Diskuze k článku
Martin Vágner
07.05.2009 23:13
Marek Drápal
22. 05. 2009 08:01
R35 Obavám se, že zde popisované trasování Superseverní varianty v okolí Rychnova není správné. Podle mapy, kterou na svých stránkách zveřejnil Liberecký kraj, se nová silnice odpojí nedaleko stávající rychnovské křižovatky a povede odsud na východ, přičemž těsně mine hřbitov. Toto trasování znamená dle mého názoru extrémní nárůst hlučnosti a znečištění ovzduší v Rychnově.
Pokud jde o odpovědi na otázky, můj názor je, že Superseverní varianta není moudré řešení problému R35 a to bez ohledu na místní uspořádání v okolí Rychnova. Superseverní varianta by přinesla další zátěž ŽP a nárůst intenzity dopravy ve městě. Pokud jde o dopravní obslužnost, oproti jiným variantám se jedná spíše o minutové rozdíly v délce jízdy. Naše samospráva by měla prosazovat variantu nejoblíbenější u občanských aktivit :).
Reagovat
František Chlouba
26. 05. 2009 09:18
Superseverní nemá naši podporu Ano, pan Drápal má pravdu v trasování varianty. I já jsem to zastupitelům v materiálu popisoval blbě. Superseverní varianta by pro nás znamenala stejně drastický zásah, jako kdysi železnice. Zastupitelstvo proto včera schválilo negativní stanovisko k této variantě. Pravda je, že někudy ta silnice vést musí. Mně připadá logické, aby vedla v historické trase a nikoli v nějaké náhradní variantě, která vznikla jen proto, že se v Rovensku a okolí bouřili. Kdyby se realizovala tahle varianta okolo Rychnova, tak bude naše území obklíčeno dálnicemi kromě východu ze všech stran. Stačilo by udělat dálniční spojku Sychrov - Pulečný a byl by z nás dokonalý ostrov. No nic. Jenom nerozumím té větě, že by samospráva měla prosazovat variantu nejoblíbenější u občanských aktivit. Co jsou to ty aktivity? Respektive nejoblíbenější u kterých aktivit? Aktivit je dneska mnoho a jenom u těch, které chrání přírodu (nebo takzvaně chrání), je tolik směrů a názorů, že jdou velmi často proti sobě navzájem.
Reagovat
Marek Drápal
29. 05. 2009 09:59
R35 Trasa nejoblíbenější u občanských aktivit je variana Jižní, alespoň takto je to napsáno ve vlastním článku, proto jsem na to narážel. Mě se líbí jednoduše pro to, že představuje nejmenší zásah do krajiny. A nechci na skalách CHKO Český ráj poslouchat neutichající vrčení aut. To že je nejlevnější také není špatné.
Reagovat
Jaromír Palán
21. 06. 2009 10:15
Veřejné představení studie R35 Našel jsem na Internetu zajímavou informaci. "Veřejné představení studie rychlostní silnice R35 a jejích možných koridorů se uskuteční v neděli 21. června od 13.00 pod rozhlednou na vrchu Kozákova (na parkovišti pod rozhlednou) za účasti náměstka hejtmana pro dopravu Libereckého kraje Martina Seppa a zpracovatelů dokumentace." Pro tuto příležitost bude vypraven autobus s odjezdem z Rychnova u Jablonce n. Nisou, nám. (11:50).
Bohužel je to dnes, ale možná to ještě někoho bude zajímat.
Reagovat
Tomáš Vágai
29. 06. 2009 09:10
Diskusní setkání aktérů dotčených dostavbou R 35 . Pro všechny ty, kteří se aktivně zajímají o tvář okolní krajiny a nestihli být 21.6. na Kozákově, může být cenná informace o setkání týkajícím se dostavby R 35, jejíž nejdražší a nejdrastičtější varianta (tzv. Super severní, zatím pouze na papíře) těsně míjí Rychnov. To se uskuteční 9.7. od 16h Na Střelnici v Turnově. Je velmi důležité, aby v diskusích zazněly kritické hlasy a připomínky jak odborné, tak laické veřejnosti. Nezůstávejme doma, jde o naši krajinu!
Pro zajímavost přidávám, kromě avíza na zmiňovanou diskusi níže, odkaz na odborný text s připomínkami k dokumentu "Doplnění dokumentace Posouzení vlivu konceptu ÚP VÚC LK na životní prostředí o porovnání variant koridorů silnice R 35 v úseku Úlibice – Turnov" adresovaný dr. J. Vávrou v květnu 2005 KÚ LK. Z něj je patrné, jaký vliv a kvalitu má zvolená metodika a provedení studie mj. na její celkové vyznění a možné důsledky.
http://www.jaroslavvavra.com/content/view/15/42/lang,cz/
Dobrý den,
Představení dokumentu Studie proveditelnosti a účelnosti R 35 proběhne 9.7. od 16 hodin v Turnově Na Střelnici. Tato informace bude dána i do médií.
Ing. Jan Čáp
Vedoucí oddělení
pozemních komunikací
Reagovat