně dvakrát byl na jednání zastupitelstva přítomen zástupce investora a zastupitelé k němu vznášeli své připomínky. Zastupitelstvo požadovalo vypracování studie vyhodnocení vlivů na životní prostředí, tzv. EIA. Nadřízeným krajským (tuším) orgánem však tento požadavek byl zamítnut jako neodůvodněný.
Protože město mělo vedle zamýšlené výstavby tohoto areálu své nezasíťované pozemky, určené k výstavbě RD, zastupitelé zcela logicky argumentovali, že výstavbou dojde k jejich znehodnocení a velmi se ztíží možnosti jejich budoucího prodeje. Proto zastupitelstvo tlačilo investora k jejich odkoupení a k závazku, že na nich skutečně postaví rodinné domy. A to se také stalo, investor se proto zavázel, že pozemky odkoupí, zasíťuje a rodinné domy na nich postaví.
Stran ceny 100,- Kč za metr čtverečný mohu sdělit jen to, že se jednalo o pozemky nezasíťované. Samostatné zasíťování této lokality bylo finančně velmi náročné, jak město zjišťovalo již v minulosti. Město nemělo na jejich zasíťování prostředky a proto již v minulosti nabízelo lokalitu jako celek případnému developerovi. Bohužel až na jeden pokus bezúspěšně. Provedení zasíťování této lokality spolu s výrobním areálem s sebou přináší synergické efekty a zlevňuje tak stavbu sítí. Město již v minulosti prodalo nezasíťované pozemky, určené k výstavbě RD v jiné části města za obdobných podmínek investorovi, který pozemky zasíťoval, postavil na nich rodinné domy a ty prodal. Zde se tedy použil stejný model. Cena 100,- Kč je vzhledem k náročnosti výstavby inženýrských sítí odpovídající.
Veškeré zde uvedené informace je možné ověřit s využitím webových stránek města, kde jsou k dispozici zápisy ze zastupitelstva, videozáznamy a další podklady. O tom, zda areál městu uškodí nebo prospěje, se mohou a zřejmě ještě budou vést dlouhé diskuze ať už zde nebo v kuloárech. A názory se budou různit. Diskutující však mohu ubezpečit, že bývalé zastupitelstvo učinilo vše, co bylo v jeho silách, aby nikoli stavbě zabránilo (to ani nemohlo, jako účastník stavebního řízení mohlo pouze vznášet své připomínky), ale aby stavbu co nejobjektivněji posoudilo a uplatnilo k ní své připomínky.

x

14. 09. 2015 11:20
Vážený pane Vágnere, můžete nám sdělit kdy projednávalo zastupitelstvo změnu výstavby z logistického areálu Jablotron na výrobní areál Inteva ? Čím zdůvodnil SÚ soulad s územním plánem a proč toto vyjádření vyžádané zastupitelstvem nebylo v materiálech pro zastupitelstvo ? Postupoval jste jako zastupitel při schvalování ceny pozemků v obou Vámi uváděných případech v souladu s vyhláškou města (nebo ta již neplatila ?). Těch videozáznamů na internetu moc není a několikrát nešlo na internetu sledovat online ani nebyl záznam. Zkusil jste si prohlédnout videa z posledním zastupitelstev ? - jsou to po většinu doby skutečně jen videa kde není téměř nic slyšet a už vůbec nic rozumět.

Pavel Černý st.

14. 09. 2015 18:41
Ahojky milý Martine,potažmo vážený místostarosto! Začnu trochu oklikou,ale tvoje odpověď mi něco připomněla.Jelikož už jsem staršího data výroby a zřejmě i s propadlým záručákem i tak si pamatuji že ve škole v 60.letech jsme měli povinnou četbu slovenského spisovatele Ladislava Mňačka.A jelikož později napsal knihu Ako chutná moc a ta se nelíbila tehdejší vrchnosti,musel autor i jeho dílo na index.Naštěstí ta doba je pryč,ale v tvých řádcích se jakýsi pocit moci vine jako červená niť. Nyní popořádku:Podle tebe je výstavba na orné půdě v pořádku.O.K.já to nerozporuji,protože právní názor na to neznám,ale obecně se mi nelíbí zábor orné půdy na nějaké"pitomé" sklady. Co se týče na soulad nebo nesoulad s Územním plánem se asi neshodneme.Neboť máme asi každý jiný.V tom co mám před sebou se píše v kapitole Z73,Z74-lokalizace:Mezi silnicí I/65 a kostelem,Funkční využití:OBČANSKÉ VYBAVENÍ,SPORT A REKREACE. Kdežto v tom tvém tam asi máte:PRŮMYSLOVÁ ZONA? A i barevně jsou sklady a výroba označeny jinou barvou a umístěny v jiných prostorách:Z133-Z135,Z137-Z139.Jak tady už včera psal jeden přispěvatel. K informovanosti píšeš že kdo se chce něco dozvědět,má chodit na jednání zastupitelstva.To by jste museli jednat na fotbalovém hřišti aby se tam všichni vešli.O technických možnostech sledování jednání MZ psal také už jeden účastník diskuze.Já jsem si chtěl poslechnout první prezentaci konanou v lednu 2014-ale ouha,někam se ztratila! A jelikož minulé MZ kterým jsi byl členem zablokovalo veškerou diskuzi na těchto stránkách,dalo se očekávat že použijete Městský zpravodaj.Ale nic! Jenže podle tebe je chyba v občanech.Myslím že trocha pokory k lidem a tím i k voličům a daňovým poplatníkům by v tvé odpovědi slušelo víc a třeba si i nějakou chybičku přiznat.Ono to ale vypadá,že zpackanou informovanost ohledně úprav náměstí jste překryli ještě větší blamáží-touto. Dále píšeš že MZ požadovalo vypracování studie Vyhodnocení vlivu na životní prostředí.Jak jsem minule psal tak MZ dne 17.2.2014 naopak takový návrh nebyl přijat.Tak kde je pravda? A velice úsměvné je vysvětlení,proč jste skoro 10tis.metrů čt.stavebních parcel prodali po mizerných 100Kč.Kde jak píšeš zastupitelé zcela logicky argumentovali,že výstavbou těch hal dojde ke znehodnocení těchto stav.parcel.Nebylo by logičtější kdyby jste žádost investorů hodili pod stůl a pokud už našeho zemědělce nebaví obdělávat pole-toto od něj odkoupit a místo fabrik zde nechat vystavět těch 7+cca.20 domků?To už by bylo pro developery zajímavé,včetně toho zasíťování.Naše město by tak získalo potřebné finance,nové obyvatele při zachování relativního klidu v této lokalitě kolem kostela. Nakonec bych tě poprosil o výhody které podle tebe tato nová průmyslová oblast přinese.Mne žádné nenapadají,tak uvedu nevýhody na které si zrovna vzpomenu:Zábor orné půdy,zohyzděná krajina jak fakticky,tak i opticky a pohledově,zhoršení životního prostředí výrobou i nonstop dopravou smogem(i tím světelným v noci)hlukem,snížením zájmů v našem městě stavět nové bydlení,žádný finanční profit neb sídla firem jsou jinde,naopak velká finanční ztráta z neskutečně nevýhodného prodeje obecních stavebních pozemků,minimální nové pracovní příležitosti pro místní ... A také mě vadí že jsme pro bohaté podnikatele z Liberce a Jablonce takovou jejich kolonií.Oni nám zde zničí přírodu,sníží kvalitu bydlení i životního prostředí-prostě vše co si ve svém bydlišti nemohou dovolit a zisky jim plynou domů. A našemu městu zůstane prázdná kasa a mnoho zklamaných obyvatel,k nimž se v této věci řadím také. Přesto děkuji za tvé názory-Pavel Černý st.

x

16. 09. 2015 13:11
Já bych si dovolil ještě reagovat na to co kdo má v územním plánu. Možná by si současný pan starosta (který na minulém stavu nemá žádný podíl) mohl nechat vysvětlit od SÚ soulad územního plánu a stavby logistického areálu z hlediska stavebního zákona : Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) § 2 Základní pojmy 3. občanské vybavení, kterým jsou stavby, zařízení a pozemky sloužící například pro vzdělávání a výchovu, sociální služby a péči o rodiny, zdravotní služby, kulturu, veřejnou správu, ochranu obyvatelstva; Územní plán Rychnov u Jablonce nad Nisou : GF 20.4 - OBČANSKÉ VYBAVENÍ komerční zařízení * Hlavní využití - komerční zařízení se specifickým charakterem druhů vybavení * Přípustné využití - samostatné vymezení ploch zejména pro obchod, ubytování, stravování, služby, možnost nezávadné drobné výroby - související technické vybavení - místní komunikace, chodníky, zajištění prostor pro příjezd vozidel a zásobování * Nepřípustné využití - stavby a činnosti nesouvisející s hlavním a přípustným využitím * Podmíněné využití - trvalé bydlení správce nebo majitele - drobná výroba a služby * Podmínky prostorového uspořádání - koeficient míry využití pozemku KZP = 0,35 plochy změn Z 73, Z 74 lokalizace: mezi silnicí I/65 a kostelem charakteristika: u změn požadavek na prověření řešení zástavby územní studií, u změny Z 73 se požaduje výsadba zeleně při realizaci velkých zpevněných ploch, vymezení ploch v atraktivním místě při vjezdu do města s vazbou na křižovatku a silnici I/65 dopravní a technická infrastruktura: vazba vymezení ploch na návrh kruhové křižovatky a navrhovanou komunikaci nad kostelem (změny Z 105 a 113), napojení zastavitelných ploch na technickou infrastrukturu * funkční využití: občanské vybavení, sport a rekreace

Pavel Černý

17. 09. 2015 00:04
Vážený(á) kolego X v této diskuzi.Děkujeme za Vaše pohotové a fundované příspěvky.Ale domnívám se,že ve výkladu Územního plánu v oblasti Vymezených ploch a jejich funkčního využití jsme se oba dopustili ne zásadního,ale přesto omylu.Plocha GF.20.4 popř.Z73aZ74 nemají ve svém funkčním využití sport a rekreaci.Ono je to v Ú.P.trochu nepřehledné. Nicméně to nic nemění na tom,že tyto dva obludné zamýšlené kolosy co zde mají vzniknout mají cokoliv společného s občanskou vybaveností. V minulých letech jsem byl několik volebních období členem M.Z. A s duchovním otcem panem ing.architektem Štěpánkem jsme spolu s ostatními zastupiteli několik let tvořili Územní plán.A on speciálně k tomuto prostoru razil názor,že pojem komerční zařízení si lze představit jako malou dílničku či nevelké technické příslušenství v sousedství rod.domku stejného majitele.Např. penzion,pekárna,čistírna ap. Prostě občanské vybavení. A vůbec,rád bych zde uvítal vyjádření pana architekta a jeho odborný názor na toto téma.Například na společném veřejném projednání našich zastupitelů,možná budoucích investorů,pana architekta a té části veřejnosti,která by o to měla zájem.Tam by se mohlo lecos vysvětlit tzv. z očí do očí.Tímto žádám současné vedení našeho města o zvážení a případnou realizaci takového setkání.Jak se říká:Pozdě ale přece.

x

17. 09. 2015 08:13
Při charakterizaci pozemků a jejich využití bylo čerpáno z územního plánu města Rychnova tak jak je prezentován na internetových stránkách města Rychnova (z roku 2012 po 1,2, a 3. změně)a zde na straně 9 je doslova uvedeno (obsah zkopírován): Územní plán Rychnov u Jablonce nad Nisou ÚZEMNÍ PLÁN 9 plochy změn Z 73, Z 74 lokalizace: mezi silnicí I/65 a kostelem charakteristika: u změn požadavek na prověření řešení zástavby územní studií, u změny Z 73 se požaduje výsadba zeleně při realizaci velkých zpevněných ploch, vymezení ploch v atraktivním místě při vjezdu do města s vazbou na křižovatku a silnici I/65 dopravní a technická infrastruktura: vazba vymezení ploch na návrh kruhové křižovatky a navrhovanou komunikaci nad kostelem (změny Z 105 a 113), napojení zastavitelných ploch na technickou infrastrukturu * funkční využití: občanské vybavení, sport a rekreace Vedle pozemků Z 73 a z 74 se výstavba týká pozemku Z 113 - jeho využití viz. výše + citace z územního plánu : Územní plán Rychnov u Jablonce nad Nisou ÚZEMNÍ PLÁN 11 * funkční využití: silniční doprava, místní komunikace plochy změn Z 106 – Z 121 lokalizace: území města, D. D. Voda, Liščí Jáma, Košovy charakteristika: u změny Z 106 se požaduje navrhnout křižovatku s ul. Husovou mimo lípy, které jsou součástí VKP Pelíkovická alej, u změny Z 108 návrh dle řešení II. změny ÚPNSÚ, u změn Z 110 a Z113 návrh dle řešení IV. změny ÚPNSÚ dopravní a technická infrastruktura: návrh doplnění úseků místních komunikací, návrh úseků místních komunikací s vazbou na navrhované zastavitelné plochy * funkční využití: silniční doprava, účelové komunikace. Pokud toto již neplatí a bylo to použito chybně pak se omlouvám.

Pavel Černý st.

17. 09. 2015 09:53
Hezké slunné dopoledne,kdybych z okna neměl přímý přenos jak žlutá těžká mechanizace ničí bývalé pole,tak by to snad bylo ideální.Začíná se to podobat povrchovému dolu někde u Bíliny,včetně hald.Ale za rok bude asi hůř.Co se týče Ú.P. o tom bychom mohli dát řeč osobně,Nechci tady z toho dělat osobní korespondenci. Spojení na mne snadno seženete,případně se zastavte/Lipová 617.

x

17. 09. 2015 09:02
Pane Černý, v souvislosti s tím jak se dělo co se dělo kolem povolení výstavby logistického areálu v místě určeném k něčemu jinému (děkuji těm pěti zastupitelům co mělo stejný názor při hlasování zastupitelstvo) mne napadá jeden vtip našeho pana profesora, který reagoval ne nelogičnost slov studenta. "Holub a vrabec se dohadují kdo je rychlejší. A vrabec tedy navrhne že si dají závod z Prahy do Kladna a zpět. Holub souhlasí a na povel vystartuje. Holub letí a letí a po čase je mu divné že vrabce nikde nevidí. Doletí do Kladna, otočí se a letí zpět. Vrabec nikde a holub už o něj začíná mít strach. Už přilétá na místo startu a najednou vidí vrabce jak si to vykračuje po dlažbě. Holub se ho ptá co se mu stalo a vrabec odpovídá - nic, já myslel že půjdeme pěšky." A tak taky třeba řešíme léta bezbariérový přístup na MÚ namísto toho aby třeba občan mohl konzultovat jednoduché věci z úrovně chodníku (nebo si vyzvednout pytle na tříděný odpad) tak jak si může jít koupit pečivo v budově radnice a jak to třeba vyřešili v Jablonci. Pekař nic neřešil, pekař vyřešil. A tak radši náš zastupitel (zastupitelé) schválil soulad výstavby logistického areálu tam kde ho schválil a současně konstatoval že tím dojde ke znehodnocení pozemků města Rychnova a proto je prodá levně. Je-li to v souladu s právním předpisem upravujícím prodej pozemků či nikoliv jsem se zatím nedozvěděl ani to zda nějaký město má či nikoliv.

x

16. 09. 2015 18:40
"v tvých řádcích se jakýsi pocit moci vine jako červená niť". "Lépe bych to neřekl" - zaznělo v jednom známém filmu z úst p. Brosnana.

jabloň

14. 09. 2015 18:45
Já jsem teda jen vobyčejnej člověk, školy nemám, ale tak nějak pocitově mi stometrové haly jako "občanská vybavenost, sport a rekreace" nepřipadají. Stejně tak mi zahájení stavby bez stavebního povolení nepřipadá zrovna správné - co když jej pak nedostanu (správné úředníky správně motivované nemaje)? Hele, třeba by bylo zajímavé zeptat se na názor nezávislého soudu, který kdyžtak vydá předběžné opatření, kterým případnou černou stavbu zastaví? Nejspíš na to stačí upozornit nějakou ekologickou aktivitu, oni to umí zprocesovat, kdyby si na to nikdo z občanů města netroufl... byl by zájemo oslovení někoho z nich?

X

14. 09. 2015 22:39
Pane Vágnere říkejte pravdu. Na zastupitelstvu 17.2.2014 se hlasovalo o požadavku na zpracování vlivu na životní prostředí. Hlasovalo 14 zastupitelů - 7 pro - 7 proti (včetně Vás). Požadavek nebyl přijat.

X

15. 09. 2015 11:43
K posouzení stavby z hlediska vlivu na životní prostředí ještě upřesňuji že věci byly přesně naopak než uvádí p. Vágner. Zastupitelstvo nejprve (i díky hlasu p. Vágnera) požadavek na posouzení stavby na únorovém zastupitelstvu odmítlo, naopak KÚ dopisem z 24.2.2014 žádalo město o to, zda stavbu z hlediska vlivu na životní prostředí posoudit chce a dokonce žádalo aby vyjádření v dané věci obsahovalo doporučení na které oblasti klást zvýšený důraz. Jinak musím opravit své tvrzení že stanovisko SÚ k souladu s územním plánem nebylo v materiálech pro zastupitelstvo - bylo, je jen divné že na žádost z únorového zastupitelstva byla odpověď vypracována již 8.1.2014. Celé to ovšem bylo zbytečné (vč. diskuze na zastupitelstvu) neboť stanovisko o souladu stavby s územním plánem vydal SÚ firmě Alfasped již 21.6.2013

Martin Vágner

16. 09. 2015 09:58
Zápis ze zasedání zastupitelstva ze dne 17.3.2014
Zastupitelstvo města na základě zveřejněného oznámení záměru výstavby Logistického areálu na ppč. 668/2 a 670/1, k.ú. Rychnov u Jablonce nad Nisou společností ALFASPED LOGISTIK s.r.o. a JABLOTRON ALARMS a.s. je toho názoru, že záměr je v rozporu s platným územním plánem města.
5 hlasů pro, 7 proti, 0 zdržel se (jmenné hlasování list 2D) – návrh nebyl schválen
Tento návrh a hlasování proběhlo poté, co bylo zastupitelům předloženo písemné stanovisko stavebního úřadu ke shodě výstavby s územním plánem a někteří zastupitelé toto stanoviskem zpochybnili.
Zastupitelstvo města na základě zveřejněného oznámení záměru výstavby Logistického areálu na ppč. 668/2 a 670/1, k.ú. Rychnov u Jablonce nad Nisou společností ALFASPED LOGISTIK s.r.o. a JABLOTRON ALARMS a.s. je toho názoru, že záměr je nutno posoudit podle zákona č. 100/2001Sb. ve znění pozdějších předpisů O posuzování vlivů na životní prostředí z důvodů obav o nadměrnou zátěž životního prostředí města Rychnova u Jablonce nad Nisou hlukem a smogem.
9 hlasů pro, 3 proti, 0 zdržel se (jmenné hlasování list 1B) – návrh byl schválen

x

16. 09. 2015 10:44
V příspěvku bylo zmíněno jednání a hlasování zastupitelstva dne 17.2.2014, kdy z iniciativy některých zastupitelů vznikl požadavek na posouzení stavby z hlediska vlivu na životní prostředí. Tehdy jste hlasoval proti. Následně zaslal KÚ rozsáhlý materiál k dané stavbě (zjišťovací řízení) s tím že vyzývá město Rychnov k tomu, aby se k materiálu vyjádřilo a zda město chce posouzení stavby z hlediska zákona a v kterých problémových oblastech. Tehdy jste hlasoval pro, ovšem posouzení bylo požadováno jen v oblastech které již byly vyhodnoceny a tedy nebyl důvod pro širší posouzení. Pokud šlo o hlasování o souladu s územním plánem pak jste hlasoval pro soulad. Z vyjádření SÚ vyplývá, že podle SÚ je v souladu s územním plánem každá komerční stavba s příslušnou technologií velikosti do 35% území. Tedy např. rafinerie, válcovna plechů, chemička apod. (posuzováno jen z hlediska souladu s ÚP).

Martin Vágner

16. 09. 2015 13:57
Pro pořádek celkové shrnutí, aby bylo opravdu všem jasno, že nikdo nic neporušil, nikoho nevodil za nos a nezatajoval před nikým žádné skutečnosti.
Logistický areál společností Alfasped a Jablotron
První informace o výstavbě logistického areálu byla vyvěšena na úřední desce ve formě oznámení Krajského úřadu Libereckého kraje, že tento záměr podléhá zjišťovacímu řízení dle §7 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Oznámení bylo vyvěšeno, od 27. 2. 2014 do 17. 3. 2014 včetně, na úřední desce a elektronické desce městského úřadu Rychnova u Jablonce nad Nisou.
Každý mohl zaslat své písemné vyjádření k oznámení Krajskému úřadu Libereckého kraje do 20 dnů ode dne zveřejnění.
Na oznámení byla informace o možnosti nahlédnout do podkladů na Krajském úřadu Libereckého kraje a na MěÚ v Rychnově u Jbc.-SÚ.
Závěr zjišťovací řízení byl uveřejněn opět na úřední a elektronické desce MěÚ Rychnova u Jablonce n.N. ve dnech 1.4.2014 až 16.4.2014 a dále na úřední desce krajského úřadu.
Dne 24. 7. 2014 bylo místně příslušným stavebním úřadem oznámeno zahájení územního řízení na umístění stavby logistického areálu.
Oznámení včetně katastrální situace bylo umístěno na úřední a elektronické desce ve dnech 24. 7. 2014 až 29. 8. 2014. Současně bylo oznámení umístěno v blízkosti budoucího staveniště (sloup elek. vedení strom).
Dne 9.9.2014 bylo vydáno rozhodnutí o umístění stavby logistického areálu, opět veřejnou vyhláškou, vyvěšeno včetně katastrální situace, od 9.9.2014 do 25.9.2014, na úřední a elektronické desce MěÚ Rychnova u Jablonce n.N.
25. 3. 2015 byla podána žádost o vydání stavebního povolení na logistický areál, které bylo vydáno 8.7. 2015 , právní moci nabylo 5. 8. 2015.
7. 9. 2015 byla podána na stavební úřad žádost o vyjádření k záměru částečné změny v užívání z hlediska souladu s územním plánem. V žádosti bylo uvedeno: změna stavby před dokončením by se týkala pouze haly „Jablotron“, kde dojde ke změně v účelu užívání a to v rozšíření administrativy, logistických služeb, přidání Centra IT služeb a drobné výroby, spočívající v montáži drobných automobilových výrobků. Půdorysný rozměr objektu bude dodržen, objemově dojde k jeho zmenšení o cca 2 výškové metry. Změnou nebudou kladeny další nároky na technickou a dopravní infrastrukturu, bude dostačující již povolené – odkanalizování objektu, zásobování vodou, zpevněné plochy. V kancelářích bude jednosměnný provoz o kapacitě cca 75 – 90 osob, ve výrobní bude dvousměnný provoz o kapacitě cca 40 lidí na jedné směně a 30 zaměstnanců na druhé směně.

x

16. 09. 2015 17:18
Potom pan tajemník vložil na stránky nepravdivou informaci o plánovaném stavu ? a Kde ji získal ?

x

16. 09. 2015 17:54
Bylo by konečně dobré si připustit chybu SÚ při vyjádření souladu s územním plánem. Prvotní pro soulad je způsob využití = občanské vybavení, sport a rekreace . Vysvětlení co je občanské vybavení není obtížné najít a pochopit, v základě to je něco ve prospěch občanů v daném místě, co jim nějak pomáhá a slouží. Co je sport a rekreace je snad patrné na první pohled.To určitě výrobní závod není. Tedy když už logistický areál (nesloužící nijak občanům v daném místě a tedy jeho umístění neodpovídající územnímu plánu) už má všechna povolení, pak to neznamená že musí být vyhověno žádosti o změnu užívání a to i s ohledem na plánované rozšíření (čeho ? jaké technologie ?). Když MÚ zveřejnil plánovanou podobu, jistě ví o způsobu budoucího využití a možných dopadů (třeba žádné nebudou a pak není důvod zveřejnit celý záměr.

x

16. 09. 2015 19:15
Myslím, p. Vágnere, že si trochu pletete dojmy a pojmy. Ano, ke zjišťovacímu řízení se mohl vyjádřit každý. Co ale řeší zjišťovací řízení ? Zásadní je územní řízení a zde není "každý" účastníkem řízení. Zásadní je postoj stavebního úřadu a jeho schopnosti rozlišit co je a není v souladu s územním plánem a co v územním plánu je "cíl" a co prostředek k dosažení tohoto cíle. Účastníkem řízení je město Rychnov u Jbc a podle něj (většiny zastupitelů) je vše v souladu s územním plánem a jenom menšina pochopila podstatu (i to co schvalovali při schválení územního plánu). Bohužel tehdejší pan starosta jako správný stratég na jednání zastupitelstva hovořil jen o tom, "co je hlavní využití" a už správně takticky neřekl k dosažení funkčního využití dle územního plánu. Někdo to pochopil, někdo ne. Někdo materiály studoval, někdo se účastnil.

Tomáš Levinský

17. 09. 2015 09:27
Dobrý den, pro vysvětlení posledního odstavce článku p. Vágnera. Dne 7.9.2015 byla podána na stavební úřad pouze "žádost o vyjádření k záměru částečné změny v užívání z hlediska souladu s územním plánem" a není zatím vydáno rozhodnutí, zda je změna přípustná. Pokud nebude dle rozhodnutí stavebního úřadu potažmo nadřízeného orgánu, tedy Krajského úřadu změna v souladu s územním plánem, není možno ji provést. Potom by přicházela v úvahu změna územního plánu, kterou schvaluje zastupitelstvo. V této fázi, ale v současné době nejsme. Nikdo nepožádal v souvislosti s územím za kostelem o změnu územního plánu! V současné době je stavebníkem firma Alfasped a Jablotron a nikoliv Inteva, a výstavba probíhá dle původního záměru. Kdo v budovách skutečně bude, je jen na investorovi, ale musí tam být jen to, co je povolené. Pan tajemník v úvodním článku uvedl "záměr" firmy Inteva, se kterým zastupitele seznámila, dne 30.7.2015. Tato informace je uvedena záměrně, aby se ji dozvěděla také veřejnost, která nesleduje pravidelně jednání zastupitelstva. Do příštího vydání Rychnovského zpravodaje připravuji článek o výstavbě nad kostelem, ve kterém se pokusím zodpovědět na všechny dotazy, které vyplývají z této diskuze, tak aby byla široká veřejnost co nejlépe informována.

x

17. 09. 2015 10:00
Děkuji pane starosto za vyjádření a informace které chyběly. Vzhledem ke kvalitě záznamu již přenosy ze zastupitelstva nesleduji , uvedený bod nebyl podle všeho v programu (aby mne to inspirovalo k osobní účasti) zápis z tohoto jednání není dosud k dispozici. Proto mi informovanost zastupitelstva nebyla známa. Škoda že tuto informaci neuvedl p. Vágner. Ještě jednou za reakci a informace děkuji.

x

17. 09. 2015 18:53
Věřím že soulad s územním plánem bude náležitě a odborně posouzen. Jako laická veřejnost jenom posuzuji co je v územním plánu a co potvrdil SÚ , tedy že se jedná o území občanské vybavenosti s tím co pro dané území deklaruje § 6 vyhlášky č.501/2006 Sb. Podle mne je to celkem jednoznačné a doplnění slovy "komerční zařízení" v případě Rychnova nemůže měnit obsah příslušného § ale jen definuje způsob realizace. Ale každý si vyhlášku č.501/2006 Sb. může přečíst a mít svůj vlastní názor a rozhodovat se podle svého chápání a svědomí. Toto je jen návod jak mít k rozhodování více informací.

x

17. 09. 2015 19:46
Snad jen poslední dovětek, pokud územní plán připouští výstavbu něčeho v rozporu s normou vyššího právního řádu, pak platí že předpis nižší právní síly nesmí být v rozporu s předpisem vyšší právní síly, a pokud se tak stane, uplatní se zásada Lex superior ...právní norma obsažená v předpisu vyšší právní síly má přednost před normou obsaženou v předpisu nižší právní síly,

X

14. 09. 2015 23:01
Svůj záměr přemístit závod z Dolního Hanychova do Vratislavic zveřejnila firma už před několika měsíci a okamžitě se vzedmula vlna odporu jak ze strany tamních obyvatel, tak zastupitelů městského obvodu. Důvodem bylo zhoršení životních podmínek, nárůst dopravy, strach z hluku a zvýšené prašnosti. „Na tuto informaci jsme reagovali od počátku negativně. S výstavbou montovny jsme nesouhlasili, proto jsme se obrátili na Liberecký kraj a ten nařídil podrobné zjišťování dopadu provozu na životní prostředí," uvedl vratislavický starosta Lukáš Pohanka a dodal, že by v lokalitě přivítali rozšíření dosavadního sídliště. „Zatím je to však jen vize, musíme se domluvit se stávajícím majitelem i s libereckým magistrátem, který připravuje nový územní plán," vysvětlil starosta. Vyhodnocení vlivů na životní prostředí (EIA) by stavbu zdrželo o řadu měsíců. „Hlavní důvody, proč jsme se rozhodli od výstavby ve Vratislavicích upustit, byly časové," přiznal ředitel firmy Filip Salač. O přesunutí stavby do Rychnova se rozhodlo zhruba před měsícem, kdy byla podaná žádost o novou studii EIA. „Při jednání se zastupiteli města se nám nepodařilo vyjednat konkrétní požadavky. V momentě, kdy jsme zjistili, že ani v případě dobrých výsledků nebudeme mít jistotu, jsme se rozhodli pro alternativní řešení," vysvětlil Salač a dodal, že se zvažovala dokonce možnost odchodu nejen z okresu, ale i z republiky. „Nakonec jsme se rozhodli pro Rychnov, přestože je to pro nás dražší řešení, ale chtěli jsme zachovat aspoň některá pracovní místa," doplnil ředitel. Podle něj ještě není jisté, kolik zaměstnanců opustí firmu, podnik však zvažuje, jakým způsobem své pracovníky bude do nového areálu dopravovat. „Jsme v jednání s libereckým dopravním podnikem i dalšími dopravci v Liberci a Jablonci," objasnil. Podnik zaměstnává zhruba 330 lidí. Montovna dveřních zámků a okenních spouštěčů pro automobily měla i s rozšířením o technologické a vývojové centrum pro celou Evropu stát na dvouhektarovém pozemku v jedné z nejhustěji zabydlených částí Liberce v oblasti Zeleného Údolí a Rochlic. Původně byl v této lokalitě areál zemědělského podniku, dnes je zde skládka stavebního materiálu, ze které také nejsou místní obyvatelé nadšeni. GABRIELA VOLNÁ GARBOVÁ Zdroj: http://liberecky.denik.cz/zpravy_region/inteva-uz-o-vratislavice-nestoji-jde-do-rychnova-u-jablonce-nad-nisou-20150908.html

Y

16. 09. 2015 11:20
Zjišťovací řízení podle zák. 100/2001 o posuzování vlivů na životní prostředí bylo vypracováno pouze na logistický areál a ne na montovnu či výrobní halu!!! Posudek je k dohledání na odkazu: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_LBK553 Jak je možné, že ze strany města nebylo požádáno o nový posudek a proč se tak nestalo? Děkuji za odpověď.

x

16. 09. 2015 12:36
Stejně tak se můžeme zeptat proč pan starosta o změně neinformoval nejen občany ale ani zastupitelstvo, které se k výstavbě v minulosti vyjadřovalo (jako zástupci občanů) a které zasedalo. Uvidíme, třeba příště, třeba o to někdo ze zastupitelů požádá. Aby o tomto diskutovali zastupitelé zde by skutečně nebylo vhodné a nic by to neřešilo. Třeba se i dočkáme reakce pana starosty na příspěvky ne ve věci toho co bylo za minulého starosty a zastupitelstva ale toho co probíhá nyní.

Tomáš Levinský

17. 09. 2015 09:34
Mýlíte se, pane "X".Zastupitelstvo bylo dne 30.7.2015 na veřejném zasedání seznámeno zástupci firmy Inteva s jejich záměrem.

Pavel Černý st.

17. 09. 2015 10:27
Tome,proč tedy nebyla tato informace avízována v podkladech pro připravenost zastupitelů ani v pozvánce pro veřejnost?

Tomáš Levinský

17. 09. 2015 15:17
V programu to nebylo, protože mně zástupci fy. Inteva, oslovili jen den před zastupitelstvem. Proto byl program o tento bod rozšířen dodatečně.

Z

15. 10. 2015 10:04
Poněkud to připomíná zřízení FEDu v ju-es-ej 23.12.1913, kdy už všichni pekli krocana. Krása.

Y

16. 09. 2015 14:54
To bude stavbu stavební odbor kolaudovat jako logistickou halu a pak se bude žádat o změnu užívání na montovnu? K tomu bude ale potřeba nový posudek a ten jaksi není. Nebo se bude předstírat, že je to logistická hala? Jaké v tom jsou kejkle?

Popelková

16. 09. 2015 16:18
O stavbě logistického areálu jsem se dozvěděla 19.8.2014, kdy už bylo velmi pozdě se proti výstavbě ozývat. Vzhledem k tomu, že vše bylo schváleno v územním plánu. Přesto jsem si nemohla odpustit a napsala jsem své rozhořčení v září 2014 tehdy starostovi města panu Ing. Chloubovi.(viz přikládám naši korespondenci)V té době jsem se ptala na názor i spoluobčanů, většina jich byla pro výstavbu. Zvýší se údajně počet pracovních míst ve městě. Je mi líto, že nesdílím Vaše rozhořčení. Osobně se domnívám, že to tak dramatický zásah nebude, ale to je věcí názoru. V každém případě bych považoval za horší, kdyby firma Alfasped sídlila v bývalém ZEZu, protože by tam kamiony musely jezdit přes náměstí. Je jistě na zváženou, zda musí existovat firmy jako Alfasped, či Jablotron. Ale mají-li existovat v Rychnově, tak místo vedle hlavní silnice považuji za nejméně škodlivé. Ale jak říkám, je to na názoru a na diskuzi. Ovšem pozemek, na kterém se má areál stavět, je pro podobné aktivity vymezen územním plánem a je soukromý. Takže o směřování Rychnova a jeho vztahu k takovým stavbám se mělo zřejmě diskutovat při tvorbě územního plánu. Tehdy byl na toto území názor v podstatě jednoznačný. V každém případě děkuji za Váš názor. Zdraví Chlouba Vážený pane starosto, dne 19. 8. 2014 proběhla schůzka ve věci zahájení územního řízení umístění kanalizace pro logistický areál v Rychnově u Jablonce nad Nisou. Je mi velmi líto, že jste z pozice starosty, který hájí zájmy občanů a utváří spolu se svými zástupci ráz města dovolil, aby došlo k výstavbě tohoto areálu. Kladu si otázku, jaký bude pohled na město: původní stavba kostela a velké "hnusné"- (omlouvám se za tento výraz) haly obklopené kamióny. Procházky lipovou álejí za kostelem sv. Václava směr penzion Panorama ztratí také na svém půvabu. Vzhledem k tomu, že se město nachází v nadmořské výšce 435 metrů a je obklopen kopcemy, můžeme zvláště v podzimních a zimních měsících vidět, jak se znečištěný vzduch válí nad městem. Po zahájení provozu areálu musí adekvátně dojít k nárůstu spodin do ovzduší. Prosím, jen mi neříkejte, že odbor životního prostředí vše prozkoumal a dohlíží nad tím, aby ke znečištění nedošlo. Studií je mnoho a mnoho, ale na papíře je vše jinak, než ve skutečnosti. V tuto chvíli už je nejspíše vše rozhodnuto, schváleno, podepsáno, zaplaceno a nasmlouváno. Před několika lety, když došlo k výstavbě areálu tzv. bramborárny bylo také spousta občanů proti, ale město tvrdilo, že takto vznikne několik nových pracovních míst. Kolik jich vzniklo a kolik jich poskytuje v současné době pro občany Rychnova ......... ? Průmyslových objektů budeme mít ve městě ze všech světových stran dostatek: areál bývalého ZEZu, bramborárnu, fa Antikhaus, sklady fa Ornex, čistička odpadních vod (před výstavbou skvělé procházky) a nyní pro změnu logistický areál. Škoda, že nemohlo dojít např. k odkoupení části bývalého ZEZu a upravení na logistický areál. Začátkem měsíce jsem byla na přednášce na téma "Počátek historie Rychnova" v rámci Výtvarného sympozia a to mě utvrdilo, že zájem současných občanů o místo, kde žijí je skutečně nulové :-( Vzhledem k tomu, že tu žiji 38 let, měla jsem potřebu se s Vámi o pocity rozhořčení podělit. Předem děkuji, že jste si udělal čas na přečtení této zprávy. Doufám, že další kroky města budou v nadcházejícím období z hlediska životního prostředí a kulturního dědictví příznivější. S pozdravem Popelková

Tomáš Levinský

18. 09. 2015 19:31
Pozor!!! Dne 24.9.2015 od 16:30 h v sále Beseda se bude konat veřejná informační schůzka na téma výstavba logistického areálu nad kostelem. Přítomni budou mimo jiné zástupci firmy Inteva a stavebního úřadu.

Marek

19. 09. 2015 11:36
To je sice hezký, ale už ničemu nezabráníme. Tato "schůzka" se měla konat ještě před zahájením staveb....

František

20. 10. 2015 19:45
Mám z těchto pisatelů trošku zvláštní pocit ,řešení neřešitelného,spíš jako občana města by mne zajímalo jak se město postaví k tomu že z bývalé bramborárny v noci projíždí několik kamionů ,že i ve dvě ránou se domy okolo cesty klepou v základech,že cesta k ,,ZEZU, je už pomalu zdevastována,že kamioňáci znečišťují okolí tím myslím závod ,,ZEZ ,, odpadky , žlabovky jsou zcela zničeny ,to je v pořádku?Ale nějaký výrobní areál který by neměl zasahovat nějak do života ve zdejším to Vás zajímá...Nu vždy se najda pár rýpalů ::::Myslí že ve městě jsou důležitější věci které by se měli urgentně projednávat....

Aleš

30. 10. 2015 14:45
To by se nikdy nikde nic nepostavilo. Všude jsem to viděl, ví se o tom už dlouho dopředu a když se začne stavět vyleze mraky Inženýrů,právníků a bůh ví čeho ještě. Kritizovat umí každý. Ani jsem nevěděl kolik je tu vzdělaných lidí ohledně prvních uprav vůči územnímu plánu a kde co se může stavět :-D

Vávlav Bláha

07. 12. 2015 17:08
Proč je bláto ze stavby až na náměstí. Znečišťování okolí staveb radnice už netrpí Výjezdy nákladních automobilů z deponií, skládek, ale také ze staveb uvnitř obcí a měst často způsobují problémy se znečištěním komunikací v okolí. Orgány samosprávy tyto otázky obvykle řeší v rámci obecně závazné vyhlášky o čistotě města. V nich je na základě platné legislativy zakotveno, že jakékoliv znečištění komunikací způsobené provozem vozidla je povinen odstranit provozovatel vozidla na své náklady. Neučiní-li tak, je povinen uhradit správci komunikace náklady spojené s odstraňováním znečištění. Řidič vozidla, které může toto znečištění způsobit, je povinen učinit vše, aby tomu předešel. V sázce je zejména bezpečnost dalších účastníků provozu, proto by měl být úklid znečištěné komunikace proveden neprodleně. Před výjezdem nákladních aut ze staveniště, skládek a podobných prostor na veřejné komunikace by mělo být samozřejmostí odstraňování bláta z pneumatik a podběhů vozidel. Lze to zajistit pomocí stabilního nebo mobilního mycího zařízení a pravidelným čištěním komunikace na výjezdu. Ve městech a obcích je ostatně jízda vozidel, která jsou znečištěna nad obvyklou míru, nebo vozidel, která sama nebo svým nákladem znečišťují vozovku, v podstatě zakázána. Stavební a další firmy ve většině případů tyto zásady dodržují. Setkáváme se však i s praxí, kdy dochází k opakovanému znečištění vozovky, přestože obecní úřad firmu vyzývá k intenzívnějšímu čištění zejména v období nepříznivých povětrnostních podmínek (déšť, sníh). Pracovníci městského odboru péče o životní prostředí i pracovníci odboru dopravy mohou prosazovat plnění závazků pomocí kontrol s možností udělit blokovou pokutu. Věc je také možno předat odboru výstavby k zahájení správního řízení.

Franta

09. 12. 2015 18:32
Bláto na kruháči. To co padá z kol nákl. automobilů na komunikaci při výjezdu ze stavby je hrozné.Neměla by snad stavební firma zajistit očištění znečištěných kol na staveništi před výjezdem na veřejnou komunikaci?Co na to odpovědné osoby, které vydali podmínky pro výstavbu nebo vedení města které by mělo konat a né tvrdit že to není naše komunikace, kdo jiný by měl hájit své občany před svévolí podobných firem. Kontaktoval jsem i státní policii, zda to co se nachází na komunikaci u kruháče je v souladu s předpisy o komunikacích? Sdělili mi že to vědí, ale neví, co s tím. Tak snad zbývá, pozvat invesora pana Dalibora Dědka, jestli by se mu líbilo kdyby něco podobného měl u svého bydliště.

Pepa

10. 12. 2015 09:03
Policie neví co s tím? Tak jim poradíme: Paragraf 42b zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích v bodě g) jasně říká, že právnická osoba se dopustí správního deliktu tím, že znečistí silnici nebo místní komunikaci. Za tento delikt lze uložit pokutu až do výše 300 000,-. Dle mého názoru stavební firma znečišťováním silnice opakovaně porušuje zákon o pozemních komunikacích. Proto žádám MěÚ Rychnov, aby ve výše uvedené věci konal v souladu se zákonem.

V.B.

10. 12. 2015 12:01
MěÚ a MP jistě vše bedlivě monitorují u kostela umístěnou kamerou a měří hladinu bláta hromadící se u č.p. 79 a tekoucí ul. Příkrou a Sv. Čecha. A my se můžeme těšit na to až si v logistickém centru něco hezkého koupíme či dáme něco dobrého k jídlu, neboť podle územního plánu se zde staví : GF 20.4 obchodní síť (obchody, stravovací a ubytovací zařízení...)

V.B.

10. 12. 2015 12:36
Možnosti obrany občanů proti znečišťování komunikací vozidly vyjíždějícími ze stavby Každé znečištění vozovky je porušením zákona a přestupkem, je třeba ho tedy hlásit Policii ČR (například na číslo 158). Nezapomeňte si poznamenat a ihned (!) nahlásit policii SPZ vozidla, které vyjíždí ze stavby bez očištění kol. Kdybyste neuspěli, odvolejte se na následující paragrafy: •§ 23, odst. (3) zákona 361/2000 (zákon o silničním provozu): Vozidla vjíždějící na pozemní komunikaci musí být předem očištěna tak, aby neznečišťovala pozemní komunikaci. •§ 47, odst. (1) písm. d) zákona 200/1990 (Zákon o přestupcích): Přestupku se dopustí ten, kdo znečistí veřejné prostranství, veřejně přístupný objekt nebo veřejně prospěšné zařízení anebo zanedbá povinnost úklidu veřejného prostranství. •§34 zákona 128/2000 (O obcích) Veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru. Logicky - policie může vozidlo znečištěné "nevpustit" na veřejnou komunikaci nebo ho ihned pokutovat - nebo ne ?

Pavel Černý st.

10. 12. 2015 22:13
Všichni kteří si tady po právu stěžujete na zablácené státní i obecní silnice v našem městě,máte sice pravdu,ale to je asi tak všechno. Protože zjevně to vůbec nevadí našemu vedení města,stav. úřadu ani městské či státní policii.Jinak by už stavební firma během měsíce co se takto chová dávno dostala několik mastných pokut a auta by ze staveniště vyjížděla očištěná. Tak jako se musí chovat každý jiný stavebník.

V.B.

11. 12. 2015 11:49
Asi souhlasím. Za vše snad mluví vyjádření pana místostarosty výše v diskusi:"Diskutující však mohu ubezpečit, že bývalé zastupitelstvo učinilo vše, co bylo v jeho silách, aby nikoli stavbě zabránilo (to ani nemohlo, jako účastník stavebního řízení mohlo pouze vznášet své připomínky), ale aby stavbu co nejobjektivněji posoudilo a uplatnilo k ní své připomínky". Možná stačilo si územní plán přečíst a nechat si vysvětlit jakou obchodní sítí (obchodem,stravovacím či ubytovacím zařízením je logistické centrum) a město jako účastník mohlo vznášet nejen připomínky ale taky se odvolávat k nadřízenému orgánu.

V.B.

13. 12. 2015 16:56
Z posledních dokumentů a vyjádření pana starosty je to ještě horší. Nejenže se nebrání jednání porušující zákon - což je povinnost MP a PČR (pan místostarosta alespoň požadoval odstranění hrubých nečistot před vjezdem na komunikaci ) ale ještě oceníme snahu při zmírnění škod (samozřejmě je dobře že se snaží důsledky protiprávnímu jednání minimalizovat - ale to je povinnost ze zákona a to v podobě uvedení komunikace do původního stavu a nebylo by to třeba při očištění vozidel před výjezdem ze stavby). Čištění vozidel které po znečištěné komunikaci projedou je pak už jen na jejich vlastnících. Ale to zlé počasí - s něčím takovým se v listopadu a prosinci u nás nedá počítat. A nabídka že zaplatí úklid který sami nezvládnou není nic vstřícného - opět jen povinnost daná zákonem. Je mi jasné že každá stavba přináší podobné problémy a právě proto se musí předem řešit a určit jak budou řešeny - tedy jak budou znečištěná auta čištěna tak aby mohla na veřejnou komunikaci. Jak toto bylo požadováno a připraveno by mne skutečně zajímalo.

Bc. Tomáš Levinský

11. 12. 2015 16:05
Dobrý den, nepříjemnou situaci se znečišťování komunikací související výstavbou logistického areálu, řešíme denně s technickým dozorem investora. Samozřejmě, že vidím jak jsou silnice znečištěné a nelíbí se mi to zrovna tak jako Vám. Nadruhou stranu vidím, že se stavebníci snaží znečišťování vozovky zabránit - zametací vůz, dělníci na vozovce - ale počasí jim tento boj maří. Proto jsem na dnešní den svolal schůzku přímo s investory akce viz. zápis z jednání http://www.rychnovjbc.cz/_34688_zapis-z-jednani-s-investory-vystavby-logistickeho-arealu/#.VmrjLLjhC00 Pokud budete mít další připomínky, týkající problému znečisťování silnic, kontaktujte pracovníka MÚ pana Dvořáka na tel. 739 336 567 Omlouvám se, že nereaguji na Vaše příspěvky okamžitě, ale tento čas raději využiji k přímému řešení Vašich podnětů a připomínek, nebo odpovědím na adresné stížnosti. Děkuji, za pochopení.

Vávrová

12. 01. 2016 23:07
jak jste to mohli dovolit páni radní ? Ten pohled při příjezdu od Jablonce....Kde je ten Rychnov s kostelem ???? Rodáci by zaplakali, jako já.NECHÁPU, NECHÁPU !!!!! Kdo to povolil měl by jít sedět !!!! Vávrová

Pavel Černý st.

14. 01. 2016 16:27
Milá paní(slečno?)Vávrová,nejste sama komu se tato devastace přírody a krajiny kolem vjezdu do města a okolí kostela vůbec nelíbí.A když obejdete kostel,tak z druhé strany-je to také pohled zoufalý.Před lety zde mezi dva nejhezčí vzrostlé buky ve městě byl přemístěn památník Ochránce.Zde se vždy kolemjdoucí i turisté rádi zastavili a kochali se pohledem na takto vzniklé krásné zákoutí i s pohledem na nádherné kopečky Lužického hřebenu na horizontu.Dnes už jenom nevěřícně čumí s vytřeštěným zrakem do navršené hromady hlíny.A i když se tvrdí,že v Čechách se musí počítat s 10% nákladů na ovlivnění a úplatky,přesto věřím že naši radní-hlavně ti z minulého volebního období,kteří tuto záležitost nezvratně rozjeli,jsou v tomto ohledu čistí jako lilie a s křišťálově průzračným svědomím.A takto se jim to prostě líbí i přes veškeré současné i budoucí problémy nedají na své rozhodnutí dopustit.Nakonec jste li místní,najděte si za týden čas a přijďte se podívat na zázrak:Jak místní zastupitelé dokáží pouhým zdvihem paže proměnit továrnu se 150 zaměstnanci v pouhou drobnou výrobu,tak aby to vyhovovalo znění platného Územního plánu! Přesto přeji krásný den.

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Barták

03. 02. 2017 20:59
Jen si to představte, ve středu města Rychnova se skví nová krásná betonová plocha o rozloze cca 25000 m2, nevzhledná, špinavá Mohelka je po celé své délce toku středem města zaklopena úmyslně zrezlým plechem v rámci přísné industriální estetiky, místo obytné zóny polyfunkční haly, logistická centra, sklady, nový prosklený skelet radnice, aby zastupitelé mohli v klidu sledovat svůj splněný životní sen, skleněné skulptury ve tvarech různých stromů, ano, jistě že ze stálobarevných zelených skel, plastová tráva a šťastní mladí, perspektivní, ohební lidé pracující s nadšením myslící na své děti. Jedním slovem zemský ráj to na pohled .....Jen ti věčně nespokojení kverulanti jménem obyvatelé tuto idylu kazí. Mají na to vůbec právo ?

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Příspěvek byl zablokován pro nevhodný obsah!

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.