Aktuality

Diskuze k článku

Vadí mi...

Martin Vágner  04.07.2006 20:51
Vložit příspěvek

OS "Přátelé Pelíkovic&quo

05. 07. 2006 18:53
Vadí - nevadí Ano, souhlasíme, nebuďme neteční, rozšiřme svůj zájem o dění mimo naše byty a ploty našich pozemků, ale . . . ! A jsme u „jádra pudla“. Vadí – nevadí, jak kdy, jak komu a jak co. Stačí nesouhlasit s výstavbou rekreačního centra na Pelíkovicích (pro kohokoliv) a obratem jde až o něco xenofobně nežádoucího. Proč neumožnit turistům z EU týden příjemné dovolené, a další týden nebo 14 dnů dalšímu turnusu a dalšímu turnusu a . . .. Proč nevykácet vzrostlou vegetaci? Proč se chráněná sasanka lesní rozrůstá mimo jí určené území na další pozemky? Chráněná bledule jarní a karpatská, regionální biocentrum, nadregionální biokoridor, to vše se nachází na smluvně zablokovaných pozemcích pro zástupce zahraničního investora. To vše má být zplanýrováno v zájmu „umožnění týdne rekreace turistům z EU“. Prameniště místní vodoteče se má změnit v kořenovou čističku odpadních vod pro uvažovaných 15 rekreačních objektů, které by byly průlomové pro další zástavbu volné krajiny. A zveřejnění úmyslu prodeje? Pouhým nedopatřením došlo ke smluvně zajištěnému zablokování prodeje pozemků pro zástupce zahraničního investora před zveřejněním úmyslu jejich prodeje. A kdo jsou ti, kteří nejsou neteční? Pár chalupářů? Pět stálých obyvatel Pelíkovic? Nebo 15 trvale bydlících občanů v nejbližším okolí této lokality a další majitelé nemovitostí, kteří založili občanské sdružení „Přátelé Pelíkovic“ na její ochranu. Vandalismus je nebezpečný jev a ani uprostřed města se mu nikdo neubrání, natož v odlehlé oblasti. Psí výkaly jsou také jistě nepříjemné. Co však vadí všem na Pelíkovicích, je naprostá ignorace schváleného systému ekologické stability volné krajiny, vydávání soukromého zájmu za zájem obecný, nadhodnocování významu uvažované výstavby pro Rychnov, bagatelizace zásahu do krajiny, podsouvání činnosti sdružení jiný smysl než pro který bylo založeno, arogance úřední moci a až bezohledné prosazování a ochrana zájmů investora. A to by mělo vadit naprosto všem. Za OS „Přátelé Pelíkovic“ Jitka Horáková
Reagovat

černáková

05. 07. 2006 23:45
vadí mi........ Vážená paní Horáková ,přeji Vám a vašim členům o.s.hodně úspěchů.PŘIPRAVTE si hodně silné nervy na co to se o sobě dozníte ,protože máte jiný názor......Bohužel v našem městečku je takový občan -volič nežádoucí .Není totiž ta jedna ze stáda těch poslušných oveček, které by měli poslouchat povely pasáka.A tak jste asi demagog ,protože jste řekli svůj názor na daný problém...Ono do podzimních voleb se toho musí ještě mnoho stihnout!!!!!
Reagovat

Martin Vágner

10. 07. 2006 14:13
Paní Horáková, nejsem z těch, kteří jsou hluší vůči hlasům těch, kteří „nejsou ve stádu“, jak napsala paní Černáková. Z mé strany se není třeba nijak obávat, nikdy jsem nikoho za jeho odlišný názor nezesměšňoval ani mu nenadával. Realita je taková, že názorů je mnoho a těch správných je třeba také víc. Zde existuje zájem soukromý a obecní zájem vedle něj. Tím je podle mého zasíťování dané lokality, její zatraktivnění a zviditelnění. Zákony v ČR jsou v dostatečném množství a leckdy i kvalitě, rozhodně není nutno jejich počet dále rozšiřovat, spíše naopak a myslím si, že tyto zákony budou pamatovat na vše, co vy zmiňujete. Už nyní v rámci řízení týkajících se příslušné změny ÚP, orgány, zabývající se ochranou přírody, vydaly některá nesouhlasná stanoviska, která jsou ve prospěch vašeho sdružení a v neprospěch investora. To je realita, kterou nijak nekomentuji, protože rozhodně „nekopu“ za zájmy investora. V jeho zájmu jsem viděl obecní prospěšnost, proto jsem byl pro realizaci tohoto záměru. O pěti stálých obyvatelích Pelíkovic jsem nikdy nemluvil, nevím, proč to zde zmiňujete. A ještě pro úplnost, kousek pod vámi, pod bývalým kravínem bydlela ještě do předminulého léta naše babička, kterou jsme pravidelně navštěvovali. Dále také na Pelíkovicích, nad vaším známým, který má 3 roky postavenou dřevostavbu, mají dům po prababičce rodiče mé ženy a také my se tam hodně vyskytujeme. Tím chci říct, že Pelíkovice jsou mým třetím domovem (prvním je přirozeně Rychnov, druhým je Tanvald, odkud pocházím) a přesto jsem hlasoval jak pro větrníky tak pro rekreační domky. Aktivita vašeho sdružení dokládá má slova z článku o tom, že nesmíme být nečiní a ačkoli se názorově rozcházíme, přesto říkám, že je to správné. Závěr vašeho příspěvku je možná zbytečně emotivní, protože tvrzení o podsouvání jiných smyslů, aroganci úřední moci, bezohledném prosazování zájmů investora jsou poměrně závažnými obviněními, která nevím proti komu vznášíte.
Reagovat

Jitka Horáková

11. 07. 2006 22:04
Pane Vágnere, nejsem na Pelíkovicích cizinkou, jsem tady už 40 let a Vaši babičku jsem dobře znala. Nejednou jsem paní Šámalovou vezla na hřbitov nebo na nákup a obdivovala jsem její vitalitu. Říkáte, že Pelíkovic považujete za svůj domovu, přesto jste svým hlasováním přispěl k jeho uvažované likvidaci. Jak můžete argumentovat zasíťováním lokality jako obecným zájmem, když se jedná výhradně o novou výstavbu. Stávající objekty mají zdroj pitné vody i nakládání s odpadními vodami vyřešen v souladu s platnou legislativou. Naznačujete tím snad, že po tzv. zasíťování budou Pelíkovic vhodnou lokalitou pro další zástavbu, ne-li satelitní městečko? Jak daleko jsem od reality? Po realizaci výstavby průlomových 15 objektů se z významné lokality Pelíkovic stane jakési torzo s ojedinělým výskytem chráněných druhů rostlin, které čase také vyhynou a již nebude nic bránit „zahuštění“ výstavby na rozsáhlých pozemcích investora. Se změnou životního prostředí spojenou s výstavbou rekreačního centra z oblasti opět vymizí dravci a sovy, vykácením zbytku přirozených hájových společenstev ubude vhodných míst pro hnízdění ptactva regulujícího živočišné škůdce a ve svém důsledku dojde k narušení celého ekosystému. Můžete zodpovědně říct, že jste zvážil všechna pro a proti? Že jste před hlasováním aspoň laicky posoudil dopad neustálého pohybu rekreantů na místní flóru a faunu? Jak negativně bude ovlivňován život místních obyvatel? A to se pozastavujete nad silnými slovy a závažností obvinění. Nemá smysl znovu a znovu poukazovat na narušení ekosystému vlivem uvažované výstavby, když protistrana je k těmto argumentům hluchá. Je snadné říkat, že v dobré víře jste hlasoval pro výstavbu a odpovědnost za její realizaci přenechat správním orgánům. Jedině zastupitelé mohou každý návrh posoudit komplexně, ne jednotlivé složky správních orgánů. A zastupitelé by také měli znát míru odporu místních obyvatel. Nezapomínejte, že se pravidelně účastním jednání zastupitelstva a tak nemusíme diskutovat o tom, čí zájmy jsou v tomto případě upřednostňovány. Je mi líto, ale kdyby se na misky vah položily argumenty příznivců a odpůrců výstavby, musel by být projekt dávno zastaven. Dokonce ani jiné smysluplné řešení nevidím.
Reagovat

Černáková

12. 07. 2006 00:08
Pane Vánere,musím opět reagovat na Váš názor.,Co se týče zviditelnění Pelíkovic.Musím se VÁS nejprve zeptat co je to veřejný zájem?Pokud to dokážete jasně říci tak patrně máte ty nejlepší předpoklady stát se jedním z poslanců kteří tento problém do dnešního dne nedokázali jasně obhá jit.Jsem přesvědčena o tom ,že Bohem zapomenutý kus krásné přírody nepotřebuje davy takzvaných turistů,kteří po sobě nechají pouze nepořádek /samozřejmě ne všichni/.,ovšem pokud na Pelíkovicích nemá být turistiský průmysl.Ani komunisté neměli takové nápady jaké dnes napadají zdejší zastupitele.Paní Horáková a jiní občané kreří se o tento krásný kus jistě s láskou starají ,by si jistě zasloužili minimálně veřejné uznání,za to, že se mají kde Rychnováci a další lidé kteří to tam mají rádi,kde procházet a relaxovat .Je velká škoda ,že jsou stále na prvním místě zájmy investorů a až někde vzadu němé tváře a krajina.Bohužel k danému problému se nedokáží vyjádřit a také v tomto prostoru žijí desítky let. Musím s politováním konstatovat ,že za nějakých pár let již asi nebude co na Pelílovicích obdivovat.Byla bych nesmírně ráda kdybych se spletla.
Reagovat

Barták

22. 07. 2006 18:19
Vadí mi neschopnost či schopnost čehokili Dobrý den, opět se zvedl hlas pana Vágnera,pravicového bojovníka za lepší zítřky (viz "vtipné" ukončení jeho řádků o psu s oranžovou srstí a červeným vodítkem.) Ale situace v této obci, nemohu napsat město, protože do města má tato obec daleko asi jako ekonomika ČR k Německu, je vážnější více než je zdrávo i vážnější než jsme si dokázali představit. Rada města není schopna řídit a tedy vykonávat svou nejzákladnější povinnost již po řadu let. A svoji neschopnost, nerozhodnost, právě tady bych viděl jedinou trefnou poznámku pana Vágnera o stádu vedeném jedním bačou,maskuje podivnými nápady, které jasně a zřetelně svědčí ne o jejich moudrosti, rozumu nadčasovosti, ale právě naopak.A v případě realizace těchto perel lidského mozku, na dlouhou dobu zhorší životní podmínky ostatních spoluobčanů, zaklapnou vrátka vedoucí k hrdé, svébytné občanské společnosti, svobodě jednotlivce, a v přeneseném významu zase k době, kdy doma (v mnoha případech) se jinak mluvilo než na veřejnosti, kdy i vtip mohl sloužit k perzekuci, kdy jakékoli odcizení či odlišení se od daných, nalinkovaných parametrů bylo tvrdě,nelítostně, bezcitně, surově potírání, ubíjeno, drceno. Takto si místní "pomazaní" představují naši budoucnost ? Kdo jim dal do ruky tento bič, kterým mohli a bohužel ještě mohou práskat nad ostatními ? A v případě nesouhlasu - nastoupí okamžitě sarkastické poznámky, osobní útoky (mimochodem velmi jasně svědčící o jediném - proboha co se mnou bude, když nebudu místní dobře placený (a nemusí to být jen z oficiálních peněz, že?) náčelník či příslušník pseudodemokratické kasty. Ano, milý pane Vágnere - i v těchto malých podmínkách jde o moc. Pokud možno nekontrovatelnou, plíživou, skromnou, ale o moc. Jinak byste po tolika argumentech proti Vám museli jako jeden muž, odejít.Ale to nepůjde, že? Už vidím kolik poznámek, aforismů, fejetonů, přirovnání se sejde na obranu, proč děláte politiku, proč nejde odejít od rozdělané práce, kolik osobního času věnujete správě obce, jak jste tím vyčerpán, jak trpí rodina apod. A to je přesně ta malost, přízemnost a neúcta. K sobě, k ostatním, ke kousku země, kde nežijí jen lidé stejného myšlení(?), ale i ti druzí. A mimochodem, jsem pravicový volič, věřím těmto myšlenkám, ale nechávám si vždy odstup, protože chci být a zůstat ve své podstatě svobodný, ne nezávislý za někoho jako někdo.
Reagovat

Zdeněk Hudec

25. 07. 2006 21:30
Vadí mi, že se v tomto městě někam schovala demokracie. Mrška jedna zalezla a nechce vystrčit hlavu (možná se bojí, že by přes ni dostala). Vadí mi, že rozhodování o životě města přestalo být věcí občanů a pod pláštíkem zastupitelské demokracie se stalo věcí tzv. elity. Vadí mi, že zcela chybí vazba mezi občanem a zastupitelem, radním, starostou. Vadí mi, že pokud už tato vazba vznikne, je záhy zatracena. Vadí mi prosazování nesmyslných rozhodnutí, kterými se až příliš okatě pomáhá zájmům jednotlivců na úkor zájmů celku. Vadí mi pohrdání občanem, vadí mi pohrdání sousedy (to, co mi řekl v osobním pohovoru pan starosta o názoru rádelského zastupitelstva na snahu o výstavbu VE, nemohu zveřejnit, ač jinak si servítky obvykle neberu). Vadí mi, že se neplní předvolební sliby. Vadí mi, že nemohu být na práci našeho zastupitelstva hrdý, vadí mi, že se za ni před občany musím stydět. Začíná mi vadit, že žiju v obci, ve které je ten, kdo vybočí z řady, označen za demagoga, ba lháře. Vadí mi, že do voleb zbývá ještě tak dlouhá doba...
Reagovat

Martin Vágner

27. 07. 2006 11:25
Uvozená citace (v tomto případě slovo „Vtipné“) posouvá v českém jazyce nejčastěji význam někam do oblasti ironie. Jak to kdo chápe, je jeho věc, ale z dalších řádků jsem vyrozuměl, že význam byl pochopen zcela správně. Je důležité rozlišovat mezi tím, kdo je kdo v zastupitelstvu, protože zastupitelstvo sice navenek vystupuje jako celek, tj. rozhodnutí nadpoloviční většiny jsou brána za rozhodnutí zastupitelstva. Ale až poté, co uvnitř tohoto celku proběhne demokratická diskuze a demokratické hlasování. Neznamená to ale, že ti zastupitelé, kteří hlasují proti, se pak s výsledkem ztotožní. Proto by možná opravdu bylo vhodné, aby při hlasování aklamací bylo toto hlasování jmenné. Není důvod se stydět za rozhodnutí druhých. Pokud s něčím nesouhlasím a učinil jsem vše pro to, abych svůj „správný“ názor prosadil, nemám se za co stydět. Ve velké nadsázce bych řekl, že člověk nemůže být Ježíš Kristus, aby trpěl za hříchy druhých (styděl se za ně), vnímá-li jejich „nesprávné“ rozhodnutí jako hřích. A nemějme obavy, demokracie se nikam neschovává ani neztrácí. Tato demokracie je demokracií zastupitelskou. Tj. tou, kdy je několik zástupců zvoleno, aby spolurozhodovalo, spoluřídilo. Jak? Bez patosu: podle svého nejlepšího vědomí. Alespoň doufám. Předpokládám, že se stále točíme okolo téhož, okolo vlny emocí, která byla rozvířena větrem. Stávající, demokratický princip má své pojistky. Jednou z nich jsou volby. Každý má možnost zúročit své zkušenosti s „místními pomazanými“ v nadcházejících komunálních volbách, které budou už velmi brzy. Další zákonnou pojistkou je vypsání referenda na podkladě petice. Já upřímně nevím, kolik je v našem městě lidí, kterým jsou některá řekněme kontroverzní rozhodnutí zastupitelstva lhostejná, kolik jich s nimi nesouhlasí a naopak kolik jich s nimi souhlasí. Vyjádření postoje několika jednotlivců v diskuzích zde na městských stránkách a na stránkách našeho Zpravodaje nemůže být vyjádřením postoje většiny natož celku. Zaštiťování se těmito slovy je laciný marketingový tah. A jak už jsem někde psal dříve, petici se podřídím. Koneckonců, ukládá mi to zákon. Co dobré učiněno jest, normálním se zdá. Co špatné (z pohledu mého) učiněno jest, vše dobré zatracuje a vše skutečně špatné nadmíru zveličuje.
Reagovat

Černáková

27. 07. 2006 13:59
Vadí mi... Vážení ,Ti kdo nás občany zastupujete,říkáte si zastupitelé , prosím dejte prostor mladým sedíte a rozhodujete o nás bez nás již dosti dlouho./bez občanů/Jak napsal ,a dle mého názoru velice přesně,pan ing. Hudec jaký on sám má názor na práci zdejšího zastupitelstva,mimichodem je jeden ze zastupitelů, pod vedením samotného starosty,ledasco vypovídá.Věřím tomu ,že pan zastupitel Vágner nečekal takovou to diskusi. Je dobře ,že dnes máme možnost říci svůj názor na danou věc přes internet,protože zastupitelé jaksi pozapoměli na diskusi s občanem ,sousedem, kolegou atd...A to že něco zde není vpořádku jsem vám již několikrát napsala.Oni vam zákonodárci dali do rukou strašně nebezpečnou a velice zneužitelnou možnost.Zastupitelstvo-zastupilelé bohužel mají možnost ovládat státní správu a pokud se tam dostane člověk ,který je z Boží vůle vševěd tak všichni ostatní kdo vybočují a nezapadají do jeho plánu jsou demagogové aaaaaaa..........
Reagovat

Zdeněk Hudec

04. 08. 2006 08:11
Martin Vágner napsal: "kdy je několik zástupců zvoleno, aby spolurozhodovalo, spoluřídilo. Jak? Bez patosu: podle svého nejlepšího vědomí." Na jednu věc jsi ale, Martine, zapomněl: na SVĚDOMÍ. Pokud jde o mě, dospěl jsem k názoru, že patnáct lidí, kteří v daném místě nebydlí, by nemělo tak úplně suverénně rozhodovat o životě a životních podmínkách lidí, kteří si dorovolně vybrali ke klidnému bydlení zastrčenou díru daleko od hlučícího davu. Kdyby tato stavba měla opravdu pomoci rozvoji města, názor bych nezměnil. Tento investiční záměr ale ničemu nepomůže. O tu pomoc, kterou by záměr Pelíkovicím přece jen přinesl, místní lidé evidentně nestojí. Proto jsem rozhodl vystupovat proti. Podle mého nejlepšího vědomí šlo o správný záměr, ale SVĚDOMÍ říká něco jiného. Není důvod ničit někomu jeho životní prostředí jen proto, aby si někdo jiný namastil kapsu. Přesně totéž se týká i výstavby VE. Moje inženýrské vědomí říká, že je to krok správným směrem, ale občanské svědomí se vzpírá. Obávám se, že v našem městě došlo v průběhu času k něčemu velmi ošklivému: zastupitel zapomněl, že někoho zastupuje, a začal rozhodovat jen za sebe (a možná i pro sebe). Věřím, že nastávající volby pomohou toto mravní bahno odstranit.
Reagovat

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou

Husova 490
46802 Rychnov u Jablonce nad Nisou

IČO 00262552
Bankovní spojení 963232349/0800

Telefon: +420 488 880 921
Datová schránka: fjxbbm5

Město Rychnov u Jablonce nad Nisou - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

Úřední hodiny

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Út8:00 – 11:0012:00 – 14:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
Čt8:00 – 11:0012:00 – 14:00

Stavební úřad

Po8:00 – 11:0012:00 – 17:00
St8:00 – 11:0012:00 – 17:00
© MěÚ Rychnov u Jabl.n.N.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.