Diskuze k článku
04. 09. 2012 14:49
http://www.rychnovjbc.cz/clanek.php?clid=4045
Reagovat
karel
21. 09. 2012 21:57
Hrůza To se jen tak nevidí, chlubit se tak nešťastným řešením. Vydláždit betonem místo zeleně a nazvat to park?! Doufám , že zastupitelstvu někdo poradí, že i zbývající trocha zeleně vlastně překáží a je jí nutno odstranit. Do diskuze zastupitelů posílám námět, že v takto zoškliveném prostoru už chybí jen socha se starostou.
Reagovat
Daniel. P
22. 09. 2012 20:30
Cele reseni je mirne a to hodne mirne receno nestastne. "Libi se mi" skatulky zastupitelu... ani jeden s rukou nahore se zde nevyadril... ja osobne to ani necekal :/
Reagovat
František Chlouba
24. 09. 2012 15:02
Ono není divu, že se zde zastupitelé nechtějí vyjádřit. Běda, kdyby v tomto víru "mírně, a to hodně mírně" vedených příspěvků náhodou někdo zvolené řešení obhajoval. Z diskuze v obou linkách všechno nasvědčuje tomu, že žijeme v betonovém městě, kde poslední zbytek zeleně na náměstí zlikvidovali nabubřelí mocipáni. Nevím jak vy, ale já tu pořád vidím ohromné množství zeleně, se kterou si často moc nevíme rady (třeba ty přerostlé stromy hned vedle Tilie). Kromě toho ona ta betonová plocha vypadá mohutně, protože je čestvě udělaná a okolo jsou zatím jen hromady hlíny. Až to bude upravené, okolí zatravněné, na ploše lavičky a okolo stromky, bude to přeci jen příjemnější pohled. V podstatě jsme jen vydláždili logické pěší koridory včetně výšečí, které by jinak ty koridory vytvořily. A snažili jsme se přitom vyhnout situaci z východní části náměstí, kde se povedlo postavit zelený ostrov přímo do nejčastěji využívaného směru. Nemůžu si pomoci, ale ty silácké reakce mi připadají stejné, jako když někdo hodnotí estetiku domu podle hrubé stavby.
Reagovat
Daniel P.
24. 09. 2012 17:11
Myslim, ze se zde nejedna o zelen, ale prave o beton. Myslim, ze uprava puvodniho parku by byla mnohem snazsi, estetictejsi, levnejsi atd. atd. Nevim co s resenim maji spolecneho stromy u Tilie. Co se silackych reakci tyce, tak si taky moc jisty nejsem. Zatim jsem se nesetkal s nazorem, ktery by tuto verzi obhajoval. No, ale asi je to vec pohledu a nazoru. Dle toho meho se o park nejedna.
Reagovat
Martin
25. 09. 2012 23:36
Obvykle se tu vůbec nevyjadřuji, ale tohle mi tak nějak nedá.
Do puntíku souhlasím s panem Danielem. Z parku vytvořit betonový veřejný prostor, což bude ten ten správný název pro zmiňovaný logický pěší koridor, je opravdu nerozumné, neekonomické, neestetické a dle mého subjektivního názoru i nemoderní. Podobně mi stály vlasy na hlavě když byla za kostelem zbudována jakási atletická dráha a děti tam chodily s učitelem tělocviku běhat po zesnulých. Tenkrát to byl také nápad hodný řádu Zlatý logický běžecký koridor. Ten nynější mi to vskutku hodně připomíná. Něco takového bych v současné době už nečekal. Ničíme něco, co tu bylo už dávno před námi všemi co tu jsme a mohlo v rekultivované esteticky přijatelné podobě být dál a nikomu by to nevadilo. Ba naopak. Zeleně není nikdy dost. A myslím že problém se stromy vedle Tilie je úplně jiný a do této diskuze moc nepatří. I když se obávám, že i tam nastane brzy doba betonová. Sportoviště a dětské hřiště vytlačujeme na periferii, co možná nejdál od centra a centrum se místo například právě pořádného dětského hřiště s kvalitním nekamenitým povrchem jako mají jiná hřiště v okrese mění v betonový odkaz dalším generacím. Vždyť většina z nás si ještě pamatuje na náměstí místo pavlače kurty nebo v zimě hokejové hřiště. Kde je? Odešlo s dobou? Nebo s penězi investorů? Kolik už město stálo dvakrát přestěhovat tenisové kurty? Kde si tu děti od té doby v zimě zabruslí, když kurty jsou v místě bez vody? Vidím v Rychnově spoustu pozitivního za ty léta, ale taky spoustu špatných rozhodnutí. A tohle mezi ně bohužel patří.
Reagovat
ALICE
26. 09. 2012 08:08
OTÁZKA PRO ZASTUPITELSTVO PROSÍM VÁS LIDIČKY NELZE S TOU BETONOVOU PLOCHOU JEŠTĚ NĚCO UDĚLAT ? PŘECI V TOMTO STAVU TO NEMŮŽE ZŮSTAT! ASPOŇ ZMENŠIT TŘEBA. NEJSEM URČITĚ JEDINÝ ČLOVĚK, KTERÝ BY TO HODNĚ KVITOVAL.
Reagovat
26. 09. 2012 15:13
Až budou zase příště něco vymýšlet, neměli by se nejdřív zeptat občanů, kteří kolem toho chodí a musí na to několikrát denně koukat? Z radnice na to asi moc vidět není...
Reagovat
26. 09. 2012 16:03
Proč je tam zas kříž? Nestačí jeden na sousední ploše???
Reagovat
František Chlouba
26. 09. 2012 16:05
No, upřímně, já bych tady taky uměl nasekat několik nepodepsaných, kteří by to obhajovali. Ale jednak jsem o tom s mnoha lidmi hovořil mnohem dřív, než se to vůbec začlo vymýšlet, a jednak kolem toho chodím denně, i když to z radnice není vidět. A vidím, že po tom chodí lidé a netváří se nespokojeně, nekroutí hlavami a neděsí se. Dokážu pochopit, že se to někomu nelíbí, i když posuzovat estetiku v tomto stadiu je předčasné. Ale zatím jsem kromě argumentu, že je tam moc betonu, jiný neslyšel. Možná ten stačí, kdo ví. A pojetí krásy je dost relativní na to, abychom kvůli tomu vybourali pár metrů čterečních čerstvě položené dlažby, která ještě ani nedostala příležitost se nechat zažít.
Reagovat
František Chlouba
26. 09. 2012 16:42
No, upřímně, já bych tady taky uměl nasekat několik nepodepsaných, kteří by to obhajovali. Ale jednak jsem o tom s mnoha lidmi hovořil mnohem dřív, než se to vůbec začlo vymýšlet, a jednak kolem toho chodím denně, i když to z radnice není vidět. A vidím, že po tom chodí lidé a netváří se nespokojeně, nekroutí hlavami a neděsí se. Dokážu pochopit, že se to někomu nelíbí, i když posuzovat estetiku v tomto stadiu je předčasné. Ale zatím jsem kromě argumentu, že je tam moc betonu, jiný neslyšel. Možná ten stačí, kdo ví. A pojetí krásy je dost relativní na to, abychom kvůli tomu vybourali pár metrů čterečních čerstvě položené dlažby, která ještě ani nedostala příležitost se nechat zažít.
Reagovat
František Chlouba
26. 09. 2012 16:43
Pardon. To byl omyl starce, ne snaha opakovat to, aby se to stalo pravdou.
Reagovat
Daniel P.
26. 09. 2012 18:03
Ja s Vami nemohu souhlasit pane Chlouba. Konecne stadium (vami zminovany zarust) rozsah betonove plochy rozhodne nevyresi. Osobne si myslim, ze reseni bude obdobne jako u namesti, kde je vpodstate par stromecku. A co se tyce toho vymysleni... rad bych se zeptal kdo cely projekt "promyslel", kdy se cela vec dostala na verejnost (ja osobne jsem celou zalezitost zaznamenal az po pokladce zamkove dlazby) a jaky byl duvod totalniho zruseni puvodniho parku a uvedeni ho do dnesni podoby s pohledu vyhod, estetiky, vyuzitelnosti atd.
Reagovat
František Chlouba
27. 09. 2012 10:05
Souhlasit se mnou nemusíte. Kvůli tomu to sem ostatně nepíšu. Jen nechci, aby to vypadalo, že jsem udělal průser a teď ho chci přejít mlčením. Protože já to za průser nepovažuju. Konečné řešení nezmenší plochu fyzicky, ale opticky, tak jako nová dlažba a hromady hlíny okolo plochu opticky zvětšují. Zajímavé je, že u východní části náměstí si nikdo na velikost betonové plochy nestěžoval, přesto, že je podstatně větší. než ta nová, západní. Pokud se ptáte, kdo projekt "promyslel", tak se snažíte manipulovat, a to se mi, přiznám, nelíbí. Mohl bych uvést několik lidí, kteří se účastnili návrhů. Ale těmi uvozovkami jste je odsoudil do role dementů, kteří nepochopí, co se lidem líbí. Takže se dále této manipulativní diskuze nebudu účastnit, stejně tak, jako nebudu odpovídat na sugestivní otázky ohledně "důvodu totálního zrušení..." atd.
Reagovat
Alice
27. 09. 2012 10:49
Proč se tu jen "hádáte" Nebylo by lepší začít komunikovat s "lidem" a vymyslet nějaké řešení ? Doladění parku nic nezmění na té promiňte hnusné betonové ploše - nazývané parkovištěm. Chápu lidé si časem zvyknou na vše i na tento park, ale proč bychom měli zase mlčky přejít něco tak zvláštního ? Pane starosto necháme tam tu dlažbu a počkáme až se lidičky uklidní, nebo se budeme snažit ještě o změnu ? Děkuji
Reagovat
František Chlouba
27. 09. 2012 11:16
Omlouvám se. Ještě jednou, ale už opravdu naposledy. Za starých časů se popisoval následující rozdíl mezi lidem a lidmi. "Náš lid radostně pracuje, aby vybudoval lepší a spravedlivější komunistickou společnost, zatímco lidi na to zpravidla serou." Omlouvám se slabším náturám. Já žiju mezi lidmi, denně s nimi mluvím a většinou mi za chyby nadávají z očí do očí. Nebudu komunikovat s lidem, který radostně pracuje atd. A s tou manipulativní diskuzí bych se opakoval. Pokud máte zájem o změnu, stačí, když ji navrhnete a přesvědčíte osm zastupitelů o její vhodnosti.
Reagovat
Přemysl Bošek
27. 09. 2012 13:59
A byl by velký problém rozebrat kupříkladu střed toho parkoviště ?? tím by mohla vzniknout zatravněná plocha .
Reagovat
Daniel P.
27. 09. 2012 17:32
Citujete me vety, Tudiz i ja budu citovat Vase. Cituji:Zajímavé je, že u východní části náměstí si nikdo na velikost betonové plochy nestěžoval, přesto, že je podstatně větší. než ta nová, západní.... Takze potvrzujete, ze se o park nejedna. Jsem rad, ze jsme alespon toto vyresili. Dale... do role dementu jsem nikoho nestavel a nestavim. Uvozovky jsou tam prave i z duvodu, ktery jste opet potvrdil a to: nekomunikace s verejnosti, presneji receno nepochopeni. Ja si opravdu myslim, co myslim VIM ze vetsine Rychnovaku se tohle reseni nelibi. Diskusi taky koncim, nema to vidim smysl. Budu jen doufat, ze bude lepe.
Reagovat
Marta
27. 09. 2012 18:29
Ale jedna věc se povedla a to, že se dá chodit po chodníku a ne v hlubokých kalužinách a v zimě za sněhu v půlce silnice v té zatáčce. Tohle je i pro děti, které chodí do školy či ze školy samy, vhodnější a povedené. Ale je fakt, že i můj 6letý syn se ptal, pro koho je to parkoviště :o)
Reagovat
Jana
27. 09. 2012 20:33
Asi by nebylo do věci instalovat informační značky, že se jedná o park. Dnes v cca 18.00 hod. bylo v "parku" zaparkováno (jaká je to zvláštní shoda slovního základu) auto s cizí SPZ. "Cizinec" zřejmě nepochopil....
A mimochodem, proč my, ostatní lidé (pro pana starostu), můžeme kácet dřeviny roustoucí mimo les pouze na základě odsouhlasené žádosti a to v období vegetačního klidu (říjen až březen)?!?
Reagovat
Alice
28. 09. 2012 18:34
Škoda, že se opravdu nekouká na nás ostatní. Více už tedy taky psát nebudu. Dostali jsme naservírováno, musíme příjmout. o((( V podstatě stejný nápad rozebrat kousek dlažby, ale bohužel. Kritizovat naše vedení se nemá. Omlouvám se tedy, že jsem vůbec něco napsala.
Reagovat
přemysl
28. 09. 2012 20:11
tak si prostě jen všichni zyknou na nový park (stejně nám nic jiného nezbývá),stejně jako na vše.
Reagovat
domorodec
28. 09. 2012 20:33
...tak co nám zbývá, snad jen jim to spočítat při volbách, když na nic neslyší, nevidí tu zrůdnost ... vyzívám členy zastupitelstva ať se laskavě vyjádří...opravdu jste pro toto všichni zvedli ruku?!?... nebo jak to vlastně funguje s tím schvalováním a kolik to bude stát ??...zvažuji petici za zastavení tohoto arogantního projektu a připuštění diskuse nad konečným řešením .
Reagovat
raději nikdo
28. 09. 2012 22:20
slova RYCHNOVSKÉ PRAVICE "Je úkolem zastupitelů pečlivě naslouchat přáním občanů a podle svého nejlepšího svědomí se snažit splnit ta, která přinesou nejvíce užitku všem. V tomto smylu chceme pracovat. Je na vás, abyste posoudili, kdo z nás je ochoten a schopen naslouchat."
:DDDD
Reagovat
29. 09. 2012 12:26
Oni ví proč se nevyadřují. Jsou zalezlí v písku. Ono to časem pomine. Ale pokud chcete, můžete podat protest na město. Oni vás rádi vyslyší. Hahahaha... socialismus v novodobem duchu.
Reagovat
Rychnovák
29. 09. 2012 17:43
Proč si stežujete?? Nikdo přes park nešel aniž by kýval hlavou v nesouhlasu, takže vše je v pořádku a jede se dál.
Reagovat
Jaromír
01. 10. 2012 11:56
Ani mě se tento prostor moc nelíbí.Na můj vkus je tam moc betonu a málo zeleně.Ale,zamyslel se někdo nad tím,kam poteče veškerá voda z této betonové plochy při dešti?Sklon celé plochy je směrem k pavlačáku a tak se všechna voda bude hromadit tam.Tudíž chodník mezi Oázou a Besedou bude pod vodou.Nebo je to jenom "nedodělek"?
Reagovat
Martin Dědek
11. 10. 2012 18:31
Brigada Pane starosto, když zajistíte přistavení a odvoz palet, jsem připravený pomoci s rozebráním té nesmyslné a opravdu nevzhledné dlažby. Kdyby se dlažbu nepodařilo vrátit zpět dodavateli, mohl by jste si s ní "zkulturnit a prosvětlit" vlastní zahradu. Pokud máte pocit, že se nová úprava většině líbí, nešel be přez web udělat jednoduchý průzkum "líbí/nelíbí/nemám názor"? Měl by jste své stanovisko podpořené plebiscitem a nemusel by jste se s tím víc trápit.
Reagovat
Přemysl Bošek
11. 10. 2012 19:47
také se připojím
Reagovat
Daniel P.
12. 10. 2012 07:05
Pruzkum je v teto chvili celkem zbytecny. Obhajoba a argumenty PRO jsou navic tzv. hovorici za vse.
Reagovat
14. 10. 2012 02:39
Zas jenom tupé myšlenky o velkomyslných peticích a debilních brigádách. Opravdu bravo hoši! A všiml si někdo, že si tam hrají děti a pro maminky s kočárky je to záchytný bod, kde při procházce rády posedí a pokecají? Přijde mi, že většina návštěvníků, kteří sem přispívají je opravdová elita demence. Asi vám bylo příjemnější civět na soubor vožralejch vymaštěnců. Ještě by mě zajímalo, kolik z vás se v parku bylo třeba posadit nebo prohlídnout si park z blízka? Ale to na to chytráci nemáte čas co? Akorát sednout ráno do auta, jet do rachoty a večer zas domu. A určitě vás šíleně deprimuje, že jezdíte kolem něčeho nového, co je vidět na první pohled z okýnka a narušuje to vaše stereotypní životy.
Reagovat
15. 10. 2012 21:18
Ano, máte pravdu. Ale tady jde o to, že do slova "parku" to má hodně daleko. Protože "park" má většina lidí v podvědomí jako cosi spíše zeleného. Už od začátku se tomu mělo dát jiný název a možná by se to tak neřešilo. Ale všichni čekali prostě "park".
Reagovat
spoluobčanka
16. 10. 2012 06:57
Jak to tu už někdo psal, tak mi to přijde jako doba betonová. Proč další vybetonovaný plac? Ale to bych se opakovala..taky si myslím, že by tam mělo být více zeleně.
Reagovat
J.Stuchlík
16. 10. 2012 11:04
Dobrý den všem,
více lidem se park nelíbí a mají právo to vyjádřit. Každý nejlépe jak umí. Nevidím tedy důvod proč by jim kdokoli měl nadávat do dementů, navíc se skryt za anonym.
Nepadlo tu, nebo jsem špatně hledal. Proč byla zvolena tato verze? V čem jsou její přednoti oproti zeleni? Argument, není zázemí pro ty co nesmí do besedy, omlouvám se, neberu.
Naopak padlo tu, že park, osobně bych spíše zastával jméno park-oviště, není dobře vyspádován. Byl jsem se tam podívat a myslím, že ten hlas má pravdu. Při přívalových deštích poteče voda proudem po cestičce směrem k pavlačovému domu. Určitě by stálo za to prověřit.
Za další, pane starosto, nevím jak se postavit k argumentům "na jedné straně je hodně betonu a nikomu to nevadí tak proč vám to vadí na druhé straně" a "čtu jen to, že je tam hodně betonu". Jak to myslíte, pokud ještě najdete chuť tu číst a odpovědět. Na jednu stranu vaši nechuť chápu...nikdo si nenechává rád nadávat.
Díky za odpovědi
Reagovat
František Chlouba
16. 10. 2012 12:37
Víte, ono se lidem, kteří mají na náměstí mále zeleně, těžko vysvětluje, v čem vidím přednosti tohoto řešení. Prostě byla zvolena tato verze a težko přistoupit na nabídky typu "brigádně to rozebereme a vemte si to domu na dvůr". Někomu se zvolené řešení nelíbí, někomu líbí. Mně osobně připadá slušné, čisté a účelné. Jinak pokud chcete vyčítat anonymům neslušné výrazy, tak upozorňuji, že tyto se vyskytují na obou stranách barikády.Pokud jde o vodu, tak už jsem tuhle věc řešil s BD Beseda. Osobně nejsem toho názoru, že hrozí zatopení cesty do Besedy a stékání k domu. Nicméně jsem slíbil, že budu situaci sledovat a pokud se ukáže obava oprávněná, tak máme připravené jednoduché řešení odvodu vody do Mohelky. Akorát ho nechci dělat "pro jistotu", když jsem přesvědčen, že nic nehrozí. A co se týče mých argumentů, není nic jednoduššího, než vytahat ty argumenty z kontextu a říct, že jim nerozumíte. Prostě je to tak, že máte jiný názor a tudíž mému nerozumíte. To chápu. A nic s tím nenadělám. Zanedlouho se objeví na stránkách návrh jedné zahradnické firmy na (s prominutím) parkové úpravy prostoru, tedy osázení stromy a keři. To není proto,že bych se kál. Takový postup byl naplánován od začátku. Uvidíme, jestli se vám to bude více zamlouvat. Jinak nechuť číst a odpovídat nemám proto, že bych nezkousnul nadávání. Na to jsem si už dávno zvykl a ostatně komu by lidi měli nadávat, když ne starostovi. Čtu to všechno, ale odpovídat na většinu příspěvků dost dobře nejde, i kdyby byly podepsané. Pokud si je nezaujatě přečtete, tak to pochopíte.
Reagovat
Tomáš Hofrichter
16. 10. 2012 15:51
proč jsem byl pro Dobrý den pane Stuchlíku a ostatní neanonymní a věcně diskutující,
už stokrát jsem si slíbil, že do těchto diskusí přispívat nebudu, protože se zpravidla záhy obracejí v iracionální osočování s argumenty nevalné hodnoty. Ale na druhou stranu proč na rozumný příspěvek neodpovědět.
Při projednávání nové podoby západní části našeho náměstí bylo předloženo několik návrhů řešení. To, které se nakonec většinovou vůlí zastupitelů vybralo, po mém soudu logicky dotváří střed města. Centrum se otevřelo směrem k Oáze, k drogerii a dalším obchodům, kam lidé často směřují. Náměstí je nyní symetrické podle hlavní ulice. Námitka, že je v centru málo zeleně se mi nezdá opodstatněná. Vždyť v předchozím stavu byl nově upravený prostor jistě zelenější, ale rozhodně nesloužil lidem lépe než dnes. Navíc, jeho současná podoba ještě není konečná, schází plánované osázení travnatých ploch stromy a keři.
Často také zaznívá argument, že tohle přece není „park“. No sám nevím, kde je hranice mezi parkem a např. pěší zónou nebo, jak někteří píší, betonovým monstrem. Je ale třeba jednoznačně přiznat, že zvolená přestavba centra města mohla být ze strany vedení města lépe komunikována s veřejností, aby tolik nezáleželo na onom slovíčku, které pro jeho novou podobu budeme používat. Myslím, že by zveřejnění budoucí podoby parku před jeho vlastní realizací, bývalo bylo na místě. Tedy abychom tomu správně rozuměli. Jeho podoba byla volně dostupná na webu v sekci materiálů pro zastupitele. Je ale jasné, že tam málokdo hledá. Plán rekonstrukce se prostě ve zpravodaji objevit měl. To je, jak doufám, naše poučení pro příště.
Podtrženo sečteno. Je asi přirozené, že zvolené řešení má své zastánce i odpůrce. Jen, jako obvykle, jsou odpůrci hlasitější. To však nutně neznamená, že je jich více.
Reagovat
Nespokojený občan
17. 10. 2012 13:28
Pane Hofrichtere, pokud se na místo zajdete podivat, pochopíte rozdíl mezi zelení a betonem. Doporučoval bych také mrknout na stránky jiných obcí a jejich rešení v podobných případech. Pokud ani tohle nezabere tak uz tedy opravdu nevím. Co se týče komunikace, tak ta (jak jsem zjistil) neprobíhala tak úplně v pořádku ani mezi těmi, kteří zasveceni být měli. Tak nám tady prosím nemažte med okolo úst.
Reagovat
Martin Dědek
18. 10. 2012 21:20
Pane Hofrichtere jste tedy přesvědčený, že většině občanů se nová úprava líbí? A byl byste ochotný přehodnotit svůj postoj, pokud by se prokázal opačný stav věci a zasadit se o nápravu, která by podobu náměstí více přiblížila přání obyvatel? Mohl bych udělat průzkum „na ulici“ pro lepší orientaci zastupitelů. Oslovení přibližně 200 respondentů by se dalo zvládnout. Samozřejmě by to nebyla příliš přesná statistika, nicméně více relevantní než holá argumentace v tété diskusi. K potvrzení důvěryhodnosti by stačila přítomnost Vámi vybraného sekundanta.
Argumenty pro stávající podobu parku stojí na opravdu vratkých základech. Co se týká boje proti alkoholismu, tak by se jednalo o světový unikát, kdy alkoholici došli k nápravě betonováním veřejných ploch a kácením stromů. Pokud by se tito přemístili např. na hřbitov, použije zastupitelstvo opět tuto osvědčenou zbraň?
Dále argumentujete, že se podařilo dotvořit logický střed města a dosáhnout jakési symetrie. Kým byla tato symetrie poptávána? Nebo ještě lépe, kým byla postrádána? Toto zdůvodnění nemůže obstát už vůbec.
Reagovat
Tomáš Hofrichter
19. 10. 2012 06:21
Dobrý den pane Dědku.
Od doby, kdy jsem proti současné podobě náměstí zaznamenal první hlasité námitky, se snažím lidí ve svém okolí ptát, co si o tom myslí. Odpovědi jsou různé, ale skutečně převažují neutrální nebo kladné.
Chápu, ale že na to nemusí být jednotný názor a jistě by bylo zajímavé vědět, jak je to doopravdy. Proto navrhuji následující postup:
1. Počkat na konečnou podobu tohoto řešení
2. Zjistit relevantně názor obyvatel. Zde se nabízí např. již navrhovaná petice, protože tam se nejlépe pozná kolik má toto řešení skutečně odpůrců.
3. Případné další úpravy napřed vizualizovat ve vhodné počítačovém programu a zveřejnit, aby se po jejich provedení neozval zase někdo jiný, že je to takto špatně.
Reagovat
Lucie K.
19. 10. 2012 21:22
Dobrý den, mě by zajímalo, proč se nezanechal chodník kolem parku, a jak to bude v zimě s údržbou sněhu...? Doufám, že se bude frézovat aspoň pěšinka přez park aby se nemuselo chodit po silnici.Děkuji
Reagovat
Martin Dědek
19. 10. 2012 21:29
Já naopak ve svém okolí nezaznamenal ani jeden pozitivní ohlas. To ale nyní nechme stranou. Ochota k petici je chválihodná, ale aby Vám bylo možné uvěřit, že nejde jen o taktizování a utahání oponentů, bylo by dobré stanovit jasná pravidla a termíny. Může tedy zastupitelstvo nebo pan starosta konkretizovat následující?
1) Termín, ke kterému bude veřejnosti představena finální plánovaná podoba parku(náměstí). Přesněji řečeno vizualizace této plánované podoby.
2) Minimální požadovanou prodlevu mezi zveřejněním vizualizace a zahájením podpisové akce, která bude požadovat redukci rozsahu zpevněné plochy.
3) Minimální počet petentů, který bude zastupitelstvo zavazovat ke konání v souladu s textem petice.
Všechny tyto body by bylo dobré co nejdříve vyjasnit, protože další polemiky bez nich budou jen mlácením prázdné slámy. Petice je institut chválihodný, ale velmi slabý. Státní orgán má bohužel povinnost petici pouze přijmou, ale nikterak není nucen se k ní vyjádřit a tím spíš ji nemusí vyslyšet. Pokud by to snad napomohlo rychlejšímu vyřízení, mohu tento text formou otevřeného dopisu přeposlat ostatním zastupitelům.
Reagovat
vevon
22. 10. 2012 09:37
Pokud je to park,měl by zde platit zákaz volného pobíhání psů.Třikrát jsem tudy prošla a bohužel dvakrát z toho jsem viděla psa ,který vykonává svoji potřebu u keře za lavičkami.
Reagovat
J.Stuchlík
22. 10. 2012 10:08
Dobrý den,
děkuji vám oběma (p.Chloubovi a p.Hofrichterovi) za odpovědi. Názorů je jak se zdá hodně a pro představu jak se lidem nové tvář centra líbí/nelíbí (tady se shodnu s panem Dědkem, že pozitivní hodnocení jsem osobně neslyšel, ale četl jeden pozitivní názor tu) bych volil jak petici (která bude vždy "citově" zabarvená podle jejího zadavatele a nebo příliš obecná) tak i společné setkání zástupců vedení s občany, kde dokáže každý reagiovat přesně a okamžitě podle vývoje diskuze. Z jiného pohledu bude mít případné negativní vyjádření a volání po změně vliv jestliže už je z větší části úprava hotová? Rád se zúčastním případného výše zmíněného setkání, pokud se rozhodnete ho udělat. Psaní zpráv vede nejvíce jen k dalšímu psaní zpráv :). Přeju příjemný den.
Reagovat
Alice
22. 10. 2012 10:43
Zákaz parkování Dobrý den, neustále se v "parku" parkuje, řidiči jaksi nepochopili, že se jedná o park. Bylo by možné dodat značky o zákazu parkování, v co nejkratším termínu ? Myslí, že to je velmi potřebná věc.
Reagovat
Martin
22. 10. 2012 23:52
Zákaz parkování No ono to totiž ze všeho nejvéc jako parkoviště vypadá. Pochopili to ihned i návštěvníci poutě :-D Úsměvné ale nikoliv směšné.
Reagovat
MJ
23. 10. 2012 00:29
Petice Možná má pan starosta pravdu a možná ne.
Hlasovat můžete anonymně. Zjistíme, jestli jsou tu opravdu jen kladné ohlasy, nebo máme i ty negativní a zda jich není většina.
http://www.petice24.com/nechceme_betonove_namsti
Reagovat
Klára Kalinová
23. 10. 2012 09:05
K petici Tato petice přece nemůže problém řešit?! Kolik hlasů má stačit? Kolik lidí má přístup k internetové petici? Jak je zabráněno opakovanému hlasování? Jednak by se mělo počkat, až nová plocha bude finálně osázená a pak se teprve ptát občanů zda jsou žádoucí další úpravy - anketa ANO/NE na jasnou otázku, či nový návrh. Vždyť všechno něco stojí a zbrklé přestavby také.
Reagovat
Tomáš Hofrichter
23. 10. 2012 10:02
Naprosto souhlasím s paní Kalinovou. Pokud má být petice relevantním podkladem pro rozhodování zastupitelů, je třeba, aby se k problému vyjadřovali lidé, kterých se týká, tedy občané Rychnova. Ne aby se jakási skupina lidí aktivizovala přes sociální sítě, to by se pak pod peticí mohlo objevit i více virtuálních podpisů než je obyvatel Rychnova. Navíc, je rozumné počkat alespoň na vizualizaci konečné podoby parku, kterou teď zpracovává odborná zahradnická firma, aby každý věděl pro co nebo proti čemu vlastně je. Pokud jde o počet hlasů, který zastupitelstvo zavazuje k provedení požadovaných změn, lze to jen obtížně říci dopředu. Každý zastupitel to bude asi cítit jinak a podle toho o petici hlasovat. Za sebe říkám, že má-li k dnešnímu dni Rychnov 2071 oprávněných voličů, měl by se počet petentů v dané věci blížit tisícovce. V opačném případě lze totiž říci, že většině problém nevadí nebo jsou s daným stavem spokojeni. Bavíme se ale pořád o petici, ze které je patrné, že na ni odpovídali občané Rychnova, a to každý nejvýše jednou.
Reagovat
J.Stuchlík
23. 10. 2012 14:21
S paní Kalinovou taky souhlasím až do bodu počkat až to bude hotové (osázené) a pak žádat úpravy. Jestliže je už hotovo pak každá úprava jsou náklady navíc a mnohdy vyšší než původní stavba. Počkat na vizualizaci a hned v tu chvíli žádat úpravy a změny, pokud budou dobré. Petice myšleno taková která se vyjádří ke finální verzi návrhu (vizualizace)? Pokud většina lidí se vyjádří, že se jim úprava nelíbí kompletně, bude ochota a finance celé rozebrat a začít znovu?
P.S.: škoda, že zde odpovídají jen 2 ze 16-ti zastupitelů.
Díky a přeju příjemný den
Reagovat
čtenář
23. 10. 2012 17:48
Jak to zde čtu, tak radní se chytají pozitivních reakcí na to jejich dítě. Ono to dopadne tak, že se vymlátí prázdná sláma s tvrzením, že tato betonová plocha přišla na 700 000 Kč a nechcete snad mluvit do rozhodování svých zvolených zastupitelů. A co se týká vyjádření zastupitelů, tak ti nemají žádný názor ani chuť něco měnit na svém rozhodnutí, ukázalo se to na zasedání 17.9. při projednávání možné zněny vzhledu tohoto díla. Jen stále postrádám odpověď na položenou otázku, kdo je autorem zadávacích podmínek na úpravu či změnu z parku na něco takového, a byl tento projekt konzultován s někým než se to dostalo do fáze realizace? Asi ne, tak by nemohlo něco takové vůbec vzniknout. Bylo by vhodné nechat do toho promluvit nějakého architekta či urbanistu, aby posoudil co je v dané věci možné upravit či změnit aby to nebyla jednolitá betonová plocha, když už jednu máme na náměstí, ale aby to byl prostor vzhledný a důstojný slovu park.To nezachrání zveřejněná vizualizace úpravy zbytku plochy, která ani není věrná danému prostoru.
Reagovat
Leoš Adler
23. 10. 2012 18:29
Dobrý den, dlouho jsem váhal, zda se zapojit do emotivní diskuse s anonymy a až několik posledních podepsaných příspěvků mě nakonec přesvědčilo. Jako zastupitel jsem byl PRO změnu prostoru parku a to z několika důvodů. Chodník podél silnice byl v havarijním stavu, za deště to byla jedna velká kaluž a nešlo tam už normálně projít, park prakticky nikdo nevyužíval. Dnešní podoba je podle mého názoru výrazně lepší, z pohledu silničního provozu bezpečnější, mnohokrát jsem tam už potkal lidi sedící na lavičkách, děti jezdící na malých kolech, přes volné prostranství chodí lidi od autobusu i děti do školy. Prostor ožil. A já osobně ani netrpím pocitem ztráty zeleně... Souhlasím s kolegou Hofrichterem, že komunikaci s veřejností před zahájením akce jsme podcenili, seznámení se záměrem mělo proběhnout minimálně ve formě příspěvku ve Zpravodaji. Věřím, že se z této chyby poučíme.
Reagovat
Marta
23. 10. 2012 19:02
On se ten původní park moc používat nedal, jelikož to byl venčící prostor pro pejsky. Takže kdokoliv odvážně prošel, skončil s nevoňavou hmotou na botě.
Reagovat
MJ
23. 10. 2012 20:29
Petice Pokud se počet petentů přiblíží tisícovce, rád vše předám ... i to co požaduje pan Hofrichter. Nebylo by ale lepší si názor zjistit jiným způsobem? Je opravdu velký problém tu založit anketu s hlasováním pro a proti? Nebo se tomu někdo snad brání? Rád bych znal procenta lidí pro a proti, ať už bude počet zúčastněných jakýkoliv, bude to mít větší vypovídací hodnotu. To se tu totiž mělo udělat u takových důležitých rozhodnutích už dávno a ne to schovat někam do "neviditelné" sekce.
Reagovat
Alice
25. 10. 2012 17:32
Vizualice Děkujeme za ukázku, však betonovou plochu to nezjemní o(( Nešlo by třeba aspoň část té dlažby z prostředku betonové plochy nahradit zelení ? Vytvořit tam nějaký pruh, kruh nebo tak něco ? Jinak ostatní plocha je hezky vymyšlená. Dnes se tam opět parkovalo, osobní auta, dodávky .o((( Kdy tam budou nějaké ty značky či cedule ?
Reagovat
já
25. 10. 2012 19:03
já bych JEN rád věděl, PROČ JE TAM TEN KŘÍŽ Z DLAŽBY, když už jeden takový nesmysl je hned přez ulici. PROČ??? Hlavně ať nikoho nenapadne, místo keřů a jiné zeleně tam osadit betonové desky, neboť by to fakt vypadalo jako hřbitov.
Díky za odpoveď našich zastupitelů.
Reagovat
taky já
25. 10. 2012 21:29
ad. proč je tam kříž ? Proč tam je kříž ? A co takhle hvězdu ? Nebo lépe kosočtverec s čárkou uprostřed ? opravdu geniální postřeh... Není to proto , že se prostě opticky rozdělila plocha ? Opravdu plná stánka géniú .
Reagovat
MJ
26. 10. 2012 17:48
@taky já @taky já - no prostě stačilo napsat, že všichni komu se to nelíbí, jsou úplný k.....i a "taky já" jsem nejchytřejší protože něco náhodou vím. Nikdo tu nikomu nenadává ale jen vyjadřuje názor. Možná to prostě někdo nepochopil a stačilo mu to vysvětlit normálně a ne tu hned všechny kritiky osočovat z přehnané geniality. Což bohužel svědčí o tom, co si o sobě myslíte vy.
Reagovat
Martin Dědek
13. 11. 2012 20:17
Individuální rozhořčení evidentně nikam nevede. Kdo ješte nerezignoval a nesmířil se s trestuhodnou podobou náměstí, ozvěte se mi prosím na tento mail: park.rychnov@centrum.cz
Reagovat
Marek Šíp
13. 12. 2012 09:03
komentář Město má konečně pořádný Heliport, jen ten rohový kandelábr je potřeba pro bezpečné přistání vrtulníku nahradit zapuštěným osvětlovacím sloupkem.LED diody,samozřejmě.
Reagovat