Aktuality

Organizační řád

Jan Tomsa  03.04.2017 15:00

Organizační řád

Městského úřadu Rychnov u Jablonce nad Nisou

Čl. I.

Základní ustanovení

Organizační řád upravuje zásady činnosti a řízení městského úřadu Rychnov u Jablonce nad Nisou, zásady činnosti a řízení úřadu, dělbu práce mezi jeho složkami a jejich vzájemné vztahy.

Čl. II

Postavení a působnost úřadu

  1. Postavení a působnost městského úřadu a jeho povinnosti upravuje zákon 128/2000 Sb. o obcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o obcích) a pokud jde o působnost, též zvláštní zákony.
  2. Městský úřad plní úkoly v oblasti samostatné i přenesené působnosti. Jeho vztahy k orgánům upravuje zákon o obcích.
  3. V oblasti samostatné působnosti odpovídá městský úřad radě města. Ve věcech přenesené působnosti je podřízen Krajskému úřadu Libereckého kraje, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.
  4. V oblasti samostatné působnosti
    • plní úkoly, které mu uložila rada města nebo zastupitelstvo města a podílí se na přípravě podkladů pro jednání rady a zastupitelstva
    • pomáhá výborům zastupitelstva města a komisím rady města v jejich činnosti
  5. V oblasti přenesené působnosti vykonává městský úřad:
  6. v územním obvodu města státní správu v rozsahu stanoveném § 61 zákona o obcích, s výjimkou věcí, které patří do působnosti rady města, komise nebo zvláštního orgánu.
  7. Orgány města jsou:
    1. Zastupitelstvo města - 15 členné
    2. Rada města - 5 členná
    3. Starosta města
    4. Výbory - finanční a kontrolní
    5. Komise zřízené radou
    6. Městský úřad

Zastupitelstvo města, rada města i starosta mají určené pravomoci i povinnosti zákonem o obcích.

Výbory zřízené zastupitelstvem města na základě § 117 odst. 2 zákona o obcích : kontrolní a finanční.

  1. Matriční obvod tvoří územní obvody těchto obcí a jejich místních části: Rychnov u Jablonec nad Nisou, Pulečný, Rádlo
  2. Vztahy městského úřadu k zastupitelstvu města a k radě města jsou upraveny zákonem o obcích.

 

 

 

Čl. III.

Vnitřní členění městského úřadu

  1. Městský úřad tvoří starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu a další zaměstnanci města.
  2. Městský úřad se člení do odborů, které plní úkoly v samostatné působnosti, kterými je pověří rada města, nebo které vyplývají z příslušných právních předpisů nebo z tohoto organizačního řádu.
  3. Městský úřad se člení do těchto odborů:

- správní (matrika, evidence obyvatel, komplexní účetnictví, pokladna, spisovna, informace, )

- výstavby/stavební úřad  ( výstavba,  správa majetku, byty)

  1. Odbory jsou povinny v rozsahu své působnosti vzájemně si poskytovat informace o úkolech,které plní, vydávat stanoviska a posudky potřebné pro ostatní odbory a projednávat s nimi záležitosti spadající do jejich kompetence. Spory o kompetencích řeší tajemník.
  2. Jménem městského úřadu jedná starosta města, na základě zmocnění starosty a v rozsahu svěřené působnosti místostarosta, tajemník městského úřadu a vedoucí odborů. Ostatní pracovníci mohou jménem městského úřadu jednat jen na základě zmocnění.
  3. Celkový počet pracovníků MěÚ a organizační členění stanoví rada města.

Čl. IV.

Řízení městského úřadu

  1. Postavení zaměstnanců města , zařazených do městského úřadu , je dáno zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících samosprávných celků.
  2. 2. V případě nutné koordinace činnosti nebo stanovisek jednotlivých odborů je koordinátorem tajemník. Stejně tak spory, vzniklé mezi odbory městského úřadu při zabezpečování pracovních úkolů řeší tajemník městského úřadu.

Čl. V.

Starosta města

  1. V čele městského úřadu je starosta města, který odpovídá za činnost úřadu v oblasti samostatné působnosti zastupitelstvu města a radě města. Je odpovědný ve smyslu zákona 320/2001 Sb., za organizování, řízení a zajištění přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly. Činnost zaměstnanců městského úřadu řídí prostřednictvím tajemníka, který je jejich bezprostředním nadřízeným .
  2. Plní obdobné úkoly jako statutární orgán zaměstnavatele podle zvláštních přepisů vůči tajemníkovi městského úřadu.
  3. Zastupuje tajemníka v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu.
  4. Přijímá opatření k připravenosti městského úřadu a příspěvkových organizací založených nebo zřízeným městem na plnění úkolů za branné pohotovosti státu a spojených s řešením mimořádných událostí (živelné pohromy, nehody, jiná nebezpečí). Hrozí-li nebezpečí z prodlení, ukládá právnickým osobám povinnost poskytnout osobní a věcnou pomoc při odstraňování následků živelné pohromy nebo jiné mimořádné události a o svých opatřeních bezodkladně informuje radu města.

 

Čl. VI.

Místostarosta

  1. Místostarosta zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti a plní úkoly svěřené mu tímto organizačním řádem. Ze své činnosti je odpovědný zastupitelstvu a radě města.

 

Čl. VII.

Tajemník úřadu

  1. Zajišťuje výkon přenesené působnosti s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny radě města nebo zvláštnímu orgánu města.
  2. Plní úkoly uložené mu zastupitelstvem města, radou města nebo starostou.
  3. Stanoví podle zvláštních právních předpisů zařazení do platových tříd a stupňů; stanoví platy všem zaměstnancům města, zařazeným do městského úřadu, sleduje platové postupy,stanovuje výši osobního příplatku, příplatku za vedení a případné odměny.
  4. Plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů vůči zaměstnancům města zařazeným do městského úřadu. Vede osobní agendu pracovníků města, uzavírá s nimi pracovní smlouvy a ukončuje je (výpovědi, dohody o rozvázání pracovního poměru, odchod do důchodu).
  5. Vydává spisový řád, skartační plán a pracovní řád městského úřadu a další vnitřní směrnice, nevydává-li je rada města.
  6. Odpovídá za zpracování návrhů právních předpisů města, zajišťuje dozor nad zákonností právních předpisů a jiných opatření orgánů města.
  7. Dbá o účelnou organizaci práce úřadu, plynulý chod jeho činnosti, ve spolupráci s vedoucími odborů připravuje pro radu města návrh organizačního řádu včetně jeho příloh.
  8. Odpovídá za celkovou personální situaci, sleduje odbornou úroveň zaměstnanců a projednává s nimi způsob zvyšování kvalifikace. 

Čl. VIII.

Úředníci

  1. Úředníci jsou začleněni do odborů.
  2. Úředníci jsou podřízeni tajemníkovi a bezprostředně příslušnému vedoucímu odboru.
  3. Vykonávají svou činnost v souladu se zákony, ostatními právními předpisy, včetně usnesení vlády ČR, směrnic a instrukcí ústředních orgánů státní správy, jakož i pracovním řádem úřadu a svou pracovní smlouvou. Konkrétní pracovní povinnosti jsou jim stanoveny v písemné pracovní náplni.

 

 

 

 

Čl. IX.

Okruhy činností jednotlivých odborů

Odbor správní

Na úseku matriky
  • vede matriku a vydává matriční výpisy z knihy narozených, zemřelých a knihy manželství
  • přijímá žádosti o uzavření manželství, organizačně zabezpečuje obřady, vydává doklady o těchto obřadech
  • vydává osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině - zasílání dokladů zvláštní matrice Brno
  • vydává rozhodnutí o změně jmen a příjmení
  • ověřuje kopie listin a podpisy na listinách dle zákona 41/93 Sb.
Na úseku správním
  • plní úkoly organizačního zabezpečení voleb do zastupitelských sborů všech stupňů včetně voleb komunálních a referenda, vyhlášeného místního referenda a realizaci jeho výsledků podle platných zákonů, nařízení a směrnic
  • vede evidenci přestupků a zajišťuje přestupkové řízení u přestupků proti veřejnému pořádku, proti občanskému soužití,  zajišťuje přestupkové řízení v rámci přenesené působnosti
  • vede evidenci obyvatel v obci, vede ohlašovnu a evidenci pobytu občanů v obci, zajišťuje organizační záležitosti sčítání lidu, uložené výkonem státní správy
  • vede evidenci čísel popisných
  • zajišťuje agendu vydávání občanských průkazů a pasů , dle příslušných právních předpisů
  • vydává rozhodnutí o zrušení trvalého pobytu
  • ověřuje žádosti o vydání osvědčení o státním občanství a vede evidenci odeslaných žádostí
  • ověřuje žádosti o výpis z trestního rejstříku a vede evidenci odeslaných žádostí
  • vede podatelnu, výpravnu a spisovnu, koordinuje spisovou službu úřadu včetně skartačního řízení, zabezpečuje rozmnožování spisového materiálu
  • plní funkci sekretariátu starosty a tajemníka
  • zabezpečuje tiskopisy a ostatní materiál pro výkon administrativních prací městského úřadu
  • zabezpečuje vnitřní vybavení a technické potřeby MěÚ
  • obsluhuje úřední desku a informační tabule
Na úseku personálním
  • vede osobní agendu pracovníků MěÚ včetně prací spojených s přijímáním a propouštěním pracovníků
  • provádí a eviduje všechny změny pracovních smluv
  • eviduje docházku a čerpání dovolených

 

Na úseku finančním
  • sestavuje návrh rozpočtu v souladu s požadavky a potřebami města dle podkladů jednotlivých odborů městského úřadu a finančního výboru a zajišťuje jeho projednání zastupitelstvem města a jeho zveřejnění
  • zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu, navrhuje odůvodněné změny v rozpočtu v závislosti na změnách v příjmové a výdejové části
  • sleduje skutečné plnění příjmů a výdajů rozpočtu, zabezpečuje rozpočtová opatření
  • provádí měsíční rozbory plnění rozpočtu a navrhuje opatření
  • zpracovává vyúčtování hospodaření za uplynulý rok, zajistí jeho přezkoumání okresním úřadem nebo auditorem a jeho zveřejnění
  • zabezpečuje platební vstup s peněžními ústavy, zajišťuje zaúčtování všech účetních dokladů v požadovaných termínech
  • účetně zpracovává příjmy a výdaje města
  • zabezpečuje měsíční proúčtování pokladny
  • zabezpečuje výplatu mezd do 10. následujícího měsíce
  • provádí kontrolu a likvidaci vyúčtování cestovních nákladů pracovníků MěÚ
  • zabezpečuje výběr finančních prostředků na veškeré hotovostní platby MěÚ včetně výplaty mezd; zabezpečuje odvod hotovosti na účet
  • vede pokladní deník s rozúčtováním všech příjmů a výdajů podle druhů
  • zabezpečuje nákup cenin a zodpovídá za hospodaření s nimi
  • má hmotnou odpovědnost za finanční prostředky městské pokladny
  • zajišťuje evidenci a výběr místních poplatků
  • vydává rybářské lístky
  • eviduje a sleduje včasné úhrady nájemného z nebytových prostor MěÚ; provádí zúčtování ostatních nákladů dle uzavřených smluv
  • eviduje zúčtovatelné tiskopisy k používání městského úřadu
Na úseku sociálních věcí
  • doporučuje a zpracovává podklady pro pečovatelskou službu, doporučuje umístění občanů do domova s pečovatelskou službou
  • sleduje životní jubilea starších občanů města, zajišťuje pro ně gratulační, případně dárkové akce - vše se souhlasem jubilantů

Odbor výstavby

Na úseku správy majetku města
  • zabezpečuje správu, opravy a údržbu nemovitého i movitého majetku města
  • zabezpečuje opravy a údržbu veřejných budov v majetku města, zabezpečuje opravy a údržbu školních budov 
  • zabezpečuje opravy a údržbu veřejných prostranství, komunikací a chodníků na území města
  • zabezpečuje údržbu zeleně, dohlíží na využívání nezastavěných pozemků na území města 
  • je odpovědný za řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku města a provádění jeho inventarizace
  • předměty a materiál navržený k vyřazení dává k posouzení likvidační komisi,
  • dozírá na řádnou funkci sítí - veřejné osvětlení, kanalizace, vodovody, plynovod, včetně jejich zavedení rozšíření a modernizace a u správců příslušných sítí zabezpečuje jejich řádný stav a funkci
  • dohlíží na využívání veřejných prostranství, povoluje překopy komunikací a cest
  • eviduje žádosti na prodej a pronájem nemovitého majetku města, předkládá je se všemi náležitostmi zastupitelstvu nebo radě města
  • zabezpečuje podklady pro zpracování smluv na pronájem a prodej nemovitého majetku města - pozemky, stavby, nebytové prostory, zajišťuje dodání všech příslušných podkladů a stanovuje podmínky, eviduje tyto dohody a smlouvy
  • předkládá podklady pro sestavení rozpočtu příslušných kapitol, dohlíží na jeho plnění a v případě potřeby předkládá návrhy na jeho změny finančnímu výboru
Na úseku bytovém
  • zajišťuje provedení oprav a údržby bytového fondu
  • kontroluje fakturace a výdaje na provozní údržbu a opravy bytového fondu
  • vyhotovuje na základě rozhodnutí rady smlouvy o pronájmu městského bytu
  • sleduje včasné uvolňování bytů a odpovídá za včasné přidělení bytů
  • na úseku bytového hospodářství zajišťuje i další činnosti, vyplývající z platných zákonů, vyhlášek a směrnic
Na úseku investiční činnosti
  • zajišťuje investiční činnost při opravách a rekonstrukcích majetku města
  • organizuje výběrová řízení pro výběr dodavatele projekčního řešení nebo jeho zpracovatele a dodavatele stavby
  • vykonává investorskou činnost ve fázi přípravy, realizace a předání staveb
  • připravuje podklady pro jednání výborů, komisí, rady města a zastupitelstva

 

Stavební úřad

  • připravuje a zabezpečuje územně-plánovací doklady, perspektivní a dlouhodobou koncepci výstavby města
  • eviduje záměry stavebníků podléhající ohlašovací povinnosti a sděluje jim případné námitky
  • vede řízení a vydává povolení na umístění reklamních a informačních zařízení
  • nařizuje vlastníkům odstranění všech staveb postavených v rozporu se zákonnými předpisy
  • přiděluje čísla popisná po kolaudaci staveb; kopii předává pracovnici vedení evidence obyvatel
  • zabezpečuje rozhodování podle zákona číslo 50/1976 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů,
  • vyměřuje správní poplatky za úkony ve státní správě, které jsou příjmem města,.
  • eviduje stavby, stavební povolení a rozhodnutí včetně právních mocí rozhodnutí
  • eviduje demolice a kolaudace
  • archivuje projektové a stavebně -správní dokumentace povolených staveb

 

 

Čl. X.

Vnitřní vztahy mezi odbory, součinnost a zásady vzájemné spolupráce

  1. Odbory jsou povinny v rozsahu své působnosti vzájemně spolupracovat a poskytovat si informace o úkolech, které plní, vydávat stanoviska a posudky potřebné pro ostatní odbory, projednávat s nimi záležitosti týkající se úkolů spadajících do jejich kompetence.
  2. Spolupráce mezi odbory se uskutečňuje na úrovni tajemníka, vedoucích odborů a úředníkůjednotlivých odborů formou ústních dotazů, písemných stanovisek a porad.

 

 

 

Všechny odbory spolupracují zejména:

  • při sestavování rozpočtu, provádění jeho rozpisu a při zabezpečení kontroly ve smyslu zákona 320/2001 Sb., o finanční kontrole
  • při plnění příjmové stránky rozpočtu
  • při včasném vyřizování úhrady faktur
  • při provádění inventarizace majetku města
  • při evidenci finančních dotací městu
  • ve věcech majetku a investic města
  • ve věcech nakládání s majetkem města
  • při evidenci smluv uzavřených městem a právnickými osobami, příspěvkovými organizacemi, jejichž zřizovatelem je město
  • při řešení materiálně technického vybavení pracovišť
  • v otázkách péče o zaměstnance, bezpečnosti práce a požární ochrany
  • při přípravě zasedání rady a zastupitelstva města a při kontrole plnění jejich usnesení
  • při zajišťování vedení spisové agendy v souladu s platným spisovým a skartačním řádem
  • při organizaci voleb, sčítání lidu a referenda na území města

 

Všichni zaměstnanci odpovídají zejména za:

  • úplnost movitého a nemovitého majetku vedeného dle inventárních seznamů a odpovídají za hospodaření s tímto majetkem a jeho ochranu
  • hospodaření s finančními prostředky dle schváleného rozpočtu z hlediska dodržování zásad hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti a za dodržování rozpočtové a finanční kázně
  • zpracování dílčích pololetních a ročních rozborů hospodaření na svěřeném úseku
  • kontrolní činnost ve svěřených oblastech působnosti, o závažných poznatcích z kontrolní činnosti informují tajemníka
  • organizaci a způsob vedení spisové agendy v souladu s platným spisovým a skartačním řádem
  • dodržování zvláštních předpisů při práci s utajovanými skutečnostmi

Čl. XIII.

Závěrečná ustanovení

  1. Organizační řád Městského úřadu Rychnov u Jablonce nad Nisou byl schválen radou města dne 29.3.2017 a nabývá účinnosti 1.4.2017.

 

Bc. Tomáš Levinský                                                                                Mgr. Jan Tomsa

      starosrta                                                                                               tajemník MěÚ

Diskuze

Diskuze k článku není povolena!

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.