Diskuze k článku
Daniel P.
26. 10. 2012 09:55
Tohle melo byt zde a jinde uz predtim, nez se cela nestastnost zacala realizovat. A melo by se alespon lehce nahlizet i na nazory obcanu. Pochybuji, ze by to proslo. Ale ted uz se jenom vycka, az cela vec vysumi a bude zase dobre. Je mi smutno :(
Reagovat
MJ
26. 10. 2012 18:31
Když už se to vše takhle "zkazilo", tak by se měla připravit i varianta č.3 s dětským hřištěm, protože taky je na výběr strom nebo rododendron. Sám jste o tom psal, že to bude předmětem diskuze mezi zastupiteli. Nebo toto jsou definitivní varianty?
Reagovat
J.Stuchlík
30. 10. 2012 10:53
Dobrý den,
anžto nejsem zastánce technické symetrie v zeleni tak se mi toto nelíbí. Německý les, konstrukterská výsadba. A za druhé, berevnost minimální. Nehlasuji ani pro jeden návrh.
Parky totiž beru jako zahradu pro lidi, kteří svou nemají (paneláky, činžáky apod.) A v takovéto zahradě bych se necítil dobře. Hned vedle parku je potok, proč toho nevyužít, vyvážit beton, "divokou" zelení se taky nabízí.
za mě, více barev a více volnosti...
Reagovat
renata
30. 10. 2012 18:57
taky se mi to nelíbí, vůbec ! Omlouvám se , ale ať se na to dívám z kterékoliv strany, připadá mi to nehezké, strohá koncepce, záhonek jaksi navíc,původní zeleň jaksi upozaděna,... a to je na obrázku - ve skutečnosti to je nebo bude ještě horší. Určitě by pomohlo zmenšení betonové plochy, třeba jak to navrhoval jeden jediný ze zastupitelů a jak to ostatní striktně odmítli(!!!), nebo třeba využití toku Mohelky je dobrý nápad, jen to chce více o věci přemýšlet a nedělat hlouposti za peníze druhých, nebo se těch druhých občas zeptat, co by se jim líbilo a nehrát si na to že jste nejchytřejší. Máte jen na čas svěřenou moc se kterou však neumíte rozumně nakládat a arogance moci je příznačná z každého vašeho vyjádření k tomuto problému, pane starosto i mistostarosto.
Reagovat
Martin Dědek
30. 10. 2012 20:07
Je patrné, že rezistence odpůprců přetrvává. Stejně i příznivci nové "moderní" podoby zůstávají ve svých pozicích, tedy neviditelní. Nyní by mne zajímalo, jakým způsobem se vyvíjí současný postoj zastupitelů. Pro inspiraci jsem si dovolil během 10 minut vyhotovit vlastní vizualizaci toho, jak si představuji citlivější přístup k městké zeleni.
http://i.imgur.com/U2NWa.jpg
A ještě jeden odkaz od pana Kurfiřta. Takto vypadal park v roce 1955.
http://www.rychnovjbc.cz/uploaded/park%201955_web.jpg
Reagovat
František Chlouba
31. 10. 2012 11:18
Upřímně řečeno, vážení, obtížně se diskutuje, když na jedné straně chcete, abychom naslouchali, ale jedněmi ústy nás osočujete z arogance moci. Víte, ono by bylo strašně jednoduché tu diskuzi vůbec nepřipustit. Zkuste se podívat na diskuzní fóra obcí v nejbližším okolí. Možná pak třeba oceníte to, že u nás diskuzi neomezujeme a dokonce i alespoň sledujeme, když už neodpovídáme. Jinak dokážu pochopit, že když se člověk rozhodl bydlet v Praze, jezdí na venkov za zelení. Ale mně se zase náměstí v Rychnově jako lesopark moc nezamlouvá.
Reagovat
TO SNAD NE
31. 10. 2012 18:25
Víte, ono by bylo strašně jednoduché tu diskuzi vůbec nepřipustit. Zkuste se podívat na diskuzní fóra obcí v nejbližším okolí. Možná pak třeba oceníte to, že u nás diskuzi neomezujeme a dokonce i alespoň sledujeme, když už neodpovídáme.... HAHAHAHAHAHA
Reagovat
Alice
31. 10. 2012 19:56
Nemyslím si, že "lesopark" je návrh špatný. Stromy mohou být menší jiné, ale myslím, že tady jde hlavně o chodníky. Je to podobné co jsem popisovala již dříve, naprosto souhlasím. Okolní stromečky klidně nové, menší, dále lavičky........
Reagovat
zase ta renata
01. 11. 2012 19:02
viz Fr.Chlouba 30/10 v 11:18 trvám na svém Františku Chloubo - z každého vašeho vyjádření k problému je příznačná arogance moci, přečtěte si prosím vaši argumentaci. Jinak děkuji za prostor, končím, nemá to cenu ...
Reagovat
Martin Dědek
01. 11. 2012 19:09
Omlouvám se za odbočení, ale Vy si pane starosto běžně zjisťujete informace osobního chrakteru o zdejších přispěvatelích? Nikdy jsem se s Vámi nebavil o tom, kde jsem se rozhodl nebo nerozhodl bydlet. Dále jsem si nevšiml, že by přispěvatelé vyslovovali souhlas starostovi k uchovávání a zpracovávání informací, které je identifikují na internetu. Což se zřejmě děje...
Pokud Vás to poťěší, mohu od příště postovat z internetových adres např. Kanady.
Reagovat
J.Stuchlík
03. 11. 2012 09:59
návrh p. Dědka Dobrý den,
ten návrh se mi moc líbí. Trochu bych divočinu učesal, aby se do ní dalo lézt (rododendrony, jiné keře se silnými větvemi a přece hustým olistěním - nejsem znalec :)), trochu jako byla opička než ji složil sníh (mimo jiné někdo ji krásně uklidil a zase chytla něco z původního až magického zabarvení - super). Místo na posezení v "roužku" bych také zachoval i když podstatně menší než je dnes. Opravdu příjemné a pěkné. Možná malý altán na vystoupení armádní kapely :). To už trochu přeháním, ale zastřešený alespoň maličký prostor by jistě zajímavě doplnil.
Pane starosto vy to všechno berete moc osobně. Ve škole nás argumentaci a obecně chování se jeden k druhému neučí, naopak vedou nás jen k potřebě "zvítězit" za všech okolností. A tak se té potřebě každý přibližuje po svém. Taky mě nebaví číst sprosté nadávky a osočování, za tím vším je vždycky člověk, který se snaží něco říct. Každý se to naučil jinak a někdo, bohužel agresivně.
Spíše bych od vás čekal věcnou diskuzi. Proč toto, proč ne toto a klidně i s ohledem na finační možnosti města. Přeci jen se jedná o veřejný prostor, tak jasně vidím důvod proč ho řešit s veřejností a nejen mezi 16 na 4 roky vybranými lidmi z nichž tam třeba (a prosím neberte to jako osočování nebo napadání jen úvaha) 8 nikdy nezajde. Vlajka Rychnova se tak řešila a spousta lidí měla chuť a zapojila se do akce udělat i něco opravdu malinkého pro město ve kterém žijeme. S parkem by to bylo jistě stejné.
Reagovat
04. 11. 2012 10:44
Připomínka Jako hezčí mně přijde varianta č. 2, jen zeleň v oblouku u křižovatky by mohla být zrcadlově k oblouku naproti.
Reagovat
Veronika
06. 11. 2012 11:57
názor Nemyslím, že by zde mělo být cokoli pro děti. Je to blízko křižovatky, plno aut kolem. Není to moc bezpečné. Pro dětskou prolézačku je jistě místo jinde.
Reagovat
Nespokojeny
10. 11. 2012 20:51
Jednani zastupitelstva V pondeli 12.11.2012 nepromarnete prilezitost komunikovat svuj nazor na toto tema smerem k zastupitelstvu. Pasivni necinnosti pouze dodate soucasnemu stavu legitimitu.
Reagovat
Martin Dědek
13. 11. 2012 20:16
Individuální rozhořčení evidentně nikam nevede. Kdo ješte nerezignoval a nesmířil se s trestuhodnou podobou náměstí, ozvěte se mi prosím na tento mail: park.rychnov@centrum.cz
Reagovat
Pfeiferová
13. 11. 2012 20:21
Dobrý večer. Chtěla bych Vás poprosit, aby se dobře zvážilo, co se vysadí v oblasti křižovatky. Hned za křižovatkou je přechod pro chodce! Přikláněla bych se k nižším porostům, aby byla zachována přehlednost a bezpečnost. Pfeiferová
Reagovat
K.Pupík
13. 11. 2012 21:09
Vizualizace Bohužel webové stránky města nesleduji a dané debaty jsem si všiml čistě náhodou.
Alfou a omegou celého problému pro mne je to, že se objevují vizualizace v okamžiku provedení hlavních stavebních prací. Umístění zeleně je z tohoto pohledu již záležitost podružná. Prostor se měl řešit koncepčně od počátku a ne v tomto okamžiku.
Každopádně jsem toho názoru, že by alespoň řešení zeleně mělo reagovat na okolí v širším kontextu a to dle mého názoru žádná varianta nedělá.
Provedení vizualizací se mi moc rozebírat nechce.
Rychnov má veřejného prostoru málo, mohl by se k němu chovat s větší pokorou.
Reagovat
K.Pupík
14. 11. 2012 23:22
Podobný prostor, jiný přístup Jen pro ukázku vkládám odkaz na řešení obdobného prostoru v Železném Brodě.
http://www.cka.cc/souteze/vysledky/male-namesti-v-zeleznem-brode
Reagovat
František Chlouba
15. 11. 2012 16:45
Ano, máte pravdu. V Železném Brodě jistě řeší veřejný prostor s větší pokorou. Ukázka ovšem napovídá, že ta větší pokora něco stojí. Už před lety jsem uvažoval o návrhu architektonické soutěže na náměstí. Jistě jste si na zmiňované stránce všiml, že pouhé ceny a odměny činily dohromady 230.000,- Kč. A nejsem si jistý, zda to byly opravdu všechny náklady soutěže. Pravda, vyhodnocovaly ji renomované osobnosti v oboru. Ale právě ty nákladné podmínky architektonické soutěže mě před lety odradily natolik, že jsem to myslím ani zastupitelům nenavrhoval. Počítám, že v Brodě bude stejné peníze stát projekt a vlastní realizace pak přijde na 10 nebo více milionů. Proč ne, historické jádro Brodu si to jistě zaslouží. U nás by to bylo při vší pokoře přeci jen trochu přehnané. A ubezpečuji Vás, že architektonická soutěž se levněji nepořídí. Jinak prostor byl koncepčně řešen od počátku. Pouze se některým lidem ta koncepce nelíbí. Ale toho se dočkají jistě i v Brodě.
Reagovat
Jana Pytlíková
24. 11. 2012 10:25
architektonická soutěž Dobrý den, my mladí architekti, kteří v dnešní době těžko sháníme zakázky, bychom se rádi prezentovali i za malé odměny na malém městě jako je Rychnov! Čekáme, až nám města dají zelenou, lidé si uvědomí hodnotu genia loci, a budou více a pozitivněji hledět do budoucna. V Jablonci se nyní rozjíždí městské zásahy_http://www.mestskezasahyjablonec.cz/#index a veškeré náklady si architekti hradí sami a dělají tuto práci jen proto, aby poukázali na to, že i malými zásahy se dá pomoci městu i jeho obyvatelům.
Reagovat
František Chlouba
25. 11. 2012 11:00
Jestli jsem to správně pochopil, tak Městské zásahy je iniciativa architektů a nikoli města. S velkou radostí takovou iniciativu podpoříme. Ostatně ten první krok jsme nevědomky už udělali. To je to sbírání podnětů. Druhý krok musí udělat architekti, ať už mladí nebo staří. Pokud nebudou, stejně jako v Jablonci, dopředu požadovat odměnu, tak není důvod takovou iniciativu nepřivítat. A pokud z takové akce vypadnou nápady, které jsou realizovatelné a navíc se ještě zalíbí, pak se dá i nějaká odměna za práci čekat. Třeba formou zadání dopracování návrhu do ralizační podoby. Musíte se ovšem smířit s tím, že hodnotit to budou ve výsledku zastupitelé, tedy laici, amatéři. Ale to si myslím je správné, protože výtvory odborníků architektů musí nakonec využívat právě ti amatéři, takže by je měli nějak většinově přijmout. Takže chcete-li být aktivní, rád vám k tomu poskytnu veškerou součinnost, které jsem schopen. Konec konců naše výzva k podávání návrhů na budoucí podobu náměstí není ničím jiným než výzvou k právě takové aktivitě.
Reagovat
benda
28. 12. 2012 21:43
ByLjeDnouJedeNpaRk Co takhle ještě nějakou fontánu , mini vodotrysky a nebo něco co by přitáhlo v lětě maminy s dětma .-)
Reagovat
František
07. 02. 2013 12:25
Park Náměstí Dobrý den,ten návrh dle přiložených obrázků je pěkný,možná že bych trošku zasáhl do té zeleně,musíme počítat s tím že tu máme neukázněné chovatelé psíků ,a všici víme jak to za čas se zelení dopadne,neustálí zápach po psích výkalech,vidíme to u TILIE park je tak zaneřáděn od psů že jde hlava kolem a nejen ten to parčík,všude kam člověk šlápne je psí výkal,tak ale to jsem trošičku odbočil,parčík bych trošku s úžil a dal bych tam třeba pro malé děti nějaké houpačky,květiny,dále bych pokračoval dle návrhu s tím že u kraje chodníku nebudou keře,a podél celého toho parčíku bych udělal nízký okrasný plůtek aby do toho nevnikali psi ,s tím že na zeleň by byl zakázaný vstup psů ,ale je to jen můj názor,a není člověk ten aby se zavděčil všem ,a už vidím jak pejskaři na mě budou útočit,ale dělají si to někteří sami,ale tím neříkám že jsou všichni tací .....
Reagovat
Zdenda
12. 02. 2013 08:01
park Dobrý den.Už zase houpačky? Není jich u hasičárny dost? A co takhle altánek? I když jsem pejskař souhlasím že těch neukázněných je tady až dost.Myslím ,že by stačilo párkrát pokutovat (městskou policii máme).
Reagovat
Martin Dostál
03. 08. 2013 21:47
Děje se něco? Děje se něco? Sešel se téměř rok s rokem a náměstí je stále jen beton a nic...evidentně to někomu vyhovuje.
Reagovat
04. 08. 2013 08:46
Náměstí ? Které náměstí myslíte ? To hnusné parkoviště se zákazem vjezdu ?
Reagovat
06. 08. 2013 12:05
Kdo by v takovem smazaku sedel na odkrytem parkovisti?? Jedine blazen.
Reagovat
Betóóóóóňák
07. 08. 2013 06:37
Pan starosta si tam chodí posedět, a kochat se z dobře odvedené práce. A přemýšlí kde by udělal další park pro puberťáky. Tak 100 x 100 metrů krásného šedivého betóóóóóónu. Bude to stát asi 14 milionů.
Reagovat
Alice
01. 10. 2013 13:37
Zeleň Dobrý den, taky bych se ráda optala. Na jaře jsem byla osočena, že se zeleň tvoří na podzim!. Jak to tedy bude ?
Děkuji moc za informaci
Reagovat
František Chlouba
01. 10. 2013 16:30
Nějak to nemůžu najít, ale určitě to nemělo být osočení, jen konstatování mé zkušenosti se stromy. Bohužel vzhledem k výše uvedené debatě a následné debatě v zastupitelstvu (i když bylo veřejné, tak veřejnost se až na vzácné výjimky nezúčastnila) došli zastupitelé k závěru nechat zpracovat architektonickou studii a teprve podle ní dále postupovat. Paní architektka byla ovšem toho názoru, že na náměstí je vhodné upřednostnit chodce před auty a navrhla zadláždit celou křižovatku jako pěší zónu. To bylo pro zastupitele vzhledem k frekvenci dopravy obtížně zkousnutelné a navíc to prakticky znamenalo vydláždit i ty dva zelené čtvrtoblouky, tedy zeleně z náměstí ještě ubrat. Proto tento návrh zastupitelstvo nepřijalo a paní architektka zatím nic jiného nenavrhla. Po zkušenosti nyní čekám, jak se vyjádří odbornice. Alternativu spolupráce bez architektonického návrhu pouze se zahradnicí, jejíž výše uvedené "geometrické" návrhy byly sepsuty, zatím nechávám jako poslední možnost. Ale nakonec možná bude lepší postupovat tak a nechat si vynadat anonymními odborníky, než nedělat nic.
Reagovat
Honza
03. 10. 2013 07:52
Tak to je skutečně krutá odpověď.....
Reagovat
Polach Jan
04. 10. 2013 10:47
Ale no tak pane starosto... Vás zajímá názor občanů tohoto města ? To jste mě tedy skutečně pobavil.Já mám tedy zcela opačnou zkušenost. viz Vaše Mimořádné zasedání Rady města..... Vy si přeci v Radě města můžete odhlasovat co se Vám zachce a názor občanů Vás nezajímá.... Jen se sám pochlubte jak rychle řešíte žádosti některých občanů.... Přeji pěkný den.
Reagovat
D.P.
09. 10. 2013 07:08
Ja jsem rad, ze se cele toto zastupitelske fopa nazyva pravym jmenem /Návrh výsadby parkové zeleně do nové části NAMESTI/. Dekuji alespon za tohle.
Reagovat
A. B. alias Alice
09. 10. 2013 10:58
Dobrý den,
k tomu už nemám co říct, s prominutím, nás všechny nebo ne raději budu mluvit jen za sebe, mě taháte za nos. Stále nechápu jak si toto můžete dovolit vůči svým občanům, zničit park a i přes negaci s tím nic nedělat, a ještě ho ani nedořešit ! V roce, kdy jste začal brutálně devastovat park jste mi napsal, že do poutě bude park hotov. Ani do další tomu tak není. A novinkou pro mě je, že o parku mluvíte jako o náměstí :o(, stále jsem věřila, že lidičky přehánějí, stále jsem se snažila sama sebe ubezpečit, že vše dáte dopořádku ! Je mi Vás opravdu líto, protože už snad nemůžete normálně spát, to by snad nedokázal nikdo. Baví se o tom už i naše děti, vidí tu nespravedlnost a to je opravdu velmi výchovné, gratuluji.
Reagovat
19. 10. 2013 09:23
Rekapitulace Zápis ze zasedání zastupitelstva ze dne 12.11.2012
Zastupitelstvo města rozhodlo sbírat návrhy a podněty k dokončení realizace parku před čp. 800, formát návrhu není stanoven, návrhy budou podávány prostřednictvím podatelny MěÚ v písemné nebo elektronické formě do 5.ledna 2013.
Zápis ze zasedání zastupitelstva ze dne 11.3.2013
Starosta informoval zastupitele o proběhlé veřejné prezentaci návrhů vzhledu západní části náměstí. Mezi zastupiteli přítomnými na prezentaci panovala všeobecná shoda na tom, že ing. arch Skalická a zahradnice p. Niedobové představily nejlepší vize budoucího vzhledu západní části náměstí.
(Pozn.: Pani ing. arch. představila svou vizi až po uzávěrce 5.1.2013. Tedy až poté, co zavládlo zděšení, že někteří občané opravdu s nejakými návrhy přisli. Pan strosta byl velice shovívavý a vzhledem k tomu, že paní ing.arch. předchozí zkulturnění parku hodnotí kladně, ji do "soutěže" zpětně zařadil.)
Sdělení pana starosty v této diskusi 1.10.2013
Paní architektka byla ovšem toho názoru, že na náměstí je vhodné upřednostnit chodce před auty a navrhla zadláždit celou křižovatku jako pěší zónu. To bylo pro zastupitele vzhledem k frekvenci dopravy obtížně zkousnutelné a navíc to prakticky znamenalo vydláždit i ty dva zelené čtvrtoblouky, tedy zeleně z náměstí ještě ubrat. Proto tento návrh zastupitelstvo nepřijalo a paní architektka zatím nic jiného nenavrhla.
Jak zaznelo z ust jednoho ze zastupitelu pri vzrusenejsi debate na konci roku 2012:
... Vpomente si, kdyz se predelavala vychodni cast namesti, kolik kvuli tomu bylo kriku. A ted? Uz je jim to jedno. Vsak oni si zvyknou i na tohle ...
Reagovat
jan
11. 03. 2015 16:43
Na zasedání zastupitelstva města dne 19.3.2015 je na programu mimo jiné i
dokončení západní části náměstí dle schválené studie
Reagovat
martin viselka
11. 03. 2015 20:50
Bylo to vybudované kvůli přistávání záchranářského vrtulníku, ale ten tu nepřistává každý měsíc, myslím že na vybudování parku nepotřebujeme nějaké nákladné projekty,kříž na zemi by teda měl být zachován, zbytek dlžby by se mohl využít jinde,okolí kříže pak upravit keři,lavičkami a možná i na něco zajímavého co by tam přitahovalo lidi si sednou,například fontána,jezírko nebo něco technického,třeba něco hrajícího nebo tak něco
Reagovat
Tomáš Levinský
12. 03. 2015 11:43
Dobrý den, pane Viselka.
Nevím, zda jste si prohlédl v podkladech návrh osázení náměstí viz. http://www.rychnovjbc.cz/zast/19.%203.%202015/13-03-h-navrh.pdf
V tomto návrhu se počítá i s některými prvky, které zde uvádíte. Děkuji však za námět.
Reagovat
Martin Viselka
11. 03. 2015 20:52
prostěten pak je o ničem
Reagovat