Diskuze k článku
jabloň
25. 07. 2013 09:21
Proč další značky Zajímalo by mě odůvodnění, proč je stanovována v tomto místě úprava silničního provozu při odvolání na "Zlepšení bezpečnosti silničního provozu", jsou vyhazovány peníze na studie p. Langa, správní proces a vlastní osazení dopravního značení.
1) z jakého důvodu je na křižovatce MK u depa KSS nedostačující obecná úprava silničního provozu (§22 odst. 2 "přednost zprava")?
2) ke kolika nehodám a jaké závažnosti zde došlo v uplynulých např. pěti, deseti letech, aby byla opodstatněna tato investice ke zvýšení "bezpečnosti", tj. jak moc tam doteď bylo nebezpečno?
Obecně mi připadá, že si město nesmyslně zaneřáďujeme dopravními značkami, z nichž je asi tak polovina zbytečná (např. značení o přednosti v jízdě v ulicích na Zálesí). Má vůbec město pasport dopravního značení, jeho důvodnosti a nákladů na jeho pořízení a údržbu?
Jinde (např. Řevnice) se odhodlali ke zrušení značek s předností v neprůjezdných částech - a jezdí se tam pomaleji, bezpečněji a ušetřili. My si tu zas musíme nejdřív vyzkoušet, že vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká...
Reagovat
František Chlouba
25. 07. 2013 13:29
No,možná by stálo si ten dokument stáhnout a přečíst celý. Studie p. Langa se dělala hlavně proto, abychom omezili nákladní a kamionovou dopravu v Liščí jámě. Ta přednost, kterou nám nakonec jako jediné z navrhovaných opatření povolili, je opravdu nejspíš zbytečná, ale to je bohužel výsledek snahy ochránit místní komunikaci. Obecně mi ale připadá, že chcete pouze kritizovat za každou cenu. Passport dopravního značení máme, ale jeho obsahem není ekonomická analýza výhodnosti dopravního značení. To by byla opravdu kuriozita. Řevnice jsou jistě zajímavým příkladem. Jiným příkladem je centrum Prahy, kde je snad na každém metru čtverečním nějaká značka a polovina ulic jsou jednosměrky. To ovšem nic nevypovídá o tom, jak to má vypadat v Rychnově. Přednosti jsou zde od nepaměti a dopravní problémy ani nehody to nezpůsobuje. Návrh odstranit všechny dopravní značky s předností už tu padl, ale neprošel. Pokud jde o můj názor, tak hlavně z obavy, že než by se systém zaběhl, tak by to asi stálo minimálně hodně plechů a náprav. Další návrh byl obytná zóna, tam ale na značkách neušetříte a navíc se musí vybudovat parkovací stání. Mimochodem na Vámi uváděném Zálesí zrovna obytná zóna je. Takže doporučuji se hlouběji seznámit s problémem a pak klidně můžete přijít s rozumným návrhem. Pokud se tedy pod něj nebudete bát podepsat.
Reagovat
jabloň
25. 07. 2013 21:04
"se dělala hlavně proto, abychom omezili nákladní a kamionovou dopravu v Liščí jámě"
Značkama "hlavní silnice" a "dej přednost v jízdě"? (Že jste zkoušeli šméčko na Kaufmanna a nevyšlo to jsem pochopil.)
"Obecně mi ale připadá, že chcete pouze kritizovat za každou cenu"
Chybí vám jiné argumenty a nejlepší obranou je útok? Mně prozatím stačí zodpovědět ty dvě otázky: jestli tam (a proč) nestačí obecná úprava a jak nebezpečno bylo na odbočce do Liščiny dodnes, že se tam musí sázet značky. Jestli to považujete za "kritiku za každou cenu", tak byste neměl pracovat jako veřejný činitel.
Děkuji za konkrétní odpověď, nikoli obecné obviňování!
Reagovat
25. 07. 2013 23:05
Město chtělo především instalovat značku zamezující vjezd automobilům s hmotností nad 3,5 tuny, protože z již zpracovaného znaleckého posudku na stav komunikace vyplývá, že komunikace nevyhovuje vozidlům nad 3,5 tuny a užíváním vozidly s hmotností nad 3,5 tuny bude komunikace značně poškozována. Proto město zadalo zpracování studie, která mimo jiné řešila zmíněnou značku. Avšak následně bylo povoleno vše až na zákazovou značku nad 3,5 tuny. Takže pokud už to chápete, je Vaše otázka zcela zbytečná. Jinak máte samozřejmě pravdu. Nebezpečno na předmětné křižovatce rozhodně není a obecná úprava by jistě stačila, ale instalovat dopravní značky označující hlavní a vedlejší komunikaci nebyl od počátku záměr města.
Reagovat
26. 07. 2013 09:39
Takže jste se zeptal, a máte zcela vyčerpávající odpověď. Nikdy se tam nic nestalo a ty značky tam vlastně nikdo nechtěl. Město jen vyhodí pár tisíc za zcela zbytečné značky.
Reagovat
jabloň
26. 07. 2013 12:12
OK. Vyhazování peněz by nám očividně šlo (mohli bychom se ptát dál - když ta úprava přednosti nebyla cílem města, proč tím úkolovalo Langa, pokud to Lang spáchal na vlastní triko, proč mu za takový šmejd bylo zaplaceno).
Co takhle aspoň dodatečně celé správní řízení (které taky nebylo zadarmo, ale vzal to čert) spláchnout do záchodu a ty značky tam neosazovat? Pak by bylo po "kritice za každou cenu" :)
Reagovat
27. 07. 2013 19:25
Dobrý den,
Nemohli by jste také omylem zařídit omezení rychlosti před velkou školou. A rovnou v obou směrech ?
Děkuji a přeji hezký den
Petra
Reagovat
Zdeněk Hudec
30. 07. 2013 08:09
Malá připomínka "Návrh odstranit všechny dopravní značky s předností už tu padl, ale neprošel. Pokud jde o můj názor, tak hlavně z obavy, že než by se systém zaběhl, tak by to asi stálo minimálně hodně plechů a náprav."
Tak na tento návrh si vzpomínám - nejspíš proto, že jsem to byl právě já, kdo jej nejméně 2x podával.
Tvůj názor, Františku, rád potvrdím - byl jsi to totiž právě ty, kdo návrh na odstranění značek nepustil dále právě se zdůvodněním, že "by to stálo hodně plechů".
No a tak dále instalujeme nové a nové nesmyslné značky a staré nesmyslné značky udržujeme, protože "lidé jsou na to zvyklí". Za spoustu peněz vytváříme rychle průjezdné koridory, na které pak za spoustu peněz osazujeme retardéry, aby se tam rychlost snížila.
IMHO mohou být "přednosti" zcela bez problémů odstraněny přinejmenším z celého prostoru mezi Husovou, Kokonínskou a Smetanovou, asi i z prostoru mezi Školní, Tovární a tratí SŽDC - a vlastně odevšad krom silnic III. třídy a průjezdních ulic (Tovární, Ještědská (?), Lužická.
Ale s mým názorem si hlavu prosím nelámej. Mějme dále na paměti, že čím více máme dopravních značek, tím více se podobáme Praze.
Reagovat
17. 09. 2013 14:28
Už bylo na čase udělat pořádnej bordel z této zcela přehledné křižovatky, kde se nikdy nic nestalo. Hlavně utratit veřejné peníze... že.
Reagovat