Diskuze k článku
Nová
Hanka
04. 04. 2016 20:03
Hezký den,
zajímalo by mě, zda město bude vystavovat nějaké dětské hřiště. V ulici Nová se bude likvidovat a u hasičárny je zákaz vstupu. To v Rychnově už nebude žádné dětské hřiště???Děkuji za odpověď.
Reagovat
Marti Vágner
07. 04. 2016 17:35
Dobrý den. V Rychnovském je článek, týkající se této problematiky. Prvky na hřišti u hasičárny jsou v havarijním stavu a budou se obnovovat. V ulici Nová nechceme likvidovat, proto rada požadovala návrhnáhrady. Ale musí se i seriozně zabývat peticí občanů.
Reagovat
Hanka
07. 04. 2016 22:22
Prvky na hřišti u hasičarny jsou v havarijním stavu a ohraničeny zákazem vstupu od cca července roku 2015.Jak dlouho se budou obnovovat???
Reagovat
Zuzana
04. 04. 2016 20:29
Dobrý den, a kam mají chodit s dětmi ti, co nemají vlastní zahrádky? Kde se mají děti, případně i jejich maminky scházet? Když pominu nesmyslný termín "závadová" mládež, tak dospívající mládež se má v Rychnově scházet kde? Výborně, jedno hřiště se zruší, na druhé se napíše zákaz vstupu a co dál? Krásná dětská hřiště se najdou v dnešní době i v mnohem menších vesničkách, takže by Rychnov neměl zůstávat pozadu.
Reagovat
K.S.
05. 04. 2016 16:03
Dobrý den,,,závadová' mládež se tu podle mě bude scházet i nadále, zůstanou tam lavičky a to jim stačí, takže podle mého, zrušení hřiště kvůli nim nic nevyřeší. Byla by chyba ho úplně zrušit, už jen pro to, že je tam fotbalové hřiště, tak pár prvků by se tam hodilo,jedno hřiště(u hasičárny) nemůžu stačit pro celý Rychnov, přeci jen děti by se měli mít kde scházet.
Reagovat
Petra
05. 04. 2016 21:40
Dobrý den, opravdu by mě zajímalo tedy, kam s dětmi v létě? Hřiště u hasičárny má zákaz vstupu a když tam zákaz vstupu není v létě je nepoužitelné do 17 hod. Nikde žádný stín a vše kovové. Takže si tam člověk může sednout leda na pískoviště. Dětské hřiště v ulici Nové je sice v havarijním stavu, ale děti si tam mohli hrát celý den. Pokud (v což doufám) se hřiště bude obnovovat, tak ať není stejného typu jako v ulici Nová.
Reagovat
Nevěřící
06. 04. 2016 07:49
Pane starosto, co je to ta závadová mládež? Fetujou tam, dělaj rambajz nebo chlastaj ? Proč s tím nic nedělá naše chrabrá městská policie?
A nebo to jsou jen normální puberťáci, který tam prostě jsou ?
Reagovat
Nevěřící Bohouš
06. 04. 2016 14:34
Vážená paní nebo pane. Závadová mládež (cikáni)se tam schází, běžte se tam podívat, chlastaj dělaj bordel a když je napomenete tak vás pošlou do pi.., asi se tam pobliž nezdržujete. Postavte hřiště na kraji města.
Reagovat
Nevěřící
06. 04. 2016 14:43
Nevyskytuju se tam, máte pravdu. Pokud tam chlastaj, porušují vyhlášku o konzumaci alkoholu na veřejných místech.
Nevím moc k čemu jinému máme teda strážníky, než ke kontrole veřejného pořádku.
Reagovat
Jaromír
06. 04. 2016 16:19
Dobrý den.Jsem jeden z těch,kterých se toto hřiště přímo dotýká.Vím,že je dětské hřiště potřeba.Ale když tam narukuje naše mládež s petkami piva,chipsy a cigaretami,tak se mu každá maminka s malými dětmi vyhne.A z toho slovníku,který používají,by se červenali i horníci v Ostravě.Ke kontrolám MP:Jakmile se příslušník MP objeví nadohled,všichni okamžitě zmizí a zůstane po nich pouze nepořádek.Byl jsem svědkem i toho,když maminy s malými dětmi sem šly a když to viděly,otočily se a šly znechuceně pryč.Sám osobně nejsem proti dětskému hřišti.Ale s takovými prvky,které nejsou nebezpečné a jsou pro malé děti.Např pískoviště,malé prolézačky atd. a které by nelákaly puberťáky.Již dlouho se mluví o zřízení zázemí pro mládež u viaduktu a zatím se nic neděje.Myslím,že kdyby tito puberťáci měli své zázemí,ani by je nenapadlo okupovat tato dětská hřiště určená pro malé děti.Ono hřiště je též problémové.Když se udělalo oplocení,začali jej mladí využívat,ale při každém přeletu balonu ven oplocení podlézali a ničili,aby tam byly průlezy.Přece to nebudou obcházet.Další věcí je parkoviště přímo u hřiště.Pokud si to někdo neuvědomuje,pokud míč sklouzne po střeše nebo kapotě auta,opravy bývají v řádu tísíců Kč.A nikdo neřekne já to byl,aby se opravy mohly hradit z pojištění domácnosti.To znamená i zvýšit oplocení.Proto není od věci,aby se někdo zamyslel nad možností zřízení parku pro mládež a zřízení dětských hřišť určených pro malé děti.Ale je tu i alternativa dětského hřiště pod lipami vedle Tilie.Stejně je toto místo nevyužité a je ve středu města přístupné ze všech míst Rychnova.
Reagovat
Hanka
07. 04. 2016 08:31
Na hřiště jsem min. rok chodila celkem pravidelně tak min.2x týdně. Cikánské děti si tam normálně hrály, dokonce přes moje obavy si tak 14letí cikánský kluci s mojí 3letou holčičkou zahráli fotbal a starali se o ní tak hezky až mi samotné spadla brada...Pokud jsem tam měla s někým problém, tak to rozhodně nebyli cikánské děti...
Reagovat
Petra
14. 04. 2016 14:28
přesně tak. My tam také chodili...denně...a děti si spolu hráli. cikáni to byli, ale slušní
Reagovat
Pavel
07. 04. 2016 10:17
Co je to za argumenty? To, že se na hřišti scházejí i problémové děti, není důvodem hřiště zrušit! Pojďme se zamyslet, jak zamezit problémovému chování jistých skupin dětí. Častější návštěvy strážníků MP, vytvořit hřiště tak, aby nebylo pro dospívající zajímavé a podobně.
Reagovat
Kulihrach :-)
07. 04. 2016 15:41
No nevím přátelé ale nedomnívám se, že zrovna Městská policie není zřízena kvůli práci s problémovou mládeží. Mne spíše zajímá proč se problémové děti z Rychnova nepodchytí a nepracuje s nimi např. Rodinné centrum Klubíčko, které je provozováno v budově města a za finanční podpory města.
Reagovat
zeptejte se Kulihracha :-(
08. 04. 2016 07:03
Jak píšete, je to rodinné centrum, ne probační a mediační služba. Na základě čeho by s nimi asi tak pracovali? Podle Vaší logiky byste už měl zajít za fotbalistama, že budou mít nové hráče - ti přece dostali daleko vyšší dotaci a ti se určitě rádi postarají a problémové mládeži rozšíří životní obzory!
Reagovat
xxx
14. 04. 2016 14:32
fotbalisti to samé....zase přes pana starostu....mladí kluci nemají šanci..jsou tam ty samí...někteří tam skoro nechodí, ale novým se šance nedá....
Reagovat
xxx
14. 04. 2016 14:30
tak rodinné centrum v budově města za finanční podpory, ale svatý klubík v knihovně. Klubíčko využívá x stejných lidí... za ty peníze, která za to chtějí, půjdu radši někam jinam
Reagovat
Daniel Pavlicek
07. 04. 2016 16:45
Vubec jsem o uzavreni hriste nevedel a musim se priznat, ze jsem z tohoto postupu (argumentu k uzavreni) zdesen. Skoro se mi tomu ani nechce verit. Mimochodem, nedevano jsem zanamenal na vyceucelaku u fotbaloveho hriste v prostoru lavicek, zmackane plechovky od energetickych napoju, pet lahve od piva a spousty nedopalku... dockame se take zruseni, ci uzavreni tohoto arealu???
Reagovat
Marx
07. 04. 2016 18:21
Dobra otazka. A taky by se mohly zrusit silnice, protoze po nich nekteri jezdi moc rychle a potom by se mohlo zakazat premyslet, protoze nekdo ma blby napady...
Reagovat
Jaromír
08. 04. 2016 07:25
Pro všechny diskutující:Je vidět,že jste si nepřečetli vyjádření pana starosty k tomuto hřišti.To hřiště je v dezolátním stavu a herní prvky jsou pro děti nebezpečné.Takto zní i závěr znalce.Ty ostatní problémy jsou pouze podružné.Věřím tomu,že mnozí z vás,kteří mají děti a těm se stal na tomto hřišti nějaký úraz,by byli mezi prvními,kteří by požadovali po MěÚ odškodnění.
Reagovat
Hanka
08. 04. 2016 08:29
Prvky jsou v havarijním stavu a ohraničeny zákazem vstupu od cca července 2015 a teprve teď se to bude řešit??? Na hřišti byli min. rok vyvěšené termíny náprav a nic...Z prostoru pro zmiňovanou mládež se vytvořil prostor pro svoz sutě ze stavby u kruhového obězdu...
Reagovat
Tomáš Levinský
08. 04. 2016 08:49
Dobrý den, v Rychnovském zpravodaji byl zveřejněn tento článek.
"Minulý rok měla proběhnout oprava dětského hřiště v ul. Požárnická. Byla vybrána firma, která začala s opravou, předpokládalo se, že oprava bude za cca 30 tis. Kč. Stav dřevěných prvků byl však v tak špatný, že byla doporučena kompletní likvidace a výstavba nových prvků. Navíc se změnila norma, kterou většina prvků nesplnila. Oprava byla tedy zrušena a poptával se dodavatel nových herních prvků. Bylo zjištěno, že herní prvky v tomto rozsahu budou v hodnotě cca 300 tis. Kč. Tyto prostředky však nebyly v rozpočtu. V současné době bylo vypsáno výběrové řízení na dodavatele prvků a předpokládáme, že v květnu tohoto roku bude rekonstrukce tohoto hřiště zahájena. Jen připomenu, že je zakázáno používat označené herní prvky.
Dětské prvky v ulici Nová, před panelákem jsou také v havarijním stavu a v nejbližší době budou zlikvidovány. Je otázkou, zda toto hřiště nahradit za podobné, protože si obyvatelé paneláku stěžují, že se zde schází nepřizpůsobivá mládež, která zde dělá výtržnosti."
Nejprve tomu však předcházely tyto rozhodnutí rady ze dne 24.3.2016:
69/3/16 - Rada města ukládá MěÚ vypsat výběrové řízení na dodávku a montáž herních prvků na dětské hřiště v ulici Požárnická. Rada požaduje, aby materiál, ze kterého budou prvky zhotoveny, byl dub.
Vzhledem k velmi špatnému stavu herních prvků na dětském hřišti u paneláků Nová ulice byla na základě posouzení revizního technika doporučeno vyřadit z provozu: bradla, dřev. šestiúhelník, kladina dřevěná, jednohrazdí, domek se skluzy.
70/3/16 – Rada města se seznámila se stavem, souhlasí s likvidací herních prvků a ukládá MÚ zajistit podklady s návrhem pro adekvátní náhradu těchto prvků a tento materiál předložit na jednání zastupitelstva.
Následně byla na městu doručena petice se 41 podpisy, proti obdobné náhradě dětského hřiště v prostoru před paneláky.
Celou touto záležitostí se bude zabývat městské zastupitelstvo dne 21.4.2016.
Reagovat
Marie
08. 04. 2016 14:26
Jak je možné, že jde z jedné IP adresy poslat několik hlasů a vždy automat napíše, že byl hlas započten? Jak objektivní hlasování asi bude, když vám dorazila petice od občanů, kteří hřiště nechtějí? To si myslíte, že hlasování nezneužijí?
Reagovat
Majda
12. 04. 2016 19:42
Nejde poslat víc jak 1.
Reagovat
Rychnovák
12. 04. 2016 06:33
Zabývat tak jako náměstím? Od roku 2011 kde nic, tu nic :(. Až na ústa plná slibů.
Reagovat
Dana Kocúrová
11. 04. 2016 17:14
Dnes odpoledne jsem přijela z města domů ,a doposud vzteky nevidím to snad ani není možné jediná klouzačka co tady před panelákem byla je pryč. Ty děti už si opravdu pomalu nemají kde hrát !Samozřejmě o petici se postaral někdo tady od nás z paneláku a sehnal podpisy od lidí .kteří už mají děti odrostlé tak jim to najednou vadí !Doufám .že 40 podpisů neznamená nic a tak jak se to rychle zlikvidovalo se pro děti zde postaví něco nového !
Reagovat
M.Hojaková
11. 04. 2016 19:25
Dobrý den,
dnes jsem strávila se svým synem určitý čas na "bývalém hřišti", původně si chtěl sklouznout zadek, ale vzal zavděk hrabáním se v písku a šťouráním se v kotvách po bývalých průlezkách. Ale, co mě velice zaujalo, byla reakce ostatních dětí, které zavítaly na hřiště. Překvapení, zklamání, kam se to hřiště asi podělo! A tak doufám, že hřiště bude zachováno!!!!!!!! Jinak pokud se chcete zbavit, nevím kým - směšně označené "závadové" mládeže, tak se musíte především zbavit těch laviček :).
Reagovat
Radana
11. 04. 2016 19:39
Dobrý den!
Jsem obyvatelkou panelového domu, před kterým hřiště stálo a nestačím se divit....Ještě včera bylo plné dětí a dnes už zde není nic. Chápu, že bylo ve špatném stavu, ale už nechápu, proč by se zde nemělo postavit hřiště nové! Kam mají chodit rodiče s malými dětmi? Hřiště u hasičárny je nevyhovující a pro úplně malé děti nevhodné, tak kam jinam v Rychnově jít? Všechna města a vesnice staví nová dětská hřiště a u nás půjdeme opačným směrem? V Rychnově nastal Babyboom, rodí se zde víc a víc dětí, ale vypadá to, že budeme muset jezdit na hřiště do Kokonína, nebo do Pulečného. Puberťáci se zde večer scházeli, ale často tu nepořádek nechávali i někteří dohlížející rodiče. Jen proto, že zde i "závadová mládež" (opravdu hrozný termín) hraje na oploceném hřišti fotbal, tak ho také časem zrušíte (až někdo napíše petici) ?
Reagovat
Hanka
12. 04. 2016 08:35
"Závadová mládež"???Každá mládež vždy byla a vždy bude v očích těch starších problémová...otázka z ní, opravdu se zrušením dětského hřiště vymaže z našeho města "závadová mládež"??? Myslíte si, že se již nebudou scházet jinde? Min. rok se jednu dobu scházeli a zanechali po sobě bordel u pomníku vězeňského tábora, ale tam nikdo nebydlí, to nikomu nevadí????A co popíjející pánové na lavičkách???To také nikomu nevadí???Myslela jsem, že zde platí vyhláška zákazující pití alkoholu na veřejnosti!!!
Reagovat
Zbyněk
12. 04. 2016 08:50
Myslím že zrušení hřiště je jen záminka. Celou akci zorganizoval někdo kdo nemá rád lidi a chce si léčit svoje problémy. Dneska to jsou děti, zítra to budou důchodci, potom cyklisti. Ta osoba by ráda poroučela, ale nikdo ji nebere vážně. Tak zrušíme hřiště. Co se týče problémové mládeže, byla je a bude. Od čeho je městská policie.
Reagovat
Jana
12. 04. 2016 10:33
Dovedu si představit složení lidí, kteří podepsali petici proti novému hřišti - budou mít dospělé děti a odrostlá vnoučata, chtějí mít klid. vůbec nepůjde o již zmiňovanou závadovou mládež, pod tímto názvem si může každý představit něco jiného. Ono větší množství ještě nezávadové mládeže dokáže udělat randál. Je to ostuda, ostatní města a vesnice uskutečňují projekty pro děti, Rychnov půjde opačným směrem.Dlážděné náměstí s popíjejícími na lavičkách to bude vizitka města. Stále se všichni rozčilují jak děti sedí doma u počítačů, no ono i kdyby konečně chtěly, tak si nemají jít kam hrát. Smutné.............
Reagovat
....
19. 04. 2016 11:35
Já mám například tříleté dítě a petici jsem podepsala protože na hřiště se v létě stejně chodit nedá. Ne jednou jsem tam s dcerou nesla protože bylo plné cikánů kteří se chovali jako zvířata a o jejich slovník nemluvě....
Reagovat
?
19. 04. 2016 11:46
V tom případě nikde nebude stát nic, pokud se budou petice podepisovat tímto stylem.
Reagovat
komunitní plánování se tomu říká
19. 04. 2016 18:11
Vážená paní, kdysi jsme na radnici bojovali za rozšíření mateřské školky. Doporučíte nám tedy po Vašem vzoru teď zajít na radnici s peticí, aby kontejnry převezli třeba k oválům a udělali z nich šatny? Nám by se tam totiž hodily víc, děti ve školce už totiž nemáme. OPRAVDU SI MYSLÍTE, ŽE TOTO JE CESTA? Když to nevyhovuje Vám, ať nikdo nemá nic?
Reagovat
Mamina
12. 04. 2016 08:43
Dobrý den pane starosto,
chystá se i další rozšíření herních prvků v areálu mateřské školy? Pro 150 dětí je jedna skluzavka a jeden domeček poměrně málo ... Děkuji za odpověď.
Reagovat
Martin Vágner
14. 04. 2016 08:51
Sice se obracíte na pana starostu, ale jako jeho zástupce si dovolím reagovat. S touto otázkou se musíte obrátit na vedení ZŠaMŠ Rychnov. Město jako zřizovatal přidělujemu ZŠaMŠ provozní rozpočet, se kterým tato organizace samostatně hospodaří. A naprosto s vámi souhlasím, že počet prvků v zahradě MŠ je zcela nedostatečný.
Shodou okolností jsem od paní vedoucí MŠ dostal k nahlédnutí katalog nových prvků do zahrady, takže předpokládám, že se děti v MŠ brzy dočkají.
Reagovat
mamina
14. 04. 2016 14:14
Pane Vágnere, pořízení nových hracích prvků do zahrady z provozního příspěvku? Vážně? Vy umíte kouzlit? Na to byste měli jako zřizovatel hledat peníze jinde ... A proto se ptám znovu, chystá radnice rozšíření herních prvků v areálu mateřské školy?
Reagovat
Martin Vágner
18. 04. 2016 13:26
Nejde o žádné kouzlení, ale o stavbu rozpočtu. Minulý rok město mimořádně navýšilo ZŠaMŠ rozpočet na pořízení jednoho prvku, to je ten, který je na zahradě nyní po odstranění shnilé dřevěné prolézačky. Zároveň někteří mí kolegové zastupitelé upozornili vedení ZŠaMŠ, že si o takový příspěvek mají říci v rámci schvalování rozpočtu. A to se i stalo a ZŠaMŠ má ve svém rozpočtu vyčleněny prostředky na další rozšíření prvků v zahradě MŠ. Takže odpověď je ne, radnice rozšiřovat herní prvky ve školce nebude, udělá to v létě ZŠaMŠ.
Reagovat
mamina
19. 04. 2016 10:56
Dobrý den, děkuji za odpověď, jsem ráda, že na myšlenku hřiště bylo pamatováno už při stavbě rozpočtu (oproti minulým letům novinka) a že tedy BUDE. To je to hlavní a městu děkuji za podporu.
Reagovat
eva zichova
12. 04. 2016 10:09
Nevím odkud bylo tech 41 lidi, co petici podepsali, ale bydlim v ulici Nova a pevně věřím, ze bude dětské hřiště s novými herními prvky pro male děti obnoveno. Maminky a babičky to určité uvitaji! Nelze porovnávat výsledek hlasů, když nikdo nespočítal, kolik lidí je naopak pro. Jestli je to možné, umístila bych označení, že hřiště je určeno např. pro děti do 12 let nebo 40 kg a zneužití se trestá. 2
Reagovat
Radana Peterková
12. 04. 2016 10:38
Paní Zichová, mluvíte mi z duše! :-)
Reagovat
Hana Ginzlová
12. 04. 2016 11:20
Přidávám se k obyvatelům ulice Nová. Souhlasím s novým vybudováním dětského hřiště pro maminky s dětmi. Nesouhlasím s prázdnou plochou, kde budou pobíhat jen psi majitelů ulice Nové.
Překvapuje mě, že i ostatní dětská hřiště nejsou v provozu.
Reagovat
Martin Vágner
14. 04. 2016 09:01
Peticí se zabývala rada města a postoupila ji k projednání zastupitelstvu. To se uskuteční ve čtvrtek 21.4.2016. Poté bude jasno, co s tímto místem bude a chci doufat, že nezůstane ve stavu, v jakém je v současnosti. Mimo jiné i mé děti na těchto prolézačkách vyrostly. Ale prvky musely být odstraněny, protože jejich technický stav nám již jinou možnost nedával. Prostě po těch letech dožily. Jinak "provozní řád" tam skutečně chyběl a je to dobrý nápad jej tam v případě obnovy umístit.
Reagovat
H.V.
14. 04. 2016 18:33
Škoda že z programu zastupitelstva se o tom nikdo nedoví.
Reagovat
M.Hojaková
15. 04. 2016 08:42
Naprosto s Vámi souhlasím, program zastupitelstva, který je každý měsíc umístěn na webu a pravděpodobně i na úřední desce, je nic neříkající:(. Bylo by vhodné jej podrobněji rozepsat, a to zejména v případě, že se chystá řešit situace, která je se zájmem veřejnosti diskutována na webu. Pokud by se p. Vágner nezmínil, že bude zastupitelstvo 21.4. projednávat problematiku dětského hřiště v ul. Nová, tak nikdo nic neví!!!!Přeci je možné, alespoň právě na webu, program zastupitelstva na daný měsíc průběžně aktualizovat.
Reagovat
Pavel
19. 04. 2016 11:46
Televize RTM právě natáčela na bývalém hřišti v ulici Nová.Nenapadlo mě,že to zajde až tak daleko. Jsem na TV příspěvek velice zvědav.....jestli bude nestranný,či nikoliv. Podle velkého množství přihlášených děti do MŠ je jasné ,že dětí v Rychnově se rodí ve velkém,ale hrát si nebudou mít kde a "závadová"mládež nám v tom případě bude jen a jen přibývat.....
Reagovat
Ginzl Petr
19. 04. 2016 18:14
Když to tak celé pročítám, tak mi to připadá, že jste Vy co jste pro zrušení dětského hřiště už zapomněli na to, že jste také byli dětmi a mládeží. Co jste to za lidi? Nemáte rádi děti a mládež. Jsou Vám milejší psi a jejich kálení v okolí.
Reagovat
Radana Peterková
21. 04. 2016 20:14
Tak mám radost! Všichni zastupitelé dnes hlasovali pro nové hřiště!!!!!
Reagovat
Josef Chalupa
02. 05. 2016 19:12
Přijít o hřiště by byla velká škoda. Děti jsou na něj zvyklé. Na dodržování řádu má přece dohlížet Město, a jejich orgán. Nevidím důvod, proč by se tam pak měl někdo po uzavření zdržovat.
Reagovat